avaimetkäteen talopaketit!

Katiaana
Ainoo älvsbyn kaltainen on avainkoti.
Mutta onhan näitä firmalla ku firmalla, ettei tarvii tikkua ristiin laittaa.... Meillä omatalo.

sitte on muurame talot
teri talot
vieskatalot
jp talot
yms yms yms =)
 
avaimet käteen periaatteella tekee myös oravais talot (oravaisista) sivo valmistalot (vöyriltä) ja design talo (useilla paikkakunnilla rakentaa) ja varmasti useat talopakettien toimittajat tekevät talon valmiiksi asti.
 
Pupu Tupuna
Myös Herrala-talon saa juuri niin valmiina kuin haluaa. Meillä tulossa kesäkuussa Iltatähti muunneltuna ja talomyyjä auttanut kaikkien työmiesten ja urakoitsijoiden etsimisessä, ja sehän kuuluu sitten hintaan. :)
 
mammammaa
Sitten on mm. Finndomo, joka tekee talon valmiiksi talotehtaalla, ja kuljettaa sen sisustettuna tontille. Hyvä puoli tuossa on se, että talo on tehty säältä suojassa.
 
vieraana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2006 klo 00:16 Vieras kirjoitti:
Tekeekö kastelli-ja jukkatalo myös avaimet käteen-periaatteella?en tiennytkään.. :headwall:
Heh, sitä mietin minäkin. Tokihan ne varmasti tekee avaimet käteen periaatteella, mutta hinta on kyllä sit sen mukainenkin, etkä takuulla saa takeita siitä minkälaisia hanslankareita sitä työmaalla pyörii. Ja luulempa että ottavat mitä halvalla saavat. Miksi ne tinkais jos asiakas maksaa.
Esim. Jukka ja Kastelli toimittavat "normaalipaketin" ja asentavat sen esim sateelta suojaan, sitten joko sinä itse rakennat sen loppuun tai otat kirvesmiehet töihin. Jos haluat maksaa maltaita talotehdas palkkaa sinun puolesta työmiehet eri vaiheisiin, mutta minusta se on jo sitten vähän eri asia ku avaimet käteen toimitus.
Talotehtaat esim. älväri ja desingtalo tekevät talon alusta loppuun yhdellä sopimuksella, hinta määräytyy kaupan teon hetkellä, materiaalivalintojen yms. jälkeen, itse teet yleensä maatyöt (tontin raivaus, kaivuu, hiekat, sorat yms) ja talotehdas jatkaa siitä, perustus sisältyy yleensä hintaan ja kaupanteon hetkellä määräytyy myös tarkka muuttopäivä.
 
Piipahdanpa minäkin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2006 klo 19:07 vieraana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2006 klo 00:16 Vieras kirjoitti:
Tekeekö kastelli-ja jukkatalo myös avaimet käteen-periaatteella?en tiennytkään.. :headwall:
Heh, sitä mietin minäkin. Tokihan ne varmasti tekee avaimet käteen periaatteella, mutta hinta on kyllä sit sen mukainenkin, etkä takuulla saa takeita siitä minkälaisia hanslankareita sitä työmaalla pyörii. Ja luulempa että ottavat mitä halvalla saavat. Miksi ne tinkais jos asiakas maksaa.
Esim. Jukka ja Kastelli toimittavat "normaalipaketin" ja asentavat sen esim sateelta suojaan, sitten joko sinä itse rakennat sen loppuun tai otat kirvesmiehet töihin. Jos haluat maksaa maltaita talotehdas palkkaa sinun puolesta työmiehet eri vaiheisiin, mutta minusta se on jo sitten vähän eri asia ku avaimet käteen toimitus. Talotehtaat esim. älväri ja desingtalo tekevät talon alusta loppuun yhdellä sopimuksella, hinta määräytyy kaupan teon hetkellä, materiaalivalintojen yms. jälkeen, itse teet yleensä maatyöt (tontin raivaus, kaivuu, hiekat, sorat yms) ja talotehdas jatkaa siitä, perustus sisältyy yleensä hintaan ja kaupanteon hetkellä määräytyy myös tarkka muuttopäivä.




