auttakkee

Eli tänään pitäisi lähteä lääkäriin "ruinaamaan" sairalomaa, kun ei paikat kestä olla töissä teen fyysisesti raskasta työtä metallialalla...päivässä nostellaan paljon painavia tavaroita paikasta a pisteeseen b ja istua jökötetään samassa paikassa tuntitolkulla. Työergonomiasta meillä ei olla kuultukaan että mitä se on. Vedetään painavia lavoja roclalla paikasta toiseen 300 - 600 kiloa lava. Mulla on ollut suppareita ihan säännöllisesti jo muutaman viikon ja nyt viikkoja kasassa 22 joten pelottaa miten neuvolalääkäri suhtautuu, antaako saikkua. Olisko teillä mitä ideoita mitä minun kannattaisi hänelle sanoa? Ensimmäistä odotan en oikein tiedä näistä jutuista mitään. Mut kun töihin en uskallamennä kun pelottaa et vauvalla sattuu jotain kun siellä on nuita riskitekijöitä aikapaljon.

Terv laura

Kerrot tuon saman hänelle =) :hug:
Minä jäin töistä pois rv 19, koska työn fyysisyys kävi kropan päälle liikaa. Olin kyllä kipuillut jo pitkään ennen raskauttakin.
Jos neuvolalääkri ei ota asiaasi vakavasti, niin käänny työterveyshuollon puoleen, siellä ainakin työolot yms tiedetään, tsemppiä :hug:

Minä olen kanssa sitä mieltä että kun kerrot mitä teet työksesi niin varmasti lääkäri kirjottaa sairaslomaa. Kerro myös noista supistuksista. Kerrot että työnteko tuntuu hankalalta etkä jaksa nostella painavia tavaroita. Lääkärit ymmärtää kyllä, että raskausaikana vauva on tärkein.

Älä suotta tunne huonoa omaa tuntoa tai jännitä lääkäriin menoa! Sinä itse tiedät parhaiten mitä jaksat!!

Kun vain kerrot lääkärille kuinka raskasta työsi on saman tien hän määrää sinut saikulle. Itse en tuumannut ymmärtää jäädä saikulle esikoa odottaessa. Supareihin kannattaa suhtautua aina vakavasti. Kaikki eivät ole harjoitussuppareita. Minulla supparit alkoi rv 23 ja vauvakin syntyi saikusta huolimatta ennenaikaisesti. Nyt toista odottaessa osaan takuulla olla tarkempi.

HUomenta

Taas pulmakulma iski...Mulla on viellä ensiviikko saikkua ja sit pitäs töihin kammeta, mitenkäs jos supparit jatkuu mutta kohdunkaula yms ei ole muuttunut eli kaikki siltä osin ok. Kävin yksityisellä ultrassa ja kaikki näytti olevan mainiosti..Supistelee edelleenkin kauhean helposti ja tuntuu pahalta lonkista puhumattakaan. JOtenkin vaan mietityttää et kirjottaako ne saikkua ollenkaan jos ennenaikaisuudesta ei ole pelkoa...

terveisin Laura

Terve

Mä en kyllä oo paras vastaamaan tähän kysymykseen mutta mitäs jos juttelisit neuvolassa sun tilanteestasi? sun työ on aika raskas joten eikähän ne aika suopeita ole. toivottavasti joku viisaampi vastais sulle tai joku jolla on fyysisesti raskastyö niin tietää varmasti paremmin mitä kannatta tuoda esille.

Terv. poika04

Mulla oli vähän samanlainen tilanne tossa muutama viikko sitten. Meiän neuvolalääkäriltä ei saikkua kovin helpolla herunu, aina kanssa vaan viikko tai max. 2 viikkoa kerrallaan. Vuodenvaihteen jälkeen menin sitten työpaikkalääkärille joka kirjoitti mulle saikkua äippäloman alkuun asti, mikä alkoikin vihdoin viime pe varhennettuna. Onko sulla mahdollisuus mennä työpaikkalääkärille? Ihan vaan sen takia se oli mun mielestä parempi vaihtoehto kun niillä lääkäreillä tuntui olevan paljon parempi käsitys mun työnkuvasta kun neuvolan lääkäri vaan koitti ehdottaa mulle että eikö sinne voitais palkata jotain mun seuraksi, tekemään ne raskaat työt. Olin siihen sit vaan ihan :eek: Sehän ois ihan sama sit jos pomo antais mulle kenkää ja palkaais jonkun tilalle... Olen/olin baarissa töissä, aina yksin vuorossa eli jouduin kaikki korien ja tankkien nostelut hoitaan yksin. Mut loppu hyvin kaikki hyvin!
Suosittelen oikeesti sitä työpaikkalääkäriä!
Onnellista loppuodotusta!

-Ninni ja Kirppu 32+4-

Yhteistyössä