Avioero....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mariaana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mariaana"

Vieras
Olemme mieheni kanssa eroamassa ja koska hän ei suostu kanssani asioista keskustelemaan, ajattelin kysästä täältä neuvoja, jos joku sattuisi tietämään, ennenkun otan asianajajaan yhteyttä.

Olemme olleet naimisissa 16 vuotta ja liitosta on kolme lasta.

Nyt "riidan aiheeksi" tullut irtaimiston jakaminen, koska mieheni mielestä hän omistaa kaiken koska minä olen lähinnä puolet avioliitostamme ollut "vain kotiäitinä" ja näin ollen "en ole mitään tienannutkaan."

Toinen asia koskee mieheni omistamaa yritystä, eli hänellä on Oy jossa hänen lisäkseen 2 osakasta...Oy on vielä velallinen, mutta onko minulla osuutta hänen omistamiinsa osakkeisiin?? Koska varallisuuttahan hänellä on, vaikka firmasta vielä velkaa onkin jonkinverran. Firma on kuitenkin perustettu meidän aviomme aikana ja minäkin olen kantanut oman korteni kekoon jotta firma saatiin pyörimään ja jotta mies sitä pystyi pyörittämään tarvittiin myös minun apuani...

En oo sit asiantuntija, mutta Oy:n velalla ei oo mitään merkitystä, vain teidän omat yhteenlasketut omaisuudet ja velat lasketaan. Osakkeet ja irtaimisto lasketaan siihen, ja kaikki puoliks.

nimissä, niin käsittääkseni voit oikeusteitse vaatia osuuttasi. Nykyään katsotaan lapsien hoito ja "vain kotiäitinä olo" ihan työksi joka vaikuttaa avioeron tullessa. Jopa avoliitossa. Voit kertoa tämmöisiä terveisiä miehelles, mitäs elää vielä luolamiesten aikaa.

Yhteistyössä