Auttakaas nyt =/

• Viestiketjun aloittaja höh =/
  • Ensimmäinen viesti
höh =/
Poika oli juuri viikko sitten 1½v neuvolassa 86,4cm pitkä.
Ostin hälle lassien g-tec toppapuvun kokoa 92.. ja nyt kaverini kauhisteli että miten mä niin ison ostin kun lapsihan hukkuu siihen.
Kaveri sanoi että puku on niin iso pojalleni ettei siinä pysty edes leikkimään kunnolla.. =/

Mitä mun sitten olisi pitänyt ostaa? Kokoja oli se 86 tai 92, ei siinä välissä ollut muita kokoja =/ Kaverista se 86 olisi ollut oikea koko mutta minusta se on kyllä pieni eikä sen alle mahdu villavaatteitakaan!

mie
Ja kyllähän se ihan lapsestakin riippuu onko erittäin hoikka vai vähän pullukampi. Lapsiakin on niin moneen lähtöön.

Eiköhän jokainen osta itse sellaisia vaatteita kuin haluaa :)

ap
Siis onhan se puku tottakai vähän iso, mutta se 86 olisi taas ollut liian pieni eikä siinä välissä ollut muita kokoja.. eli sitä yritän kysyä että eikö se liian iso ole parempi kun liian pieni?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja malla:
no onko se sit poikas päällä niin iso, et hukkuu siihen??kokeilitko sitä 86??
Ei huku, mutta hihat ja lahkeet on vähän liian pitkät. Kokeilin 86 kokoa ja jäi lahkeet liian lyhyiksi jo nyt.. ja poika varmaan ehtii kasvaakin vielä puvun käyttöiän aikana joten eikö se vähän liian iso ole parempi kun se missä jo nyt lahkeet oli vähän naftit?
Kaveri taas on sitä mieltä että kun kuomat on lahkeen alla, ei lahje ole lainkaan lyhyt koska se jää kengän varren puoliväliin..

just
ehkäpä sun kaveris kulkee itse numeron liian pienissä vaatteissa ja siksi kauhisteli puvun kokoa. Itse olisin ostanut tuon isomman koon, mukavampi liikkua kun ei kiristä joka saumasta. ;)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
Joskuskyllätuntuutämäuusavuttomuudenmäärätälläpalstallaihanjärkyttävältä.
no sori.. mutta mietin vain että ajatteleeko sitten kaikki muutkin samoin katsoessaan poikaa joka kaverin silmissä näytti pukua sovittaessaan ihan naurettavalta.. =/

Nuukis
Mä ostan lapsille uudet vaatteet mahdollisimman isona. siis niin et niillä pystyy touhuamaan mut varaa on niin paljon ku mahdollista. esim. esikoisen ekat kurikset oli 104cm, ne oli saappaiden päällä rutussa. nyt ostin toiset ja ne on 122cm, tyttö nyt 3v ja vähän reilu 100 cm. isot on nytkin, henkselit lyhimmällä ja lahkeessa pituutta riittä pitkään. mut pystyy niin leikkiin. mä en raski tollasia ostaa kaksia vuodessa mitkä voi isompana ostaa...

Mä ostan aina vähän isomman, ei ole minusta ikinä kärsinyt siitä vaikka vaate *vähän* roikkuis. Varsinkin näin alkusyksystä ostettuna pienempi puku ei varmaan enää lopputalvesta sopis (voi tulla esim. kasvunpyrähdys).

Yhteistyössä