Avent Isis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja GRRRR!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

GRRRR!!

Vieras
Eilen kotiuduttiin sairaalasta ja kotona oli onneksi valmiina odottamassa Avent Isis rintapumppu. Vaan kun en saa sitä toimimaan millään. Olen lukenut ohjeet suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi, mutta mitään tyhjiötä ei pääse muodostumaan niin että maitoa tosiaan kunnolla tulisi. Ja maitoa olisi tullakseen todellakin, tuntuu että räjähdän.

Nyt en pääsiäisen pyhinä enkä muutenkaan pääse tästä oikein kauppoihin kyselemään pumpun toiminnasta, joten josko joku täällä osaisi antaa jotain neuvoa mikä mahtaa mättää? Koottu on useaan kertaan ja tiivisteitä aseteltu märkinä, mutta ei niin ei.
Ohjeessa lukee, että ensin 5-6 nopeaa painallusta ja sitten 2-3 sekuntia pohjasta. Muutaman kerran jälkeen pitäisi maidon alkaa valua. Vaan kun ei valu.

Kiitos jos joku osaa jotenkin auttaa tässä paineessa :)

Koita rentoutua ja vain pumppaat ja pumppaat. Mulle tuo pumppu oli suuri pettymys. Kallis ja ei todellakaan toiminut niinkuin esitteessä mainostetaan! Muutaman kerran olen väkisin pumpannut vajaan desin kun en pumpulla saa enempää herumaan, vaikka maitoa kyllä muuten riittää! Tuntuu, että pumppu vain vetää ilmaa, vaikka kuin yrittäisi asettaa tiiviisti. Mutta toivottavasti sinulla onnistuu paremmin kun jaksat vain kärsivällisesti yrittää!

Mä ainakin laitoin ensin sen pienen valkoisen lituskan ympyrän, jossa on ruksi keskellä, väärinpäin. Vai taisinkohan laittaa sen väärälle puolelle. Kokeillepa sinäkin, josko siinä olisi vika! :)

1. Katso, että se pyöreä pieni tiiviste on asetettu alta päin siihen koloonsa. Siis niin, että ""tähtikuvio on kohti tähtiä""

2. Pidä toisella kädellä rintaa ja toisella pumppua. Paina hitaasti siitä kahvasta. Tuntuuko yhtään imua?

Alussa tietenkin se tekniikka voi olla hakusessa.
Tuntuuko tiivisteet ""tahmeilta""? Jos ne on tahmeita, niin kyllä ne sitten on puhtaita ja pitäisi pitää.
Usein ilma (mulla) pääsi rinnan ja sen suppilon välistä tai sitten se pieni valkonen pyöreä tiiviste oli väärin päin.

Ja jos kaikki on OK, niin kokeile pumpata niin, että painat hitaasti sen männän pohjaan ja ylös. Jos imua tuntuu, niin esim mulla siinä puolessa välissä rupesi maitoa ruiskuamaan.

Siis mä pumppasin hitaita (pari sekuntia painallus pohjaan asti) vetoja niin silloin maitoa tuli.

Äläkä stressaa. Ota rauhallisesti ja ajattele lasta, se auttaa usein!

Jos et onnistu, niin kokeile kuumapulloa. Eli jos teillä on semmonen viinikarahvi tms niin kuumenna se kuumavesihanan alla. Jäähdytä nopeasti kylmän veden alla kaulaosa ja laita sitten rintaa vasten tiiviisti. Muodostuva alipaine imee maidon liikkeelle.

Tai soita imetystukipuhelimeen, eiköhän nekin osaa auttaa!!!

tuttu on ongelma! Itselläni joskus vaikeuksia saada alkuun, mutta siiten kun lähtee niin toimii kyllä.

Mulla helpottaa kun ottaa sen silikoniosan ainakin alkuun pois siitä rintaan tulevasta suppilosta. Ja kun vielä rinta on pikkuisen kostea (joko maitoa tai vettä), niin ""tarttuu"" paremmin kiinni.

