?
-----------------
Vieras
Kuulin eilen puistossa kahden tytön keskustelun ja kyllä hämmästyin. Toinen sanoi, että heidän vanhemmat eivät avaa virpojille. Aika harmissaan puhui, ettei yhtään mitään ole ostettu kaappeihin sitä varten. Kuitenkin samaan hengenvetoon puhui, että kiertävät siskonsa kanssa ne ja ne talot. Minusta on jo kerjäämisen makua, jos omat lapset pistetään virpomaan mutta itse ei voida edes muutamalla virpojalle avata ovea. Luulisi silloin ymmärtävän miten tärkeää se lapsille on. On myös hyvien tapojen mukaista opettaa, että itsekin annetaan toisille jotain eikä vain haeta.
No minä nyt en muutenkaan ymmärrä tätä virpomis juttua, että tehdään kymmeniä ksia ja kierretään mahdollisimman monta ovea. Omaa tyttöäni en tulevaisuudessa tule päästämään ainakaan vieraille oville. Eri asia, jos mummot ja muutaman tutun virpoo mutta ei ovelta ovelle kiertelyä. Ja joku raja siihen on vedettävä. Eikä ole enää isojen lasten juttu vaan korkeintaan pikku koululaisten.
No minä nyt en muutenkaan ymmärrä tätä virpomis juttua, että tehdään kymmeniä ksia ja kierretään mahdollisimman monta ovea. Omaa tyttöäni en tulevaisuudessa tule päästämään ainakaan vieraille oville. Eri asia, jos mummot ja muutaman tutun virpoo mutta ei ovelta ovelle kiertelyä. Ja joku raja siihen on vedettävä. Eikä ole enää isojen lasten juttu vaan korkeintaan pikku koululaisten.