Auttakee mua vähän vanhenpainvapaa ym muissa raha asioissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Eli vauva on nyt 6kk, joten olen vanhenpainvapaalla. Olisiko mahdollista, että menisin työharjoittelulla töihin, niin että olisin iltavuoroja ja muutaman tunnin päivässä. Miehen töiden jälkeen siis? Tekisin siis ihan vain 2-3h päivässä, onko onko se edes mahdollista? Mitä rahaa tuolloin saan? Saan varmasti silloin sen työharj. palkan siis kelan maksaman, mutta entä sitten se vanhenpainpäiväraha? Vai onko vain parempi että odotan vielä sen 3kk ja menen vasta silloin muutamaksi tunniksi?Sekavaa, toivottavasti ymmärsitte. On tosi tiukkaa rahasta.

Sellaisilta päiviltä kun tekee töitä saa kaiketi vain minimiäitiyspäivärahaa. Jos sat minimiä muutenkin niin sittenhän tuo ei haittaa. Sunnuntailta ei makseta äitiyspäivärahaa jiten sunnuntaisin saa tienata vapaasti.. En oo varma mutta eivät huoli sinua työttömäksi työkköriin kesken vanhempainvapaan jiten et ehkä voiai saada myöskään työharjoittelusta rahaa, en tosin ole varma.

En tosta harjottelujutusta tiiä, mutta jos menis olemassa olevaan työpaikkaan takisin niin palkka lakettaisiin pois vanhempainpäivärahasta. Näin olen ymmärtänyt.

[QUOTE="Vieras";28822261]Sellaisilta päiviltä kun tekee töitä saa kaiketi vain minimiäitiyspäivärahaa. Jos sat minimiä muutenkin niin sittenhän tuo ei haittaa. Sunnuntailta ei makseta äitiyspäivärahaa jiten sunnuntaisin saa tienata vapaasti.. En oo varma mutta eivät huoli sinua työttömäksi työkköriin kesken vanhempainvapaan jiten et ehkä voiai saada myöskään työharjoittelusta rahaa, en tosin ole varma.[/QUOTE]

Ok, no en saa ihan minimiä tällä hetkellä mutta melkein, joten ei haittaisi. :) täytyypi kysellä työkkäristä. :) kiitos vastauksesta :)

jos saat siitä palkan työnantajalta niin silloin saat vanhempainrahaa myös mutta jos saisit kelalta työmarkkinatukea tms. harjoittelun ajan niin molempia et voi saada päällekkäin

Yhteistyössä