auttakaas mua, mitä tekisitte kun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut

Vieras
erään lapsen äiti ei ole ollut koko päivänä kotona, sitä ei saa puhelimella kiinni eikä 7v tiedä missä äiti on.
Äiti on viinaan menevä aina välillä ja olen tätä asiaa seurannut sivusta (en peukaloita pyöritellen)
mut kyse on kuitenkin päivä ajasta ja tuon ikäinen jo pärjää jos esim. äiti on töissä niin yksin kotona.
Mut mitä mä teen?
lähen etsiin äitiä vai pyydän tytön meille ja oottelen äidin soittoa ja jos ei kuulu teen ilmoituksen?

jos lapsi hädissään ja haluaa tulla teille niin otat mukaas ja kyselet tai käyt kattomassa myöhemmin jos äiti on jo paikalla....tai sit meette teille jätät lapsen kotiin näkyvälle lapun jossa kerrot missä lapsi on ja jätät numeronkin varmuudeksi jos on vaikka hukannu sun numeros tai jos ei sitä ole....

Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
jos lapsi hädissään ja haluaa tulla teille niin otat mukaas ja kyselet tai käyt kattomassa myöhemmin jos äiti on jo paikalla....tai sit meette teille jätät lapsen kotiin näkyvälle lapun jossa kerrot missä lapsi on ja jätät numeronkin varmuudeksi jos on vaikka hukannu sun numeros tai jos ei sitä ole....

Näin juuri.. ja kun alkaa olla aika myöhäkin niin voi olla parempi ettei tuon ikäisen tarvisi olla enää tähän aikaa yksin kotona...

Kyllä tuosta olisi pitänyt ilmoittaa lastensuojeluun. Lapsi ei edes tiennyt missä äiti on. Eri asia olla 7-vuotiaan yksin kotona, jos tietää missä äiti on ja puhelimellä äidin saa heti kiinni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä tuosta olisi pitänyt ilmoittaa lastensuojeluun. Lapsi ei edes tiennyt missä äiti on. Eri asia olla 7-vuotiaan yksin kotona, jos tietää missä äiti on ja puhelimellä äidin saa heti kiinni.

arvaa olenko ilmoittanut mutta kun suomessa tämä toiminta on hitsin nopeaa...
puutun asioihin kun alkavat olla liian rankkoja siihen asti huolehdin lapsesta.
on paljon juttuja mitä en tähän voi laittaa ettei minua tunnistettaisi ja lapsi on siinä etusijalla.
ja toisaalta perhe on seurannassa joten pienikin virhe johtaa huostaanottoon.
seuraan että lasta ei vl jätetä yksin viikolla äiti on kuin kuka tahansa meistä.
Seuraavan kerran kun lapsi haahuilee yöllä yksin ulkona soitan poliisit paikalle.
jos vaikka alkaisi tehoamaan.

Yhteistyössä