Avaudun.. Kaikki on taas ihan sekaisin vaikka mä niin oon yrittänyt hoitaa asioita :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kerpele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kerpele

Aktiivinen jäsen
07.09.2010
11 640
3
36
Tänään siis sain yllättäen kutsun koulutukseen johon hain ennen kuin pääsin töihin, haluan sinne kovasti. Tämä työ jota olen tehnyt nyt kaksi päivää, en usko että se on se oikea työ minulle, se mitä haluaisin tehdä..

Aion siis irtisanoutua, ja yrittää päästä tuohon koulutukseen johon hain, mutta siinäkin on sellainen juju että se on työttömille tarkoitettu kurssitus ja mähän siis olen nyt tehnyt tässä tämän kaksi päivää töitä.. En tiedä vaikuttaako se, ja pääsenkö nyt sitten siihen koulutukseen ylipäätään. Se olisi mulle isoksi hyödyksi, mutta nyt stressaa ihan kamalasti, mitä jos en pääsekään siihen?

Raha-asiat menevät myös nyt sitten taas ihan munille tämän myötä :(

Liikaa asioita mun pään selvitettäväksi! Kun tähän nyt siis sisältyy myös se että olen joutunut miettimään just kaikkia tukiasioita ja selvittämään niitä, lasten päiväkodista on keretty jo marmattamaan tämän kahden päivän (!!!!) aikana että lapset tulevat liian ajoissa päiväkotiin..

Mulla on muutenkin vaikeuksia keskittyä yhteen asiaan kerrallaan, niin sitten kun on monta asiaa joihin pitäisi kiinnittää huomiota niin mulla on vaan iso solmu päässä.

Tästä kaikesta sitten seuraa että olen kiukkuinen, välinpitämätön ympäristöäni kohtaan ja... No ärtynyt pirulainen. Ja mä inhoan kiukuntunnetta yli kaiken!!!

1) unohda päiväkodin marmatus
2) älä vielä sano itseäsi irti
3) selvitä ottavatko koulutukseen, sanot suoraan että ehdit ottaa työn, mutta voit jäädä pois
4) sano sitten itsesi irti ja mene koulutukseen
5)pohdi raha asiat sitten.

Minä en sinuna irtisanoisi itseä. Tuleehan niitä koulutuksia varmasti myöhemmin. Tosiaan jos pääseminen ei ole varmaa ja laitat työpaikan menemään niin kyllä siihen varmasti puututaan.
Mitä jos juttelisit asiasta työvoimaneuvojan kanssa? Älä tee kuitenkaan mitään hätäisiä päätöksiä. Asioilla on tapana järjestyä.

Mä veikkaan, että et enää pääse sinne koulutukseen koska olet töissä ja jos nyt irtisanot itsesi saat vielä karenssin...

Tätä mä myös veikkaan :(
Soita huomenna ekaks työkkäriin ja selitä miten on käynyt, voiko asioita muuttaa vielä?
Älä jää nyt päikyn hommia miettii, senkin ehdit hoitaa myöhemmin mikä siellä mättää?
Meet kuumaan suihkuun ja otat hotchocolate mukillisen käteen, villasukat jalkaan ja nukut yön yli :hug:

• Tykkää
Reactions: Kerpele
Mä veikkaan ettei onnistu. Siis saat karenssin jne. koska eilen kävin työkkärissä juttelemassa kursseista ja sanoi, että jos sopivaa työtä tarjotaan, se kurssi pitää jättää kesken eli työ on ykkönen mitä tavoitellaan.

Oon tän parin päivän ajan siis kouluttautunut vasta tohon työhön, ja kyllä, miten ehkä kummalliselta kuulostaakin niin tänään ajattelin jo kesken päivää että se ei vaan oo mun juttu. Ja sellainen työ että sen pitäisi olla oikeasti mun juttu että voisin sitä tehdä. Sanoisin että psyykkisesti liian vaativaa, vaikka kerkesin jo ajatella että kykenisin sellaiseen, miten ihmeessä mä edes ajattelin että pystyisin sellaiseen tämän ahdistuneisuusongelman kanssa?!?!? Mä oon niin TYHMÄ! ...Ehkä mä olin vaan niin onnellinen kun sain sen työpaikan...

Ja siis tänään tuli kutsu siihen köulutukseen, tieto että mut on valittu siihen vaikka vain alle 10 % hakijoista pääsi... Mua ahdistaa taas enemmän kuin pitkään aikaan.

Mä veikkaan ettei onnistu. Siis saat karenssin jne. koska eilen kävin työkkärissä juttelemassa kursseista ja sanoi, että jos sopivaa työtä tarjotaan, se kurssi pitää jättää kesken eli työ on ykkönen mitä tavoitellaan.

Työkkärissä on kuitenkin mun asioita puitu siltä pohjalta että koulutus olis se mun ykkösjuttu ja ensimmäinen tavote..

