Auttakaas minua nyt, liikennevahinkoilmoituksen tekemisestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elämä on taas ihan sekaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

elämä on taas ihan sekaisin

Vieras
Viime keväänä siis pölläytin vahingossa autolla metikköön.

Ja nyt sitten pitäisi vihdoista viimein kirjoittaa vakuutusyhtiölle liikennevahinkoilmoitus. Ajattelin tuon ikävän tapahtuman unohtaa täysin, mutta nyt terveyskeskuksesta tulikin vihainen puhelu, että tuo lappunen on täytettävä ja lähetettävä pikapuoliin vakuutusyhtiölle. Muuten minulle lähetetään 300 euron lasku tapahtuman johdosta.

Mutta sitä tässä nyt murehdin hullunlailla, että mitä lippu lappuja minun pitää tuon ilmoituksen lisäksi lähettää menemään? Kun ei minulle ole tuosta tällingistä tullut kuin ainoastaan ambulanssikyydistä lasku ja sen toki maksoinkin jo keväällä. Hintaa laskulle oli jotain 9 euroa.

Niin onko tuo 300 euroa sitten mikä summa? Se ambulanssikyyti ja joku hoitomaksu, vai kuinka? Kun minut vietiin terveyskeskukseen ambulanssilla, niin en minä siellä "terkkarissa" mitään vuosimaksulaskua saanut. Ja seuraavana päivänä kävin röngtenissä, en minä sieltäkään mitään laskua saanut matkaani.

Murehdin myös sitä, kun kohdassa kysytään työnantajan nimeä, pankkia ja pankkitilinnumeroa ja puh.numeroa. Että onko tuokin kohta pakko täyttää? Kun en ole enää kyseisessä paikassa opiskelemassa. Vahingon sattuessa en nimittäin ollut työelämässä, vaan opiskelemassa. Ja minusta olisi jotenkin noloa kysellä näin jälkikäteen oppilaitoksesta noita kyseisiä tietoja. Tekisi mieli tuo kohta tehdä niin, että laittaisin vain oppilaitoksen nimen ja puhelinnumeron. Voisivat sitten vakuutusyhtiöstä soittaa koululle ja kysyä sitä pankkia + pankkitilin numeroa.

( Yleensä harmittelen elämässäni tätä, että ei koskaan mene, kuin pieni pätkä hyvin ja sitten on jo taas uusi harmi ja murheenaihe edessä. Pitää tehdä sitä tätä ja tuota pakollista hommaa. Tuntuu, että työ- ja perhe-elämäkin kärsii tämmöisestä. Kun yrittää pitää mielessä monta asiaa yhtä aikaa. )

Siis oletkos nyt vähän saamaton??

Ei kaikesta tarvitse noin isoa numeroa tehdä... Jos et osaa lappua täyttää soitat vakuutusyhtiöön ja kysyt apua.

Se 9e minkä maksoit oli omavastuuosuus ambulanssikyydista. Oikeasti se maksaa sen 300e mitä terkkari nyt odottaa sun vakuutusyhtiöltä. Tottahan ne pistää sen sit sun maksettavaksesi jos et saa lappua täytettyä...

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Soita sinne vakuutusyhtiöösi ja tee ilmoitus puhelimitse :)
Saat ainakin heti neuvot siitä, mitä tarvitsee mahdollisesti lähettää. Niin hoituu mun mielestä helpoiten ja olen kerran sitä kautta yhden liikennevahingon ilmoittanut. Paljon kätevämpää kuin yrittää selvitellä niitä nettikaavakkeita :) Reippaasti nyt vaan!

Älä stressaa. Täytä se lappunen ja laita postiin. Jos sinulla ei ole esim. työnantajaa ja sen puhelinnumeroa, niitä ei tarvise laittaa... Sinulle ei voi tulla asiassa kuluja. Sairaanhotokulusi maksetaan liikennevakuutukseta.

Ja joo, elämässä joutuu tekemään yhtä sun toista "pakollista" hommaa, se kuuluu tähän eloon. Se on sitten vähän niinkuin oma ongelma jos tommosesta asiasta saa jo ihan perhe-elämänkin sekaisin... Ja ei vakuutusyhtiölapun täyttäminen missään mittakaavassa ole huoli/murhe, vaan onnettomuuteen liittyvä velvollisuus. Ja niitä velvollisuuksia kun aikuisilla tuppaa yhteiskunnassa eläessä olemaan.

Älä stressaa. Täytä se lappunen ja laita postiin. Jos sinulla ei ole esim. työnantajaa ja sen puhelinnumeroa, niitä ei tarvise laittaa... Sinulle ei voi tulla asiassa kuluja. Sairaanhotokulusi maksetaan liikennevakuutukseta.

Joo, liikennevakuutuksesta maksetaan kulut JOS vahinkoilmoitus tehdään. Mutta ap kun ei ole saanut aikaiseksi sitä täyttää ja ei terkkari voi odottaa saataviaan niin pitkään että asia jopa vanhentuu.

Mutta kun ei auto ollut edes nimissäni, vaan auto oli mieheni nimissä. Joten hänellähän ne korvaukset kai sitten tulevat. Vaan kun muista hänen tilinumeroaan. Mutta voinko silti laittaa oman tilinumeroni lomakkeeseeen?

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen jatkaa;24999150:
Mutta kun ei auto ollut edes nimissäni, vaan auto oli mieheni nimissä. Joten hänellähän ne korvaukset kai sitten tulevat. Vaan kun muista hänen tilinumeroaan. Mutta voinko silti laittaa oman tilinumeroni lomakkeeseeen?

No mitäs ne sanoi sieltä vakuutusyhtiöstä...? Soitit kai sinne kun kerran apua tarvitsit asian hoitoon?

Blue, en ole kerennyt soittamaan ja toisekseen inhoan soittaa ns. virallisia puheluita. Taidan tässä nyt jotekin tuhrata tuon kaavakkeen ja laitan postiin. Onpahan sitten homma hoidettu kuntoon.

Vielä jatkan, niin ja vakuutusyhtiön lomakkeessa lukee " Henkilövahingot / korvaushakemus" . Joten pitääkö tuon lisäksi tehdä joku erillinen liikennevahinkoilmoitus?

Yhteistyössä