auuuutss... onko kenenkään hampaassa ollut tällaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
eli kävin eilen hammaslääkärissä kun luulin että tuo juurihoitohammas tuli kipeeksi mutta lääkäri sitten vain hioi mun hampaita kun kuulemma joku hammas oli jäänyt liian korkeaksi edellisellä käynnillä ja suuhun oli syntynyt joku jännite,ei hampaat kunnolla kolahtaneet yhteen,sanoi että kipu hellittää 2-3 päivän päästä.. mutta tämä kipu vain yltyy,ihan hirveetä..kuuma ottaa tosi kipeesti tuonne ja kylmä taas helpottaa.viimeyönkin yritin nappailla särkylääkettä mutta ei auttanut,se vain autto että purskutteli suussa kylmää vettä ja sillä sai sen asettuun n.10minuutiksi.meneekö tää ohi vai onko sittenkin kyse jostain muusta kun tuosta hampaan korkuudesta. (ei kyllä mihinkään reikään oo koskaan tuntunu hyvältä kuuma/kylmä tai makea..)

Mulla oli kerran hammas liian korkea ja kipu oli ihan kamala. Mulla se kipu kyllä alkoi hellittää melkein heti hiomisen jälkeen. Mä epäilen, että kyse on sulla nyt kuitenkin jostain muusta. Jos juurihoidettuun hampaaseen on jäänytkin mätää tai tullut joku tulehdus.

toi sun kylmävesi homma viittaa siihen et juuri on tulehtunut! edelleen.. näin mulla ainakin oli, kun piti kylmää vettä suussa niin se turrutti, olis vaan pitäny olla koko ajan se vesi suussa.. ota yhteys uudestaan hampi lääkäriin..

Alkuperäinen kirjoittaja giggelis-goggelis:
toi sun kylmävesi homma viittaa siihen et juuri on tulehtunut! edelleen.. näin mulla ainakin oli, kun piti kylmää vettä suussa niin se turrutti, olis vaan pitäny olla koko ajan se vesi suussa.. ota yhteys uudestaan hampi lääkäriin..

mulla juurihoito tohon hampaaseen alotettiin vuosi sitten eikä ole oireillut vaikka se piti sulkea jo kesällä mutta multa on niin monesti peruttu aikoja ja sitten tehtykkin muuta jos oon aikaa saanu,niin se edelleen on jäänyt paikkaamatta,lääkäri sen katsoi ja paineli ientä ym ja kun ei ollut kipeä niin se katsoi että purenta ei mee oikein ja hioi sen kuntoon..en kyllä tiedä mitä tässä oikein tekis kun se sanoi että perjantaiksi varata aika jos ei helpota ja viimeiltana/yönäkin piti varmaan 3 tuntia rampata 10min välein sitä vettä pitään suussa että helpotti,sitte otin semmosen tropin että sain unenpäästä kiinni (2 ibusalia ja 1.5 panacodia)

no se että tulehduskipulääkkeet ja just noi särkylääkkeet ei auta viittaa tulehdukseen.. tulehtunut hammas ei puudu eikä särkylääke auta.. se on ilm. dumbattu silloin täyteen sitä lääkepaikkaa ja se kuluu kuiteski koko ajan.. mun hammaslääkäri sanoi että lääkepaikka tulis vaihtaa max 3kk:n välein että pysyy hyvänä :) koita mennä vaikka päivystävälle!

Alkuperäinen kirjoittaja giggelis-goggelis:
no se että tulehduskipulääkkeet ja just noi särkylääkkeet ei auta viittaa tulehdukseen.. tulehtunut hammas ei puudu eikä särkylääke auta.. se on ilm. dumbattu silloin täyteen sitä lääkepaikkaa ja se kuluu kuiteski koko ajan.. mun hammaslääkäri sanoi että lääkepaikka tulis vaihtaa max 3kk:n välein että pysyy hyvänä :) koita mennä vaikka päivystävälle!

katon huomiseen että helpottaako tää ja jos ei niin meen päivystykseen,eilenkin päivystyksen kautta kävin.. mä inhoon hammassärkyä!!!! inhottavaa tämä jatkuva jomotus,onneksi eilen kuitenkin hoksasin sen että se vesi auttaa,olisin muuten ollu tosi kipeä!

Kokemuksesta sanosin (6 hammasta juurihoidettuna), että tulehtunut hammas kyseessä, jos sekä kuuma, että kylmä ottaa. Ei muuta kuin päivystykseen. Miehellekin tein yksinkertaisen kotitestin, kun hammasta särki. Ensin kylmää, joka vihloi ja sitten kuumaa ja sen jälkeen hyppi jo seinille...tuloksena oli tulehtunut hammas -> juurihoito. Juurihoidettu hammas ei takaa, etteikö sitä joskus joutuisi tekemään uudestaan. Mulla takahampaassa neljä juurta ja yhdessä pikkiriikkinen välikanava, joka sai koko leuan särkemään ja hammas juurihoidettiin uudestaan + hevoskuuri antibioottia...eli mars lääkäriin ennenkuin pahenee.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kokemuksesta sanosin (6 hammasta juurihoidettuna), että tulehtunut hammas kyseessä, jos sekä kuuma, että kylmä ottaa. Ei muuta kuin päivystykseen. Miehellekin tein yksinkertaisen kotitestin, kun hammasta särki. Ensin kylmää, joka vihloi ja sitten kuumaa ja sen jälkeen hyppi jo seinille...tuloksena oli tulehtunut hammas -> juurihoito. Juurihoidettu hammas ei takaa, etteikö sitä joskus joutuisi tekemään uudestaan. Mulla takahampaassa neljä juurta ja yhdessä pikkiriikkinen välikanava, joka sai koko leuan särkemään ja hammas juurihoidettiin uudestaan + hevoskuuri antibioottia...eli mars lääkäriin ennenkuin pahenee.

siis kuuma tekee kipeetä mutta kylmä rauhottaa ihan täysin sen kivun,se juurihoito on kesken tuossa hampaassa,siellä on se lääkepaikka.

hampaaseeni aloitettiin juurihoito syksyllä 2007.. hammaslääkärini(yksityinen) vaihtoi lääkeainetta jo kuudennen kerran kunnes aloin kysellä milloin hammas oikein tulee kuntoon.. hän vähän häkeltyi ja selitti että toiset hampaat vaativat pidempi aikaista juurihoitoa.. ?? 1,5 vuotta sitä nyt hoidettu... tuli yksi viikonloppu ja valta särky hampaassa alkoi yöllä.. menin aamulla päivystykseen. hammaslääkäri kuvasi hampaan ja totesi että oma hammaslääkärini jättänyt yhden ahtaan juuren kokonaan hoitamatta. seitsemänsataa euroa tämä lysti maksoi ja tulehtunut hampaani kaupungin sairaalan hammaspäivystyksen roskiksessa. kyllä suututtaa tälläinen yksityinen hammashoito ja ennen kaikkea toisen terveydellä RAHASTUS!

mulle ei tulis mieleenkään ryhtyä näihin rääkkeihin. Ja ihan naurettavaa että yhtä hammasta pitäis muka hoitaa suurinpiirtein vuoskaupalla. Pois vaan, pääsee halvalla eikä tarvii toiste mennä. Sit vaan muut hampaat paremmalle hoidolle ettei tarvii koko kalustoa ruveta repimään irti.

Uusimmat

Yhteistyössä