Auttakaahan.. pienehkö asumisjärjestelypulma.. :)

ImpiEllenAnna

Aktiivinen jäsen
21.04.2004
8 208
0
36
Me asutaan nyt vuokralla mielettömän hyvällä paikalla todella hienossa asunnossa.. vuokra on "halpa".. vaan 650?/kk.. 4h+k ja pihasauna.. ongelman muodostaa kiinteistön omistajat.. käyvät esim. tuolla meiän saunassa kusella koska haluavat eikä meille kerrota muutenkaan mistään mitä täällä tehdään.. kesälläkin oli piha kaivettu auki päivän aikana niin ettei autoa saanu enää pihalle.. :headwall: näitä tapauksia on sattunu tosi paljon tässä reilun vuoden aikana.. sitten meillä on vielä sellainen sopimus, että me tehdään pihatyöt.. vuokra olis muuten 815?.. tästä omistajat jaksaa aina huomautella.. eli tyyliin kadulla on roska, käykää äkkiä siivomassa katu! miestä ottaa ihan suunnattomasti päähän toi omistajien käytös..

Mut ongelma on siinä, etten mä oikeen tiedä kannattaako meiän muuttaa mihinkään.. mä tykkään tästä asunnosta ( niinkuin mieskin ) eikä me kuitenkaan kerrostaloon haluta asumaan.. eikä täältä edes saisi samankokoista kerrostaloasuntoa näin halvalla.. rivitaloasuntoja taas ei ole saatavissa oikeestaan lainkaan.. ja omaakaan ei varmaan kannata vielä ostaa.. mulla kun on vielä 2 vuotta opintoja jäljellä.. ja kuitenkin haluttais rakentaa sitten heti kun lainaa otetaan..

Onko kellään mitään fiksua ehdotusta?.. kannattaako jatkaa omistajien kanssa tappelua vai pitäiskö ruveta ettimään toista vuokrakämppää.. ? mä olen kattonu myytäviä rivariosakkeitakin mutta kun tulee liian iso kuukausierä kun pitää maksaa hoitomaksu kanssa..

Alkuperäinen kirjoittaja hajuherne81:
jäisin nsiihen ja olisin kun niitä omistajia ei olisikaan =)
toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos....

ja saunalle lukko että eivät pääse kuselle :whistle:

Sauna on periaatteessa meiän ja naapurin käytössä.. käytännössä toi naapuri ei sitä käytä ollenkaan.. mutta siis taloyhtiön julkinen tila missä on kaikki meiän pyykit levällään.. :/ olis äärettömän kiva jos omistaja vois edes ilmottaa tyyliin että seuraavan kahden viikon aikana käydään saunassa kusella.. mutta kun ei niin ei.. :headwall:

Kakkamainen tilanne... Asuuko nää omistajat siinä liki? Heidänhän kyllä pitäisi ilmoitella kiinteistöön kohdistuvista pihatöistä yms. Yrittävätköhän savustaa ulos... oletko ihan suoraan kysynyt, mistä tuulee?

Alkuperäinen kirjoittaja +:
Kakkamainen tilanne... Asuuko nää omistajat siinä liki? Heidänhän kyllä pitäisi ilmoitella kiinteistöön kohdistuvista pihatöistä yms. Yrittävätköhän savustaa ulos... oletko ihan suoraan kysynyt, mistä tuulee?

eivät asu lähellä, mutta heillä on rakennusfirmassa aina välillä töitä lähellä ja sitten käyvät tuolla saunassa.. tota mä olen joskus yrittäny kyselläkin täällä että kuuluuko tollasista pihatöistä ilmottaa.. kun meille ei todellakaan ole kertaakaan ilmotettu mitään.. aina saa ite yrittää työmiehiltä kysellä.. eikä olla mitään kysytty kun ovat olleet alusta asti samanlaisia.. me on asuttu tässä nyt 1v 4kk..

Pääperiaatteessa, jos teillä vuokrasopimus kiinteistöön sekä saunaan, omistajat eivät ilman teidän lupaa saa sitä käyttää!!! On silloin teidän hallinnassa. Eihän missään muuallakaan omistajat ilmoita, että iski vessahätä kesken matkan ja poikettiin nyt teille p**kalle.

Pääperiaatteessa, jos teillä vuokrasopimus kiinteistöön sekä saunaan, omistajat eivät ilman teidän lupaa saa sitä käyttää!!! On silloin teidän hallinnassa. Eihän missään muuallakaan omistajat ilmoita, että iski vessahätä kesken matkan ja poikettiin nyt teille p**kalle.

