Auttakee nyt naista mäen alla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
ja keksikää,
a) millä mie ruokin huomenna lapsia (päivällinen ja iltapala), sekä sunnuntaina aamupala ja lounas... kun lapsia on kaikkiaan 15kpl (tosin nuorin ei osallistu ruokailuun)

b) mikä ois sopiva elokuva iltaviihdykkeeksi, kun lapset ovat iältään ja sukupuoleltaan poika 14½v, tyttö 13v, tyttö 12v, poika 11v, 10v poika ja samoin 10v tyttö, kuukautta vaille 9v poika, 7v tyttö, 5½- vuotiaita poikia 2 kpl ja 5½v tyttö, 4v tyttö, 3½v tyttö, 2v tyttö ja ½v porukan kuopus, joka ei niinikään piittaa myöskään mistään leffasta

c) mikä ois kivaa leffanaposteltavaa tuolle sakille... kun nuo popcornit ja sipsit löytyy takuuvarmasti kaikkialta muualta paitsi lasten suusta.

:whistle: Myö ei olla siis salakavalasti lisäännytty... vaan mie ja mies ollaan luvattu ottaa naapurin lapset meille hoitoon noin vuorokaudeksi, kun naapurit viettävät hääpäivää. :)

Joku keitto tai sit kiusaus?
Keitettyjä nakkeja ja salaatteja, makaronia yms?

Iltapalaksi pannukakkua tai vaikka mannapuuroa ja jotain mehukeittoa

naposteltavaksi..hmm...se onkin jo vaikeampaa..siivouksen tarpeesta huolimatta sanon kyllä ne popparit :D

Aamupalaksi puuroa, leipää, pannukakkua yms

Mites ois jos teksit vaikka päivälliseksi pizzaa, siis vaikka useamman pellillisen ja täytteitä voit laittaa niin että kaikille ois jotakin. Ja iltapalaksi sopis vaikka hedelmäsalaatti ja jäätelö (saa lapsetkin joskus herkutella illalla vai) ;) tai naposteltavaksi kävisi rusinat, kuivatut hedelmät,

Onko teillä useampaa tvtä? voisko porukan jakaa? isommat kattois yhtä ja pienemmät toista ja sitten yksi aikuinen molemmissa porukoissa jöötä pitämässä??!! tai jos ette keksi leffaa niin tehkää se ite, teitä on jo tossa sen verran, että jokaiselle ois jotain tekemistä ja vaatetusta varmasti löytyy ;)

No eikös ne paivä ruuat ja iltapalat voi olla sitä samaa kun normaalistikkin..?
Elokuvaks voisin ehdottaa jotain komediaa.. ootteko nähny sen villi tusina? Me ollaan tykätty siitä ainakin ja toinen on se se se öööh, ei pysty muistaan, simmonen mis kaks ison perheen omaavaa yksinhuoltajaa perustaa perheen kysymättä lapsilta mitään.. ja napostetltavaks vihanneksia yms dipillä?? ja isoimmat muksut tietty viipaloi vihannekset ;)

Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
hmmm...isommille oma leffa, ja pienille toiseen huoneeseen toinen. isommille sipsiä ja dippiä, pienemmille porkkana ja kurkkutikkuja, kukkakaalia yms :)

Meinaatko tosissaan, että pienet syö jotain kukkakaalia ja porkkanaa kun isommat saa sipsejä???

No niinhän se onkin, että mie vuokraan 2 leffaa... isommille oman ja pienemmille oman.
Pienemmät saa katsoa ensin omansa, ja sit heidän iltatoimien aikaan isommat tuijottaa omaansa... telkkareita meillä kyllä on useampi, mutta DVD-laitteita on vaan yks... kun tietsikkaruudusta ei voi kyllä isolla porukalla katsoa mitään. :)

päivällinen: nakkikeittoa, sämpylä, jäätelö jälkkäriksi
iltapala: peltipizzaa, hedelmiä, jugurttia kaakao/tee
aamupala:puuroa, leipää ,jugurttia, mehua
lounas: lihamakaroonilaatikkoa,jälkkäriksi marjakiisseliä

leffanaposteltaviksi vaikka porkkanoita, hedelmiä,popcornia, jotain karkkia..

No niin... Nyt mie sit sen keksin...
Päivälliseksi mies saa poikien kanssa pistää grillaten, ja myö voidaan tyttöjen kanssa leipoa sämpylöitä iltapalalle.
Aamulla mie keitän ison kattilan mannapuuroa ja käyn huomenna vielä kaupasta särpimeksi kaupan mehukeittoa. Se on ainakin puuro, joka maistuu kaikille.
Ja sit lounaaks mie voisin jotain keittoa tai laatikkoa...

Nuo leffaherkut... ehkä joku kasvistyrkytin + dippi ois ihan jees... ajatellen sitä, että 14 sipseistä rasvoittunutta käsiparia ehtii lähmimään kyllä jokapaikan rasvaan kulkeissaan juomaan ja vessaan, juomaan ja vessaan... :ashamed:

Juu, kyllä tästä hyvä tulee. Tai sit mie huomenna itken vuolaasti, ja kyselen neuvoja, että millä saadaan 15 kirkuvaa kersaa aisoihin ja nukkumaan :whistle: :D

Mulla on ny pää ihan tyhjä nuihin neuvoihin,muuta HEERRAJJUMALA että olet pyhimys naiseks,kun tollasen sakin oot yökyläileen ottanu *nostaa hattua korkialle!ja käy kohta antamassa viimesen varotuksen kahdelle pulisevalle ja kikattavalle 10 vuotiaalle pikkulikalle..siis meillä YKSI likan kaveri yökylässä* :laugh:

kyllähän sen nyt yhen yön killuu vaikka katosta roikkuen :) Mä oon tosin todennu et on paljon helpomi saada se 11 mukulaa nukkumaan kun laittaa yks hössöntössön pumpulissa kasvatettu parivuotias nukkumaan :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja effemia:
kyllähän sen nyt yhen yön killuu vaikka katosta roikkuen :) Mä oon tosin todennu et on paljon helpomi saada se 11 mukulaa nukkumaan kun laittaa yks hössöntössön pumpulissa kasvatettu parivuotias nukkumaan :kieh:

Tuo on muuten totta, eikä omatkaan kersat jouda tappelemaan keskenään kun kaikilla on yökyläkaveri :D

Alkuperäinen kirjoittaja Jonnalle:
Alkuperäinen kirjoittaja jonna-76:
hmmm...isommille oma leffa, ja pienille toiseen huoneeseen toinen. isommille sipsiä ja dippiä, pienemmille porkkana ja kurkkutikkuja, kukkakaalia yms :)

Meinaatko tosissaan, että pienet syö jotain kukkakaalia ja porkkanaa kun isommat saa sipsejä???

Todellinen peesi!

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja effemia:

Tuo on muuten totta, eikä omatkaan kersat jouda tappelemaan keskenään kun kaikilla on yökyläkaveri :D

Mä laitan kevysti omat sisarukseni ja omat muksut vaikka kaikki ysiltä ja ennen petiin mut auta armias tuon kummityttelin kanssa.. se oli jotain ihan kaameeta muutenkin.. hän on ainut niin on, ja aaaaarghhhh :o :o

Yhteistyössä