Auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä tehdä!?!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä tehdä!?!

Vieras
Eli tilanne on nyt tämä. Muutimme puoli vuotta sitten tähän kerrostalo-asuntoon, ja jo ensimmäisten viikkojen aikoina heräsin monesti yöllä todella kovaan meteliin. Tuntui että yläkerran asunnossa tavarat lenteli, mies huutaa ja riehuu, lapsi/lapset itkevät hysteerisesti ja välillä olen kuulevinaan "älä lyö". Tätä on siis jatkunut melkeinpä koko puoli vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti..
Nyt viime yönä heräsimme taas lapseen todella kovaan itkuun ja miehen huutoon.
Yritin kuunnella mitä siellä huudetaan, mutta miehen huuto on todella epäselvää, kuin humalaisen puhetta, lapsen puheesta sen verran saa selvää, että alle kouluikäinen kumminkin on.. Hiivin lastenhuoneeseemme, jonne äänet kuuluu parhaiten.. Kuului vaimeaa itkua, yhtäkkiä miehen askeleet, lapsi huutaa älä lyö ja sen jälkeen todella kovaa itkua.. Hätäännyksissäni huusin sitten, että nyt lopetat sen lapsen lyömisen minä soitan sinulle poliisit ja niin teinkin.
Olin vain hölmö kun huusin sen hänelle, osasi varautua ja nyt siellä on vieläkin hiljaista. Poliisit eivät sitten menneet heille sisälle, kun eivät enää huutoa kuulleet..
Tätä tapahtuu siis vain yö aikaan klo 01 jälkeen.. Olen alkanut miettimään jo kaiken näköisiä asioita, ensin alkaa siis miehen huuto ja sen jälkeen lapsen itku.. Sitten tavaroiden heittely ja lopuksi kai sitten lyöminen.. Säälittää todella pieni lapsi.. Koskaan en ole heitä pihassa tai rapussa tavannut, enkä ulkona nähnyt. Naapurilta kuulin sen verran, että lasten äiti asuu jossakin muualla. Mitä pitäisi tehdä? Lastensuojelu-ilmoitus?

Puoli vuotta olet kuunnellut kun naapuri hakkaa lapsiaan, etkä tehnyt mitään??! EHdottomasti teet tänään sen lastensuojeluilmoituksen. Todella typeriä poliiseja kun eivät menneet asuntoon sisälle, kun kyseessä lapsia!! Pistää niin vihaksi että tälläsillä asioilla jossitellaan ja ihmetellään mitä pitää tehdä. Jos on pienikin epäily että lapsia pahoinpidellään niin tietenkin sinne pitää saada viranomaiset paikalle!!

Ihmetyttää kyllä, miksi ei poliisi mennyt sisään. Itse olisin kyllä vaatinut aika itsepintaisesti, että tilanne pitää käydä tarkistamassa. Mutta täältä palstalta olen oppinut, että poliisi ei tee virheitä, joten jokin salattu syyhän tuolle poislähtemiselle sitten varmaankin on...

Pakko olla taas provo. Ei kukaan normaalilla järjellä varustettu ihminen kuuntele lapsen hätää (tai aikuisenkaan) puolta vuotta puuttumatta siihen.

Soita jatkossa JOKA KERTA poliisille ja sossuun.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Pakko olla taas provo. Ei kukaan normaalilla järjellä varustettu ihminen kuuntele lapsen hätää (tai aikuisenkaan) puolta vuotta puuttumatta siihen.

Tämä ei ole provo, valitettavasti.. Puoli vuotta sitten kun muutimme tänne kuulin ensimmäisen kerran.
Olemme myös olleet paljon poissa kotoa, mutta aina silloin tällöin heräämme tähän ikävään tapahtumaan.
Tässä rapussa on n.40 muutakin asuntoa, niin olen ajatellut, että kai heistäkin joku voisi joskus soittaa.
Eilen nyt sain täyden varmuuden, että lapsella ei todellakaan ole hyvä olla ja soitin poliisit, vaan hepä eivät
tehneet mitään! Ilmoitin jo lastensuojeluun ja soitan tästä lähin heti poliisit.

