Avent tuttipullon tutti ja vellit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apsi Deisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Apsi Deisi

Aktiivinen jäsen
03.06.2007
7 211
0
36
Heips :wave:
Tälläistä asiaa olen tässä nyt pohtinut, kun... Meillä tyttö ollut pelkällä rintamaidolla. Joskus harvoin syö pullosta jos olen poissa tytön luota. Ongelmana on vaan ollut hotkiminen johon löytyi ratkaisu avent pullosta ja ihan vastasyntyneelle tarkoitetusta tuttiosasta. Mutta mitäs nyt kun olis tarkoitus kohta aloitella vellejä. Ei se siitä tutista tule ulos! Ja sit taas mietin et tuleeko likaa siitä ihan oikeasta vellitutista? Onko jollain kokemusta että esim. sillä 2"kokoisella" tutilla olis saanut syötettyä velliä?? Tulipas hankala selostus, mut toivottavasti joku ymmärsi :laugh:

mä en vaan tiedä et juuttuuko siihen tuttiin sitten se velli jos siinä on jotain rakeista. vellituttiin kun ei juuttuisi. kannattaa kokeilla miten se parhaiten sujuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Ei tuu velli läpi kuin vellitutista, kokeiltu on.

Näin mä vähän pelkäsinkin. Himputti... ei auta kuin sit kokeilla kuin käy. Kun tosiaan jos likka juo esim. ainun pullosta maitoa, niin se vetää sen niin nopeasti et sit tulee huono olo ja oksennus.

Aventin vellitutissa voi sitä tuttia kääntämälllä vähän säätää sitä virtausta niin, ettei se tuu ihan hirveen nopeesti. En osaa selittää, mutta siinä tuttipaketissa on kyllä ohjeet.

Miksi pitää aloitella vellejä? En halua mitenkään provosoida ketään, mutta en silti käsitä niitä vellejä. Neuvolassakin nykyään kovasti painotetaan niiden turhuutta ja puurojen tärkeyttä. Juuri th sanoi, että on käsittämätöntä miten paljon nykyisin juotetaan vellejä ja tästä syystä siitä on annettu ohjeet mainita erikseen.

No juu.... Mutta vastaus on kyllä että ei tule velli kuin vellitutista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti Narniasta:
Miksi pitää aloitella vellejä? En halua mitenkään provosoida ketään, mutta en silti käsitä niitä vellejä. Neuvolassakin nykyään kovasti painotetaan niiden turhuutta ja puurojen tärkeyttä. Juuri th sanoi, että on käsittämätöntä miten paljon nykyisin juotetaan vellejä ja tästä syystä siitä on annettu ohjeet mainita erikseen.

No juu.... Mutta vastaus on kyllä että ei tule velli kuin vellitutista.

Arvasin että joku ottaa tämän asian esille. Meille neuvolassa suositeltiin. Ja tarkoitus on kyllä aloittaa myös samalla kiinteiden harjoittelu, että jospa siitä aika pian sitten siirrytään puuroon.

Alkuperäinen kirjoittaja hanna08:
Jos sulla on ainun vesi/maito tutteja niin niistä ainakin tulee maissivelli ja perunaporkkanavelli läpi

Juu. Juurikin tuosta tutista neiti hotkii maidon. Tää ei tullut edes mieleen, et siitähän vois velli sitten tulla sopivalla vauhdilla. Kiitos tästäkin vinkistä =)

Yhteistyössä