Olisiko tietoa minkälaisissa hintaluokissa suunnilleen liikutaan tällaisissa taloissa? Esim. joku sellainen peruskoti, olisko 120 neliön tietämiin?
 
vieraana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2006 klo 23:01 Piipahdanpa minäkin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2006 klo 19:07 vieraana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2006 klo 00:16 Vieras kirjoitti:
Tekeekö kastelli-ja jukkatalo myös avaimet käteen-periaatteella?en tiennytkään.. :headwall:
Heh, sitä mietin minäkin. Tokihan ne varmasti tekee avaimet käteen periaatteella, mutta hinta on kyllä sit sen mukainenkin, etkä takuulla saa takeita siitä minkälaisia hanslankareita sitä työmaalla pyörii. Ja luulempa että ottavat mitä halvalla saavat. Miksi ne tinkais jos asiakas maksaa.
Esim. Jukka ja Kastelli toimittavat "normaalipaketin" ja asentavat sen esim sateelta suojaan, sitten joko sinä itse rakennat sen loppuun tai otat kirvesmiehet töihin. Jos haluat maksaa maltaita talotehdas palkkaa sinun puolesta työmiehet eri vaiheisiin, mutta minusta se on jo sitten vähän eri asia ku avaimet käteen toimitus. Talotehtaat esim. älväri ja desingtalo tekevät talon alusta loppuun yhdellä sopimuksella, hinta määräytyy kaupan teon hetkellä, materiaalivalintojen yms. jälkeen, itse teet yleensä maatyöt (tontin raivaus, kaivuu, hiekat, sorat yms) ja talotehdas jatkaa siitä, perustus sisältyy yleensä hintaan ja kaupanteon hetkellä määräytyy myös tarkka muuttopäivä.





Olisiko tietoa minkälaisissa hintaluokissa suunnilleen liikutaan tällaisissa taloissa? Esim. joku sellainen peruskoti, olisko 120 neliön tietämiin?
No esim. desing-talo just mainosti lehdessä että n. 1000?/neliö, hintaa nostaa hiukan jos haluaa kalliimmat sisustusmateriaalit tms. Ja sit lisäksi täytyy laskea ne maatyöt sekä liittymät. Älvsbytaloillahan on vieläkin halvempia taloja, ne tehdään tehtaalla sisältäkin valmiiksi ja kuljetetaan osissa tontille, mutta itse en sellaista ottais, joku sanoi että seinät on kuin "pahvia", ja kosteissa tiloissa vain muovimatot seinissä ja lattialla. Desing talo tekee ns. "pitkästä tavarasta" paikan päälle talon. Ja tämmöinen on myös Oulussa JT-talo, myy vähän kalliimmalla ku Desing-talo. :) Tuttavilla on kummastakin kokemuksia. Itsekin taidetaan ottaa jompikumpi ku ajankohtainen asia ja meillä vähän peukalo keskellä kämmentä näin rakennushommissa, ja ois rankkaa töiden lisäksi vielä raksalla kulkea...
 
Piipahdanpa minäkin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2006 klo 23:20 vieraana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2006 klo 23:01 Piipahdanpa minäkin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2006 klo 19:07 vieraana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2006 klo 00:16 Vieras kirjoitti:
Tekeekö kastelli-ja jukkatalo myös avaimet käteen-periaatteella?en tiennytkään.. :headwall:
Heh, sitä mietin minäkin. Tokihan ne varmasti tekee avaimet käteen periaatteella, mutta hinta on kyllä sit sen mukainenkin, etkä takuulla saa takeita siitä minkälaisia hanslankareita sitä työmaalla pyörii. Ja luulempa että ottavat mitä halvalla saavat. Miksi ne tinkais jos asiakas maksaa.
Esim. Jukka ja Kastelli toimittavat "normaalipaketin" ja asentavat sen esim sateelta suojaan, sitten joko sinä itse rakennat sen loppuun tai otat kirvesmiehet töihin. Jos haluat maksaa maltaita talotehdas palkkaa sinun puolesta työmiehet eri vaiheisiin, mutta minusta se on jo sitten vähän eri asia ku avaimet käteen toimitus. Talotehtaat esim. älväri ja desingtalo tekevät talon alusta loppuun yhdellä sopimuksella, hinta määräytyy kaupan teon hetkellä, materiaalivalintojen yms. jälkeen, itse teet yleensä maatyöt (tontin raivaus, kaivuu, hiekat, sorat yms) ja talotehdas jatkaa siitä, perustus sisältyy yleensä hintaan ja kaupanteon hetkellä määräytyy myös tarkka muuttopäivä.