Aivan.. mutta saahan kerrostalossakin omistaja käydä pesutuvassa yms.. tosin on kyllä varmaan hiukan eri asia.. meillä on kaikki tavarat ja kaikki aina tuolla saunassa.. eivätkä nämä edes ilmoita mitään.. jos satun ite menemään samaan aikaan sinne kun joku on siellä kusella niin sitten sanovat että käyvät nyt täällä vessassa.. arvatkaa onko kiva mennä laittamaan pesukonetta päälle kun ikinä ei tiedä kuinka monta miestä siellä on kusella.. :kieh:

Ota härkää sarvista, ja kysy vaikka jostain oikeusaputstosta mitä voisit tehdä... Minä en ainakaan suvaitsisi! Sitä aiemmin ehdotettua lukkoa oveen... Omistajahan saa tulla tarkastamaan omaisuutensa kunnon, kun siitä ennalta sovitaan vuokralaisen kanssa, mutten usko, että toi vessan jatkuva käyttö ihan ok...

Ota härkää sarvista, ja kysy vaikka jostain oikeusaputstosta mitä voisit tehdä... Minä en ainakaan suvaitsisi! Sitä aiemmin ehdotettua lukkoa oveen... Omistajahan saa tulla tarkastamaan omaisuutensa kunnon, kun siitä ennalta sovitaan vuokralaisen kanssa, mutten usko, että toi vessan jatkuva käyttö ihan ok...

Kehtaisinkohan kysyä opettajalta.. meillä on varatuomari opettajana ja neuvoo mielellään kaikissa lakiin liittyvissä asioissa.. oikeesti ottaa kyllä niin paljon päähän tollanen toiminta..

Lukkoihin liittyen tuli mieleen että tossa syksyllä omistajat päätti korjata meiän kellaria ulkopuolelta.. yks ilta soittivat ovikelloa ja antoivat uuden avaimen kellariin kun olivat "joutuneet" rikkomaan lukon ovesta kun eivät olleet muuten saaneet auki.. ja kellari on ainoastaan meiän käytössä.. en tiiä meneekö tää jo saivarteluksi mut mua vaan ärsyttää!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ilona:

Kehtaisinkohan kysyä opettajalta.. meillä on varatuomari opettajana ja neuvoo mielellään kaikissa lakiin liittyvissä asioissa.. oikeesti ottaa kyllä niin paljon päähän tollanen toiminta..

Lukkoihin liittyen tuli mieleen että tossa syksyllä omistajat päätti korjata meiän kellaria ulkopuolelta.. yks ilta soittivat ovikelloa ja antoivat uuden avaimen kellariin kun olivat "joutuneet" rikkomaan lukon ovesta kun eivät olleet muuten saaneet auki.. ja kellari on ainoastaan meiän käytössä.. en tiiä meneekö tää jo saivarteluksi mut mua vaan ärsyttää!!!

Kysy ihmeessä tolta opettajalta asiaa.

No aivan varmasti ottaa päähän tuollainen! Kysy ihmeessä jotain lakiapua, niin tiedät ainakin oikeutesi ja vuokranantajan oikeudet. Hassua että he muka saisivat noin vain tulla teidän saunalle tai muuta?..
Ja kannattaisi varmaan vuokrasopimuskin tarkistaa.

Vuokrasopimuksessa lukee muut ehdot kohdassa että pihasaunan käyttöoikeus, talvisin katukäytävän ja pihan lumenluonnista sekä hiekoituksesta ja kesällä katukäytävän puhtaanapidosta huolehtii vuokralainen, pihalta on oltava aina esteetön kulku kadulle.

Mitähän toi viiminen kohta tarkottaa? eikö sen luulis sitovan vuokranantajaakin.. ?

Mulla on huomenaamulla tuon opettajan tunti.. kysyn sillon hänen mielipidettään.. =)

Elikkäs..

Open mielestä meiän pihaan kuuluu suhtautua niin kuin meiän asuntoonkin.. eli jos siellä tehdään jotain remppaa niin meille kuuluu ilman muuta ilmoittaa ja mielellään vielä tehdä remontti sellaseen aikaan että siitä on mahdollisimman vähän haittaa meille.. ( tai siis kaikille vuokralaisille ).. sauna taas on vähän hankalampi juttu kun vuokrasopimuksessa lukee, että meillä on vaan käyttöoikeus siihen.. mutta siitä voi vaatia ilmotusvelvollisuutta, että koska se omistaja siellä käy, koska me ollaan ainuita ketkä sitä saunaa muuten käyttää..

Nyt mä odotan että näen omistajat seuraavan kerran ja kerron vähän mielipiteitä heille.. :D

Ei kysyvä tieltä eksy... Minä kannatan, ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä. :D

Oikeasti keskustelu on varmasti ensimmäinen asia, mitä kannattaa tehdä. Jos se ei johda mihinkään, niin sitten mietitään muuta

Alkuperäinen kirjoittaja Mie vaan:
Ei kysyvä tieltä eksy... Minä kannatan, ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä. :D

Oikeasti keskustelu on varmasti ensimmäinen asia, mitä kannattaa tehdä. Jos se ei johda mihinkään, niin sitten mietitään muuta

Mä yritän seuraavaksi kertoa omistajille tästä kun näen heitä.. mä olen kyllä vaan niin huono valittamaan mistään.. :ashamed:

Yhteistyössä