vierailija
Onko täällä muita keillä ei ole rahatilanteen takia mahdollista muuttaa yhteen tai mennä naimisiin? Seurustelen uuden kumppanin kanssa. Minulla on oma kämppä ja hänellä oma kämppä. Molemmilla siis ihan omat ja lainoja maksellaan. Saan yh avustukset omista lapsista. Hän maksaa elarit omastaan. Yksin asuessaan hän pärjää just ja just. Ja minä kolmen lapsen yh:na pärjään juuri rajoilla. Tosin apua on silloin tällöin pakko hakea, kun erityiset lapset ja mulla matala palkka. Olisi ihana joskus tulevaisuudessa edes asua yhdessä, mutta se vaikuttaisi tuloihin niin, että ne laskisi useita satoja euroja mikä tarkottaisi, ettei millään pärjättäisi. Ja tämä harmittaa melkoisesti molempia. Toisen talon myyminen on näillä markkinoilla ja sijainneilla liki mahdotonta. Miksi yhdessä asumisesta tai avioliitosta Suomessa rangaistaan? Olen ymmärtänyt, että vastaava tilanne on melko yleinen suomessa? Ja sitten ihmetellään, kun avioliittoja ja lapsia ei synny, on asunnoista pulaa ja on paljon eroperheitä tai muuten hajanaisia säätöjä. Asiallisia ajatuksia, kiitos!