Avioero, vuorotyöt ja lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Erohaave
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Erohaave

Vieras
Mielipiteitä ja mahdollisia kokemuksia kaipaisin.
Potentiaalinen ero tulossa erinäisistä syistä ja ainoa ongelma on toisen vanhemman kolmivuorotyö ja toisen kaksivuorotyö.

Kalenteri kourassa laskeskelin että ainoa "tasavertainen" mahdollisuus lasten asumisen suhteen olisi 5 päivän välein vaihto, eli olisi aamut ja pitkät vapaat isällään, isän illat ja yöt minulla.
Mutta kuulostaa hirveän juurettomalta, ihan kuin heidän elämänsä olisi vain "hoidosta hoitoon" menoa...
Viikonloppu järjestelyä mietin mutta esim. Tässäkään kuussa miehellä ei olisi ollut yhtään ainoata kokonaan työstä vapaata viikonloppua joten ei hyvä sekään.
En tunne ketään joka olisi vastaavassa tilanteessa jotta voisi vertaistukea tai vinkkejä kysyä.
Meillä ei ole kummallakaan mitään tukiverkostoakaan.
Lapsista toinen menee syksyllä eskariin, toinen on koululainen.

Meillä se meni suunnilleen noin. Mä olin se, joka teki vuorotyötä. Lapset olivat mulla vain 2-4 yötä kerrallaan, eivätkä suinkaan säännölisesti vaan sen mukaan, miten mun työvuorot menivät.

Hankalaa oli, mutta selvittiin. Ja nykyään kuopus asuu mun luona, isällään käy kun on vapaata koulusta ja haluaa. Aiemmin kyllä kävi useammin, mutta koronan vuoksi ei käytä julkisia eikä sieltä muutoin kouluun pääse.

Työvuorojen mukaan olette varmaan nytkin hoitaneet lapsia kun olette asuneet yhdessä, toinen enemmän kuin toinen riippuen missä vuorossa on. Suunnittelua varmaan vaatii systeemit.

Poikani erosi ja heillä 3 v lapsi. Viikko viikko järjestyksellä sekä joustoilla päivien vaihto. Molemmat vanhemmat tekevät kaksivuorotyötä. Työnantajan kanssa sovittu että kun lapsi on isällään niin aamuvuorot+vapaa viikonloppu muutoin tekee sekavuoroja.

Yhteistyössä