Auttakaas palstalaiset miten näytän ku olisin ollut vkl+tänään kipeänä? Oikeasti ei ollut rahaa bussiin/kouluun.

• Viestiketjun aloittaja No money, siks kipee
  • Ensimmäinen viesti
No money, siks kipee
Mulla ei ollut siis tänään rahaa mennä kouluun, koska perjantaina loppui bussikortin voimassaolo, ja rahaa tulee vasta 5. päivä lisää. Koulumatka on 10km suuntaansa, enkä omista edes pyörää. Kahden tunnin takia en viitsinyt lähteä kävelemään, enkä halunnut sanoa opelle etten tule kouluun koska mulla ei ole rahaa bussilippuun. Eli sanoin olleeni viikonlopun ja tämän päivän kipeänä. Äiti onneksi lainasi mulle bussilippurahat eli huomenna pääsen kouluun.

En kuitenkaan haluaisi paljastaa rahattomuuden olleen syy miksen tullut pariksi tunniksi koululle.

Eli miten näytän siltä kuin olisin ollut kipeä`? Jotain rennompaa päälle, ja tukka takkuun vai häh?

"aapee"
[QUOTE="hhh";24519865]miks se pitäs näyttää??? pidä vaikka vaan huivia kaulassa ja sano että sulla oln vähän vielä kurkku kipee..[/QUOTE]

No kun en oikeasti ollut kipeä, eli mulla ei ole saikkutodistustakaan koulua varten. Jos näyttäisin kipeältä, enkä siltä että halusin vaan vapaapäivän, niin silloin ope ei ehkä vaadi sellaista (aika tiukkaa tämä aikuisopiskelukin on tuossa mielessä :D )

(Btw, sivukommettina harmittaa etten ole ala-ikäinen ollut moneen vuoteen. Nimittäin alaikäisille riittää vaan vanhemman kirjoittama lappu jossa sanotaan että Nico-Petteri oli kipeä, ja allekirjoitusperään. Meidän aikuisten tarttee mennä oikealle terkkarille/lääkärille)

vvvv
no huijaat että sulla on vielä kurkku vähän kipee..käy kipeetä ku nielaset ja laitat huivin kaulaan...ja meet ilman meikkiä..ja vaikka niillä verkkareilla ja hupparilla:D

"mummo"
Valvo ensi yö! ruppee nyt yskimään tekoyskää niin sulla on yskä huomenna. Hankaa nenänalunen punaiseksi ja turista paperiin puolentunnin välein, alkaa meinaa nenäkin vuotaan.

"aapee"
[QUOTE="Lissu";24519931]Sano että sulla oli mahatauti, etkä uskaltanut lähteä busiilla lääkäriin kun pelkäsit oksentavasi/ripuloivasi matkalla.[/QUOTE]

Mulla oli miniflunssa jossa oli korkea kuume, mutta kuume loppui aamulla.

Ja tuo ilmanmeikkiä+huivi kuulostaa hyvältä yhdistelmältä...

"vieras"
[QUOTE="aapee";24519902]No kun en oikeasti ollut kipeä, eli mulla ei ole saikkutodistustakaan koulua varten. Jos näyttäisin kipeältä, enkä siltä että halusin vaan vapaapäivän, niin silloin ope ei ehkä vaadi sellaista (aika tiukkaa tämä aikuisopiskelukin on tuossa mielessä :D )

(Btw, sivukommettina harmittaa etten ole ala-ikäinen ollut moneen vuoteen. Nimittäin alaikäisille riittää vaan vanhemman kirjoittama lappu jossa sanotaan että Nico-Petteri oli kipeä, ja allekirjoitusperään. Meidän aikuisten tarttee mennä oikealle terkkarille/lääkärille)[/QUOTE]

Kyllä meilläpäin saa ainakin olla kolme päivää omalla ilmoituksella pois. Jos menee sitä kauemmin, sitten tarvii lääkärintodistuksen.

Jos olisit oikeesti kipeenä, niin menetkö kouluun silloin kun et ole vielä täysin tervehtynyt? ts. ei kipeeltä näytetä ellei olla kipeenä.
Joten miksi haluat näyttää kipeältä olevalta, kun kouluun ei mennä edes kipeenä vaan terveenä. Ja terveenä ollessa näytetään terveeltä. Kyllä sitä kun sairaudesta selvitään niin näytetään taas ihan elävien kirjaan palanneilta.
Ei siihen tarvi mitään rekvisiittaa, että saat ihmiset uskomaan olleesi kipeänä.

"Lissu"
Tuo ilman meikkiä on mun mielestä vähän liioittelua, jos normaalisti meikkaat. Kyllä mä ainakin ihmettelisin jos työkaveri tulisi sairasloman jälkeen töihin ilman meikkiä, että miksi ihmeessä ei ole meikannut itseään.

"aapee"
Jos olisit oikeesti kipeenä, niin menetkö kouluun silloin kun et ole vielä täysin tervehtynyt? ts. ei kipeeltä näytetä ellei olla kipeenä.
Joten miksi haluat näyttää kipeältä olevalta, kun kouluun ei mennä edes kipeenä vaan terveenä. Ja terveenä ollessa näytetään terveeltä. Kyllä sitä kun sairaudesta selvitään niin näytetään taas ihan elävien kirjaan palanneilta.
Ei siihen tarvi mitään rekvisiittaa, että saat ihmiset uskomaan olleesi kipeänä.
Normaalisti menen töihin/kouluun kipeänäkin, heti kun olo on sellainen että pysyy tolpillaan. En haluaisi jäädä jälkeen tai pettää työnantajaa (viimeisessä siivousfirmassa tuli sekin liian monta kertaa koettua)

En ymmärrä miksi sun pitäisi näyttää sairaalta huomenna? Menet ihan normaalisti kouluun. Puuttuvasta todistuksesta sanot, ettet jaksanut lähteä lääkärille kun olo oli niin kurja. Tuskin kukaan sitä erityisemmin edes pyytelee.
Jos alat esittämään sairasta ja sairaan näköistä (mukaan lukien kaikki meikittömyys, erityisen huolimaton ulkonäkö, feikki köhä yms yms) annat itsestääsi ihan idiootin kuvan ja kaikki arvaavat sinun salailevan jotain.
Eli, ihan normaalisti kouluun. Olit yhden päivän nk. luvattomasti pois. Ei siihen kuole.

"hehh"
En ymmärrä miksi sun pitäisi näyttää sairaalta huomenna? Menet ihan normaalisti kouluun. Puuttuvasta todistuksesta sanot, ettet jaksanut lähteä lääkärille kun olo oli niin kurja. Tuskin kukaan sitä erityisemmin edes pyytelee.
Jos alat esittämään sairasta ja sairaan näköistä (mukaan lukien kaikki meikittömyys, erityisen huolimaton ulkonäkö, feikki köhä yms yms) annat itsestääsi ihan idiootin kuvan ja kaikki arvaavat sinun salailevan jotain.
Eli, ihan normaalisti kouluun. Olit yhden päivän nk. luvattomasti pois. Ei siihen kuole.
Tää ketju oli vuodelta -11 :)

• Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija

Yhteistyössä