auttakees pohdiskelemaan.. muuttaisitko sinä pienemmälle paikkakunnalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neith"

Vieras
kauemmaksi työpaikasta ja kavereista, jos saisit ostettua tontin 5000€

kun mulla on kova talokuume, fakta on se että nykyiseltä paikkakunnalta ei tonttia ikinä voida ostaa, eikä kyllä helsinki,vantaa,kerava alueilta myöskään.. ne on niin hinnoissaan..
eli omakotitalo on haave, varsinkin kun haluan uuden sellaisen.
nyt olisi mahdollisuus saada haave täytettyä, mutta se tarkottaisi sitä että työmatka pidentyisi n. 60km, tarhassa ei olisi tarjolla vuorohoitoa, palvelut olisi "heikommat" noin muutenkin... en osaa päättää mitä tehdä

En. Me mietittiin tuo huolella. Päädyttiin siihen, että asutaan mieluummin pikkasen ahtaammin kaupungin liepeillä. Kauemmas muutto ois vaatinut toisen auton, autojen käytön, harrastuksiin kuskaamisen ja työmatka-aikojen pitenemisen.

Se luksus ois siis kuitenkin pistänyt meidät tiukemmalle. Kulut ois isontuneet ja aika perheelle vähentynyt.

[QUOTE="vieras";22348256]En. Me mietittiin tuo huolella. Päädyttiin siihen, että asutaan mieluummin pikkasen ahtaammin kaupungin liepeillä. Kauemmas muutto ois vaatinut toisen auton, autojen käytön, harrastuksiin kuskaamisen ja työmatka-aikojen pitenemisen.

Se luksus ois siis kuitenkin pistänyt meidät tiukemmalle. Kulut ois isontuneet ja aika perheelle vähentynyt.[/QUOTE]

no 2 autoa meillä on jo, tontti sijaitsisi reilun kilometrin päästä kirkonkylästä, eli palveluja,päiväkoti + koulu kyllä löytyy..
asumiskustannukset todennäköisesti pienenis, olkoonkin että matkakustannukset nousisi

Toi työmatkareissaaminen on kyllä rasittavaa ja ajansyöppö. Me muutettiin 135km päähän kun ei tarvinnu työpaikkoja pitää Helsingissä. Eniten kaipaan läheisiäni ja paria ystävää ja vanhaa työpaikkaa (uutta mulla ei vielä ole.) Omassa talossa on ihana asua, ja oma pihapiiri on ihana.

Me siirrettiin kuitenkin "koko elämä" tänne, eli sikäli eri tilanne.

työmatka pitenisi ajallisesti reilulla puolella tunnilla, eli ei edes mikään paha.. isot kaupta ym olisi tietenkin pitemmän matkan päässä, mutta kuitenkin vaatekaupoille, ikeaan jne pääsisi kun kuitenkin töihin ajetaan ja lapsikin kävisi isällään..

En muuttaisi. Jotkut kaverit kyllä kehuvat terveyskeskuspalveluja pikkukaupungissa ja osa taas kirjoaa kaikki "palvelut", ne näet sijaisevat viereisessä kunnassa tai kunnan toisella laidalla.

Meillä on samoja pohdintoja. Minulle olennaista on lapsen hoitojärjestelyt ja koulumatka, ja kykeneekö koululainen olemaan yksin kotona tai kerhossa. Monta kivaa taloa pieneltä paikkakunnalta on hylätty, koska lähikoulusta ei löydy iltapäiväkerhoa. Pitkän työmatkan vuoksi lapsi joutuisi olemaan monta tuntia yksin kotona. Jos töistä on vaikea päästä nopeasti lapsen luo, on järjestelyjen toimittava varmuudella.

Jäi vaivaamaan, että miten lapsen hoito järjestyy. Täällä meillä päiväkodit menevät kiinni jo klo 17.00.

tämä on hyvä kysymys, eli mun täytyy jokatapauksessa soittaa sinne kunnantalolle ja kysyä..
jos ei löydy vuorohoitoa tarhasta, niin josko pph, tai sitten yksityisenhoidon tuella tai jotain..
mun äiti asuis sitten n.10km päässä että kyllä sitäkin kautta hoitoapuja sais.

sitten on vallan villi ajatus, jos kerran vapautuu se että saa naapurikunnasta hakea tarhapaikkaa, niin mä luopuisin pojan tarhapaikasta ja pojan isä joka asuu naapurikunnassa hakis meidän nykyiseltä kunnalta päivähoitopaikkaa.. :D en kyllä tiedä onnistuisko tuo mitenkään

Yhteistyössä