Sitten kannattaa ehdottomasti ottaa yhteyttä sinne työkkäriin! Älä hankaloita asioita tietentahtoen irtisanomalla itsesi. Byrokratia osaa olla kettumaista ja jos niihin rattaisiin oikein kunnolla joutuu niin tervemenoa järki.

Itselläkin oli aika hampaiden kiristelyä pitää yksi välivuosi opiskeluista, että saa muut asiat hoidettua kuntoon ja tässä sitä kuitenkin ollaan. Kyllä mahtuu jos jonkinmoista kommellusta mukaan, eikä millään tavalla kannustavia.

Tsemppiä!

Työkkärissä on kuitenkin mun asioita puitu siltä pohjalta että koulutus olis se mun ykkösjuttu ja ensimmäinen tavote..

No niin, luuri heti aamulla käteen.
Ja et sä ole tyhmä, sehän on hienoa, että uskaltaa lähteä ja kokeilla vaikka hieman pelottaakin haasteet tms. työssä!
Ja oma työrooli saattaa ajan kanssa ikäänkuin vahvistua tekemisen kautta ja sitten jo huomaakin, että vau mä osaan :)
Sulla on nyt "murheruttu päässä", huomenna jo ajattelet luultavasti selkeämmin :flower:

Sanon samaa kuin muutkin, eli ota yhteys työkkäriin, ja älä vielä irtisanoi itseäsi ennen kuin asiat ovat selvät.

Mutta sitä oikeastaan tulin lisäämään, että ehdottomasti kyllä kannattaa työstää itseänsä sille alalle, mikä on itselleen se paras ja ominaisin ala. Väkisin ei kannata kolmasosaa ajastaan kuluttaa itselleen sopimattomassa paikassa.

Asioilla on kyllä tapana järjestyä, vaikka nyt tuntuukin kaoottiselta. Askel kerrallaan, sulla on ollut paljon muutoksia viimeaikoina, ja kivasti olet pärjännyt ja tekemäs ratkaisut on vienyt sua parempaan suuntaan. Luota vaan itseesi edelleenkin!!

Toivottavasti pääset vielä työttömyyskorvauksella opiskelemaan sinne minne pääsit, koska sen ainakin sinuna valitsisin jos vaan on mahdollista.

No niin, luuri heti aamulla käteen.
Ja et sä ole tyhmä, sehän on hienoa, että uskaltaa lähteä ja kokeilla vaikka hieman pelottaakin haasteet tms. työssä!
Ja oma työrooli saattaa ajan kanssa ikäänkuin vahvistua tekemisen kautta ja sitten jo huomaakin, että vau mä osaan :)
Sulla on nyt "murheruttu päässä", huomenna jo ajattelet luultavasti selkeämmin :flower:

Oi, kiitos tästä murheruttuteoriasta :D Hymyilyttää jo :D

Oon tän parin päivän ajan siis kouluttautunut vasta tohon työhön, ja kyllä, miten ehkä kummalliselta kuulostaakin niin tänään ajattelin jo kesken päivää että se ei vaan oo mun juttu. Ja sellainen työ että sen pitäisi olla oikeasti mun juttu että voisin sitä tehdä. Sanoisin että psyykkisesti liian vaativaa, vaikka kerkesin jo ajatella että kykenisin sellaiseen, miten ihmeessä mä edes ajattelin että pystyisin sellaiseen tämän ahdistuneisuusongelman kanssa?!?!? Mä oon niin TYHMÄ! ...Ehkä mä olin vaan niin onnellinen kun sain sen työpaikan...

Ja siis tänään tuli kutsu siihen köulutukseen, tieto että mut on valittu siihen vaikka vain alle 10 % hakijoista pääsi... Mua ahdistaa taas enemmän kuin pitkään aikaan.

Ahdistuneisuusongelma ajaa sut siihen, että joo, lopetat ton työn kun ei oo sun juttu, pääset ehkä kurssille ja tajuut että noh ei oikeen tääkään ja lopetat ja ahdistut kun rahaa ei oikeen tuu ja karensseja olis vaan tulossa ja kadut et lopetit nykysen työn alkuunsa ja kaikki hajoo,pää levii, jne jne.

Ahdistuneisuusongelma ajaa sut siihen, että joo, lopetat ton työn kun ei oo sun juttu, pääset ehkä kurssille ja tajuut että noh ei oikeen tääkään ja lopetat ja ahdistut kun rahaa ei oikeen tuu ja karensseja olis vaan tulossa ja kadut et lopetit nykysen työn alkuunsa ja kaikki hajoo,pää levii, jne jne.

Itseasiassa kurssi on ohjausta opintoihin. Sellaista kädestäpitäen ohjausta, yksilöllistä. Juuri siksi että löytäisin sen oikean alan.