Avent sähköinen rintapumppu-Onko kellaan kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaneliomena 2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaneliomena 2

Vieras
Olen esikoista odottava aiti ja kyselisin mielipiteitanne Avent ISIS iQ UNO sähköisesta rintapumpusta. Olen hiukan hartiavaivainen ja kayttoa tulisi pumpulle varsinkin hiukan myohemmin enemmankin (mikali tietenkin imetys onnistuu). Onko kokemuksia? Ainakin ulkomaalaisissa arvioissa ko. malli on saanut kehuja.

Kaverilla oli Aventin sähköpumppu, mallista en tiedä mutta hän ainakin tykkäsi että oli hyvä! Itelläni oli Aventin käsikäyttöinen ja sekin oli vallan mainio.

No... Mun neuvo on, että älä osta pumppua, ennen kuin tiedät tuleeko sille käyttöä. Aventin on sanottu olevan pumppujen ferrari, joten varmaan muuten ihan hyvä ostos... Minullakin on tuo käsikäyttöinen, mutta tuolla se on pölyttymässä, parin testikerran jälkeen, kun siitä oli imetykselleni vain haittaa. Suurimmalla osalla toi on kyllä ilmeisesti toiminut todella hyvin.

En ole edellisen kirjoittajan kanssa ihan samaa mieltä. Lähipiirissä on ainakin kaksi tapausta, joille on suunnilleen keskellä yötä lähdetty kissojen ja koirien kanssa etsimään mitä tahansa pumppua, että saa oloa helpotettua maidon noustessa ryminällä. Itsekin helpotin pahinta tukkoisuutta joskus pumppaamalla ja säästyin tuskilta ja tulehduksilta.

Jos ei ihan jokaista penniä tarvitse taloudessa laskea, niin ainakin käsikäyttöistä Aventia voin suositella lämpimästi =) Onnea tulevaan vauvaperheeseen!

Joo, käsikäyttöinen on tosi hyvä. Aventin siis. Siinä voi itse säädellä pumppausrytmiä, jos alkaa esim. sattua liian kova pumppaus. Minusta tosi hyvä. Kyselin itsekin ennen ostoa pumpuista, ja lähes jokainen oli ostanut Aventin nimenomaan käsikäyttöisen. Aventin pullot on myös minusta ihania, koska niissä on nännimäinen tutti, jolloin imemisote enemmän samanlainen kuin rinnassa.

Minä suosittelen myös Aventin käsikäyttöistä! Minä en tarvinnut heti synnytyksen jälkeen, ostinkin sen vasta kuukauden päästä. Maidon noustessa kannattaa yrittää lievittää oloa muuten kuin pumppaamlla, esim käsin lypsää enimpiä pois vaikkapa lämpimässä suihkussa. Kylmät kaalin lehdet ovat myös hyvä apu. Synnärillä neuvottiin minua, et vasta viimeisessä hädässä pumpata, koska se vain kiihdyttää maidon tuotantoa. Käsin lypsyä siis suosittelen ensi hätään.

suosittelen sähköistä. senkus vaan tökkäät sen tötteröön ja huilit. mulla ensin käsikäyttöinen, johon meni hermo välittömästi - tosin se oli ainu -merkkinen. pumppasin pari vk, kun vauva ei jaksanut imeä vielä rinnasta.

RouvaHoo, miten sait vauvan parin viikon jälkeen imemään rintaa? Itsellä hyvin pienikokoinen, joskin täysaikainen vauva, joka ei jaksanut imeä rintaa yhtään. Ei auttanut imetystukihenkilökään, piti vaan odottaa, että kasvaa ja jaksaa imeä kovempaa. Tyttöpä ei tissiä enää parin viikon jälkeen huolinutkaan, ei rintakumin kanssa, eikä ilman. Huusi vaan kuin syötävä ja paino alkoi laskea, joten lypsyllä mentiin meillä ekat 4kk ja sitten pikku hiljaa siirryttiin korvikkeeseen kun aika rankkaa oli lypsää 8 krt/vrk. Suosittelen kaikille lämpimästi pumpun ostoa. Meille tuli kiire hankkia pumppu, kun en ihan pienelle halunnut korviketta antaa..

Mulla oli aventin käsipumppu, joka hajosi saman tien (yleensä kyllä ovat kestäviä). Ostin sitten Tommy Tippeen käsipumpun ja se oli parempi. Tehokkaampi imu, ja suu osa on kumimainen ja epäsymmetrinen, istuu rintaan sata kertaa paremmin kuin avent ja ei samalla tavalla hörpi ilmaa.

En ole RouvaHoo (vaikka itse asiassa olenkin rouva H), mutta meillä esikoinen syntyi etuajassa rv 35+5, eikä jaksanut imeä. Ekan kuukauden pumppasin käytännössä kaiken maidon hänelle, minkä jälkeen hän rupesikin itse imemään ja jonkin ajan jälkeen ei pullo enää kelvannut ollenkaan. Mä tarjosin rintaa tytölle kerran pari päivässä ja sen jälkeen annoin pullosta. Tuntui ihan oudolta, kun päivää LAn jälkeen tuntui siltä, että nythän vauva söikin intaa ja toden totta, pullosta ei enää huolinutkaan sillä kertaa. Ihan kivuitta ei pelkkään rintaruokintaan päästy, mutta sitkeästi kun tarjoilin rintaa aina ennen pulloa, niin päästiin pullosta eroon.

