auttakaa

• Viestiketjun aloittaja cipralex ja raskaus
  • Ensimmäinen viesti
Voi käyttää
Käytin koko raskauden ajan Cipramilia elikkä samaa ainettahan se on kai kuin tuo Cipralex ja mulla on annos ollut jo vuosia 40 mg/pv. Lääkärin mukaan on parempi käyttää lääkettä kuin olla hyvin masentunut äiti ! Eli käytä huoletta vaan, sulla on pieni annos.

Itse käytin kanssa cipralexia ennen kuin tulin raskaaksi, mutta lopetin sen heti kun sain tietää raskaudestani. Sanoivat neuvolassa, että hyvä juttu että lopetin käyttämästä. Mutta ihan tarkalleen ottaen en tiedä, onko se miten haitallista sikiölle, voihan olla, ettei pienestä annostuksesta olekaan haittaa. Neuvottele ihmeessä lääkärin kanssa!

Janna, äidin masennuksesta voi olla vakavia vaikutuksia lapsen kehitykselle. Masentunut äiti ei jaksa hymyillä eikä kiinnostua lapsestaan, vaan pahimmillaan selviytyy "mekaanisesti" lapsen hoidosta, jolloin lapsi jää ilman vuorovaikutusta, joka on elintärkeää lapsen kehitykselle.

Minulla masennus todettiin, kun lapsi oli vuoden ikäinen, ja voin omasta kokemuksesta kertoa, että oireiden ollessa pahimmillaan en jaksanut olla lapseen juuri minkäänlaisessa kontaktissa, vaikka diagnoosini olikin "vain" keskivaikea paniikkihäiriö ja lievä masenuus- ja ahdistuneisuushäiriö.

Lamamma
Cipralex ja Cipramil ovat eri lääke, milligrammamäärät eivät vastaa toisiaan. eli 10 mg Cipralexia on normaaliannostus, ei pieni annos.

Neuvottele lääkärin kanssa.

Cipralexista on kahta mielipidettä, toisten mielestä ei haittaa raskaudelle, toisten on. Cipramil on kai "turvallisempi", mutta asiantuntija tämän osaa sanoa parhaiten.

ks. myös Googlella Cipralex raskaus, niin aiheesta löytyy paljonkin!

Onnea!

Yhteistyössä