Olisiko tietoa minkälaisissa hintaluokissa suunnilleen liikutaan tällaisissa taloissa? Esim. joku sellainen peruskoti, olisko 120 neliön tietämiin?
No esim. desing-talo just mainosti lehdessä että n. 1000?/neliö, hintaa nostaa hiukan jos haluaa kalliimmat sisustusmateriaalit tms. Ja sit lisäksi täytyy laskea ne maatyöt sekä liittymät. Älvsbytaloillahan on vieläkin halvempia taloja, ne tehdään tehtaalla sisältäkin valmiiksi ja kuljetetaan osissa tontille, mutta itse en sellaista ottais, joku sanoi että seinät on kuin "pahvia", ja kosteissa tiloissa vain muovimatot seinissä ja lattialla. Desing talo tekee ns. "pitkästä tavarasta" paikan päälle talon. Ja tämmöinen on myös Oulussa JT-talo, myy vähän kalliimmalla ku Desing-talo. :) Tuttavilla on kummastakin kokemuksia. Itsekin taidetaan ottaa jompikumpi ku ajankohtainen asia ja meillä vähän peukalo keskellä kämmentä näin rakennushommissa, ja ois rankkaa töiden lisäksi vielä raksalla kulkea...
Jep, niinhän meilläkin... ;) Toi on hyvä vaihtoehto sitten kun asia tulee ajankohtaiseksi.
 
Olen kuullut alsbytaloista niin hyvää kuin pahaa, mutta ukkoni joka tekee työkseen taloja ei usko näiden talojen toimivan pitkällä tähtäimellä...Systeemi on vielä suht uusi ja ei vielä ole ns.näyttöä mitä ongelmia aika tuo tullessaan!
Helppo ratkaisuhan se tietysti on, mutta minä ajattelen aina vähän pitemmälle ja noi sisustusmateriialitkaan ei minua miellytä!Matot kosteissa tiloissa..aika mautonta!
 
jeps
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.01.2006 klo 20:04 Vieras kirjoitti:
Olen kuullut alsbytaloista niin hyvää kuin pahaa, mutta ukkoni joka tekee työkseen taloja ei usko näiden talojen toimivan pitkällä tähtäimellä...Systeemi on vielä suht uusi ja ei vielä ole ns.näyttöä mitä ongelmia aika tuo tullessaan!
Helppo ratkaisuhan se tietysti on, mutta minä ajattelen aina vähän pitemmälle ja noi sisustusmateriialitkaan ei minua miellytä!Matot kosteissa tiloissa..aika mautonta!
Otappas kuule selvää miks siellä on muovimatot!! Myöhemmin on helppo itse laittaa kaakelit :snotty: :kieh:
 
meillä neuvoteltu design talon elinasta 131neliöö. perushinta oli n.135 000. se hinta vaihtelee eri paikkakunnilla. minusta siinä on hyvä hinta-laatusuhde.on laatat pesuhuoneessa,kunnon laminaatit lattioissa ym. ja muutoksia materiaaleissa saa,hinta tietty nousee. eikä kaikkia tarvi valita just kaupantekohetkellä,esim. kalliimmasta keittiöstä voi maksaa erotuksen suoraan keittiön toimittajalle. tässä hinnassa ei siis ole tonttia,liittymiä,eikä maatöitä.
 

Yhteistyössä