avatun viinipullon säilyvyys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kylmään laitetaan avattuna. Me ollaan viikon päästä juotu sekä punkkua että valkkaria ja kyllä on ihan juotavaa ollut. Toki maku väljähtää jonkin verran, mutta ei se siis pilaannu siinä ajassa.

[QUOTE="vieras";24663958]Valkkarista en ole varma, punkun käyttäisin viim. seuraavana päivänä ruoanlaittoon vaikka sen sulkisi millä :D Ei ole oikein hyvää enää myöhemmin.[/QUOTE]

Oon mä punkkua juonu kolmekin päivää avaamisen jälkeen enkä oo huomannu eroa :D :D :D

[QUOTE="vieras";24663970]Kylmään laitetaan avattuna. Me ollaan viikon päästä juotu sekä punkkua että valkkaria ja kyllä on ihan juotavaa ollut. Toki maku väljähtää jonkin verran, mutta ei se siis pilaannu siinä ajassa.[/QUOTE]

Niin ja siis lisään että joku korkki on toki aina ollut, jos on kierrekorkkipullo niin se oma korkki, tai sitten on sellainen irtokorkki työnnetty siihen. Avattuna ilman korkkia en tiedä säilyvyydestä.

Alkuperäinen kirjoittaja juåppå;24663974:
Oon mä punkkua juonu kolmekin päivää avaamisen jälkeen enkä oo huomannu eroa :D :D :D

Kyllä mie huomaan eron jo toisena päivänä, en tiedä sitten riippuuko rypälelajikkeesta vai mistä, eniten juon shiraz-viinejä, eteläiseltä pallonpuoliskolta. Ehkä joku toisenlainen viini säilyy paremmin?

alkosta saa semmoisia tyhjiöintipumppuja, joilla saa imastua tyjiön sinne pumppuun niin säilyy.. viinihän pilantuu sen vuoksi että happanee ilman hapen vaikutuksesta.
mutta jääkaapissa toki prosessi hidastuu, eikä se varsinaisesti myrkylliseksi muutu vaan etikaksi, jos kärsii juoda nii siittä vaa

[QUOTE="vieras";24663991]Kyllä mie huomaan eron jo toisena päivänä, en tiedä sitten riippuuko rypälelajikkeesta vai mistä, eniten juon shiraz-viinejä, eteläiseltä pallonpuoliskolta. Ehkä joku toisenlainen viini säilyy paremmin?[/QUOTE]

Meillä menee samasta syystä seuraavana päivänä viiniä korkeintaan ruuanlaittoon.

Yhteistyössä