Auttakee! Tapaninpäivänä tulossa vieraita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AUTTAKEE
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AUTTAKEE

Vieras
ja ajattelin jotain "pientä" ruokatarjoilua laittaa. EN siis ala perunoita keittelemään eikä mitään vaikeata, aikaavievää ja monimutkaista.

Mutta mitä siis laittaa? Pari kolme salaattia, mutta mitkä ois sellaisia jouluisia? Tai jotka sopisi jouluun? Mitäs muuta vois kehitellä?

Niin ja vieraiksi tulossa 6 aikuista ja 1 lapsi. Ja lisäksi meidän perhe eli 5 lasta ja 2 aikuista.

Joo löytyy netistä kun googlettaa, mutta tulee liikaa ohjeita.

Alkuperäinen kirjoittaja paivi76:
No miten ois rosolli, italiansalaatti ja sitten tuoresalaatti.
Ja vaikka savulohta.
Mä kyllä keittäisin perunat kyytipojaksi, mutta mennee ilmankin. :)

Niin no.. joo voishan sitä ne perunat keittää. Tuletko kuorimaan perunat :D Mutta mikä kastike perunoille?

Alkuperäinen kirjoittaja -ap-:
Alkuperäinen kirjoittaja paivi76:
No miten ois rosolli, italiansalaatti ja sitten tuoresalaatti.
Ja vaikka savulohta.
Mä kyllä keittäisin perunat kyytipojaksi, mutta mennee ilmankin. :)

Niin no.. joo voishan sitä ne perunat keittää. Tuletko kuorimaan perunat :D Mutta mikä kastike perunoille?

Voin tulla. ;)
Mutta jos laitat salaatit ja vaikka just kalaa ja silliä, niin ei tarvii kastiketta. Salaattipöydässä noin oikeaoppisesti kuuluisi olla keitetyt perunat. Ei kastikkeita. :)

Mä taas olisin sen kannalla et ei perunoita, keitetty peruna on niin köyhä esitys kuin joku vaan voi olla. Eikös olis hyvä idea aaton ja joulupäivän syöminkien jälkeen olla jotain kevyttä ja raikasta esim. just muutama salaatti ja se savulohikin olis tosi hyvä idea siihen sit jotain pientä veilä lisäksi..

Alkuperäinen kirjoittaja kokki:
Mä taas olisin sen kannalla et ei perunoita, keitetty peruna on niin köyhä esitys kuin joku vaan voi olla. Eikös olis hyvä idea aaton ja joulupäivän syöminkien jälkeen olla jotain kevyttä ja raikasta esim. just muutama salaatti ja se savulohikin olis tosi hyvä idea siihen sit jotain pientä veilä lisäksi..

Joo tuota vähän mietinkin, kun kumminkin aattona ja joulupäivänä keitän omalle porukalle perunat, että jos jättäis sit kummiskin perunat pois.

Kalaa aion laittaa tapaninpäivänä. Ja tuon rosollin ja joku vihreäsalaatti. Entäs kinkkusiivuja? Mitäs vielä

Perunasalaattia??? :p
Mites ois lapsia ajatellen lihapullia, nakkeja? (mielikuvituksetonta, tiedän :ashamed: )
Pitsaa? aah, siinä kyl menee aikaa...
Tortilloja/tacoja? niissäkin hiukan aikaa menee, mut parin päivän kinkun syömisen jälkeen varmastikin maistuvat :D (ainakin mulle maistuis :D )

Yhteistyössä