Eli nyt tarkistat vielä kerran että osat ovat huolella kiinni ja että se pienin valkoinen pyöreä osa on tosiaan laitettu alhaalta päin. Ekat painamiset saavat olla myös pitkiä ja rauhallisia, niin huomaat paremmin, milloin tarraa kiinni. Nyt kun rintasi ovat pakkautuneet, niin meloniin on vaikea saada otetta - tiedän että ei naurata.

Ja jos tuo maidon ylituotanto tulee olemaan suurta, niin harkitsepa maidon luovuttamista.

lisään vielä, että läpimärät osat eivät myöskään oikein toimi, jos rinta on liian märkä, niin suppilo meinaa liukua siinä. Ja tosiaan hitaat painallukset toimivat parhaiten. pumppu imeee vain silloin kun kahvaa pitää pohjassa tai siinä itselleen parhaalta tuntuvassa imuvoimakkuuden kohdassa.

Vielä sen verran, että kun painan kahvan pohjaan, hitaasti tai nopeammin, niin imu tuntuu, mutta kun kahvan päästää palaamaan takaisin, niin imu loppuu. Ja siis olen pitänyt asetelman koko ajan tiiviisti rintaani vasten niin ettei ainakaan siitä falskaa.
Mies on pumppua testaillut vatsanahkaansa vasten ja kokeillut tiivisteitä kuivempana ja märempänä, mutta ei. Pitänee varmaan huomenna passittaa mies ja pumppu johonkin liikkeeseen perehtymään.

Sairaalassa sähköpumpulla tuotosta tuli helposti 150ml/10min. Onneksi kuitenkaan ylituotantoa ei taida päästä syntymään, kun sieltä synnäriltä lähti kaksi suuta kotiin mukaan ruokittavaksi :)

Kiitos kaikille neuvoista. JAtkan ihmettelemistä ja onnistuuhan tuo ""pumppaus"" vaikka sitten käsipelillä.

No mutta niinhän se pumppu toimii, imua on kun kahvaa painaa ja imu loppuu kun kahvan vapauttaa. Ihan normaali toiminta!

Ja jos Sinulla todella on 2 suuta ruokittavana, niin eiköhän ne riitä pitämään rinnat tyhjinä :D

Paljon Onnea!!!

Moi,

itse oon ollut tosi tyytyväinen Isikseen, mutta mieheni kokoaa sen mulle - ei riitä pinna :) Mutta siis kun on toimintakunnossa, ei oo ollut hirveesti ongelmia.

Tohon pumppaamiseen auttaa esim. kun imettää toisesta vauvaa ja samalla pumppaa toisesta tai just vaikka suihkussa ensin suihkuttaa lämpimällä vedellä ja monesti se auttaa herumista.

Ensin pumppaan pari kertaa nopeesti ja sitten pumppaus, lyhyt pito ja sitten kun päästää, alkaa maito herumaan. Joskus sujuu helpommin, joskus vaikeemmin.

Terveisiä päiväunilta...

Juuri niin kuin edellä on jo kerrottu. Isis imee vain silloin kun kahvaa pitää painettuna! Kun kahvan vapauttaa, imu häviää, mutta jos kahvaa pitää alhaalla, niin samalla imulla saa vetää niin kauan maitoa rinnasta kun hyvältä tuntuu tai kun suppilo täyttyy ja pitää päästää eteenpäin. Itse olen saanut Aventilla ihan yhtä hyvää vauhtia maitoa kuin sähköpumpullakin. Ja mä luovutan sitä maitoa toista kautta, joten pumppaamisesta alkaa nyt olla jo yli 150 l:n kokemus.

Joo, ei sulla varmaankaan kovin suurta ylituotantoa tule. Onnea kaksosten johdosta ja PALJON voimia!

Yhteistyössä