Sori, että vastaus kesti, mutta kuten Taukku jo vastasi, meille kävi samalla tavalla.

Vauveli oli keskosvauva eikä jaksanut imeä, mutta sinnikkäästi tarjosin hänelle joka päivä muutaman minuutin rintaa kun tulimme kotiin (vauva 6pv), että josko jaksaisi kiinnostua ennen pullon antamista ja sitten vaan tadaa!

Tsemppiä ja jos ei rinnalla onnistu, niin ei hätää, kyllä vauvat korvikkeellakin kasvavat siinä missä rintamaidolla!

Vanha aihe mutta pakko kommentoida. Olen myös ostamassa sähköistä aventia. Minä myös koin välttämättömäksi hankkia rintapumpun ennen synnytystä esikon aikaan ja oikeassa olin. Ei vaan sitten käsipelit ja tavapumput edes riittäneet, kun maito oli niin tiukassa ja rinnat niin kovat ettei vauva saanut niistä otetta... Ekat kaksi viikkoa pumppasin sellaisella sairalamallisella lypsykoneella. :P Ja sitten käsikäyttöisillä kamalilla, jotka kävi hartioihin ja rintoihin... Nyt olen viisaampi ja hankin aventin. ALussa sille nimenomaan voi olla yllättävää tarvetta... Minullakin esikko oli sitten ihan rintatuokinnalla suoraa tissistä parin viikon pumppaus sessioiden jälkeen, kun rinnat pehmeni niin että niistä oli mahdollista imeä.;)

Aventin pumpuista oon kuullu vaan hyvää. Tähän uskon vaikkei kokemusta vielä ole.

Myös minä suosittelen pumpun ostamista jo ennen synnytystä. Meilläkin kotiuduttiin tehon kautta. Minut ennemmin kuin vauva ja pumppu oli tosiaan tarpeeseen, että sai maidon tulon alkamaan ja jatkumaan ennen vauvan kotiutusta. Toki päiväsajat oli sairaalassa imettämässä sen mitä vauva jaksoi imeä. Mutta meilläkin siis vauva sai alkuun vain pulloa kun ei jaksanut imeä rintaa mutta oppi kyllä sitten ihan hyvin rinnallekin. Minulla Aventin käsikäyttöinen ja hyvä on sekin mutta ens alkuun kyllä harmittelin ettei tullut sitä sähköistä hommattua. Piti alussa nimittäin sen verran paljon pumpata, että työstä kävi kyllä.

Kuinka paljon teillä on oikeen pumpattu vastasyntyneille jos on työstä käynyt käsipumpuilla? Itse pumppaan aventin pikkupullolliset (125ml ja risat) molemmista rinnoista tyhjäksi asti ja aikaa menee n. 10-15 min yhteensä.. eikä käy työstä siis vaikka on aventin käsipumppu.

Alkuperäinen kirjoittaja Pikkutissi:
Kuinka paljon teillä on oikeen pumpattu vastasyntyneille jos on työstä käynyt käsipumpuilla? Itse pumppaan aventin pikkupullolliset (125ml ja risat) molemmista rinnoista tyhjäksi asti ja aikaa menee n. 10-15 min yhteensä.. eikä käy työstä siis vaikka on aventin käsipumppu.

Tuo aika riippunee siitä, kuinka helposti heruaa pumpulle. Vauvan synnyttyä saaliit oli tosi heikkoja, vaikka maitoa oli yllin kyllin. Vauvan ollessa n. 6 kk pumppasin rinnat tyhjiksi joka ilta ja 180 ml :aa sain kasaan 30 min:ssa.Sähköpumppu mahdollisti sen, ettei hommaan tarvinnut koko ajan keskittyä. Kannatan sähköpumppua ehdottomasti!

Hei,

itselläni oli käytössä (on vieläkin tietysti) Aventin Isis Uno sähkökäyttöinen rintapumppu. On kyllä helpottanut lapsiperheen arkea, kun kahden lapsen kanssa ei ehdi aina pumppuilla. Isis on meillä ainakin toiminut todella hyvin ja en kyllä vaihtaisi toiseen.
Itse tilasin täältä ja tuli nopsaan kotiin Philips AVENT ISIS sähkökäyttöinen UNO rintapumppu - Avent Rintapumput | Raskauskeiju.fi

Ja ihan pakko vielä tähän väliin suositella uutta Aventin digitaalista tuttipullon lämmitintä. Vanhalla mies lämmitti aina maidot "suht kuumaksi - polttavaa", niin tämän avulla määritellään onko huoneen lämmintä vaiko jääkaapista ja syötetään laitteeseen maidon määrä. Sitten eikun napista painallus ja laite ilmoittaa koska maito valmista. Todellinen arjen helpottaja ja ollut meillä käytössä reilun kuukauden.
Kyseessä tämä laite
Philips AVENT digitaalinen pullon- ja ruoanlämmitin - Avent tuotesarja | Raskauskeiju.fi

Yhteistyössä