Auttakaahan kokeneet juhlien järjestäjät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Paljonko pitäisi varata salaattia ja grillattavaa per aikuinen? Olen joskus noudattanut jotain marttojen tms. ohjeita ja mielestäni ruoka loppui kesken. Salaatteja on nyt 250g/vieras, lisäksi leipää ja tapaksia kuten oliiveja artisokkaa jne joita ei ole laskettu mukaan. Riittääkö 200g grillattavaa lihaa/kalaa?

per pää riittää todellakin ihan hyvin. siinähän on melkein puoli kiloa per pää ruokaa ja tällä helteellä ei kukaan edes jaksa syödä. vertailukohta: syötkö itse ravintolassa 200 g pihvin? mä en edes pysty :)

[QUOTE="...";24098915]grillijuhlissa syöminen jaksottuu pidemmälle ajalle ja ruokaakin saattaa kulua reilusti.[/QUOTE]

Paljonko varaisit syömistä? Varsinkin nuo miespuoliset syövät usein paljon :D Tietysti makkaraa on helppo varata lisäksi.

[QUOTE="torsti";24099006]Meillä miehet saattaa vetästä 2-3 pihviä ja 3-4 kyrsää. Teinipojat syö enemmän kuin lehmät! :D Miehet ei juuri salaatteihin koske ja vastaavasti naisväki syö enemmän salaatteja.[/QUOTE]

:O no en ole kyllä juhlissa nähnyt tuollaisia määriä kenenkään syövän, enkä kyllä muutenkaan... kyl kaks pihviä on ihan max mun miehellekin ja hän on melkoinen perheauto kuitenkin; pieni ulkoa mutta tilava sisältä :D

[QUOTE="vieras";24099029]:O no en ole kyllä juhlissa nähnyt tuollaisia määriä kenenkään syövän, enkä kyllä muutenkaan... kyl kaks pihviä on ihan max mun miehellekin ja hän on melkoinen perheauto kuitenkin; pieni ulkoa mutta tilava sisältä :D[/QUOTE]

No mäkin aina ihmettelen mihin mahaan ne ukot sitä lihaa mättää? :D

Mitenkäs te sitten arvioitte määrät? Salaatti kaiketi nyt riittää. Lihaa/kalaa/makkaraa 400g/mies ja 200g/nainen? Ollaan juhlien jälkeen lähdössä viikon matkalle, joten kauheasti en haluaisi ylimääräistäkään. Makkara tietysti säilyy.

Kyllä mä luulen, että tuo 25 g salaatti ja saman verran pihvejä riittää. Jos makkaraa ostat, niin laske esim. 1,5 per nenä. Varsinkin jos tarjolle tulee vielä jälkiruoka, niin eiköhän riitä. Jos ilta jatkuu pitkään, niin jotain pientä naposteltavaa (dippikasviksita, popcornia tai sipsejä) laittaisin lisäksi.

Mun isä on parhaimmillaan/pahimmillaan syöny pari lautasellista lohisoppaa ja sitte vielä 7 kyljystä ja pari evääksi... ;)

(Oltiin seisovassa, varmaan eivät ota meitä enää takaisin)

KYLÄSSÄ se ei kyllä noin paljoa kehtais.

Yhteistyössä