Soita ehdottomasti joka kerta kun näin käy, toivottavasti huono vitsi..
Eipä ne meille tulleet käymään vaik naapuri soitti poliisille perheväkivallasta, minun huudoista ja lapsen itkusta, poliisi soitti ja puhui mieheni kanssa ja kohta minun kanssa, mitäs siinä voi sanoa kuin kaikki hyvin ja ei ole ongelmia, kun toinen uhkaa henkeä vieressä. Et se siitä poliisin toiminnasta, ei aina tule edes ovelle tarkistamaan ja tiedos oli et mies väkivaltainen ja voi tehdä mitä vaan. Onneks siitä suhteesta tuli kiidettyä kauas, vaik vähän liian kauan odotin.

Joka kerta poliisi paikalle, joka kerta oma, erillinen ls-ilmoitus tapahtumista.
Jos äänet kuuluu selvästi, voit koittaa myös nauhoittaa niitä tarinasi tueksi.
Kysele vaivihkaa naapureilta, josko hekin ovat kuulleet huutoa öisin. Parasta tietysti olisi, jos useampi tekisi ls-ilmoituksen.

Soita ehdottomasti joka kerta kun näin käy, toivottavasti huono vitsi..
Eipä ne meille tulleet käymään vaik naapuri soitti poliisille perheväkivallasta, minun huudoista ja lapsen itkusta, poliisi soitti ja puhui mieheni kanssa ja kohta minun kanssa, mitäs siinä voi sanoa kuin kaikki hyvin ja ei ole ongelmia, kun toinen uhkaa henkeä vieressä. Et se siitä poliisin toiminnasta, ei aina tule edes ovelle tarkistamaan ja tiedos oli et mies väkivaltainen ja voi tehdä mitä vaan. Onneks siitä suhteesta tuli kiidettyä kauas, vaik vähän liian kauan odotin.

tässä perhesurmiin! Poliisi on voinut jättää käymättä joko henkilöstön puutteen takia tai piittaamattomuus. Perheväkivalta kuuluu poliisille(poliisi ilmoittaa sosiaaliviranomaisille.). Poliisin pitäs aina käydä tarkistamassa. Lastensuojelu ilmoitus ei enää auta kun surma on jo tapahtunut.

Perheväkivalta ilmoituksia tulee eniten ja poliisilla näköjään ei resusseja. voi perustaa oman yksikön jotka valvoon näitä.

itse maksasin vero rahoista poliisin perheväkivalta yksikköön kuin soskun työntekijöille jotka muka ennalta ehkäsee
perheväkivaltoja. Ei ne yöllä sieltä kotoa tule kun on hätä. Ne ottaa huomenna yhteyttä tai kun ovat töissä.

Meille kuuluu samanmoista kans. Asutaan kerrostalossa ja ei kuitenkaan kuulu läheskään joka yö, mutta viime yönä taas. Luulen että, ap asutaan samassa kerrostalossa. Ite kärsin uniongelmista ja olen tuohon aikaan yleensä menossa nukkumaan ja äänet kuuluu hyvin meille olohuoneeseen. Joku ainakin meuhkaa ja ihan mieheltä se kuulostaa, huutoo ja tavaroiden viskelyä ja justiisa tuota että, älä lyö. Noi äänet tekee mut levottomaks ja tosi vaikee saada unenpäästä kinni, kun jään kuuntelemaan. Nyt rupesin vaan miettimään, että asutaankohan samassa kerrostalossa, en tiä. Mutta samanlainen tilanne kuitenkin täälä kerrostalossa jossa minä ja mun perhe asutaan. Eikä tota meteliä kyllä voi olla kuulematta :(.

Jokaisella paikkakunnalla on nykyään sosiaalipäivystys. Se auttaa myös yöllä. Riippuu paikkakunnasta miten sinne saa yhteyden (kunnan nettisivuilta varmaan löytyy tieto). Jossain täytyy soittaa hätäkeskukseen eli 112, joka ilmoittaa sosiaalipäivystäjälle, jossain voi soittaa suoraan sosiaalipäivtystykseen.

Ei tarvii olla provo. Itse elin lapsuuden samanlaisissa oloissa ja kertaakaan ei poliiseja meillä käynyt paitsi kerran kun isä hajotti asunnon ulko-oven siihen potkaisemalla että tuli oveen reikä. Naapurit oli vuosien aikana tottuneet huutoon ja meteliin. Monta kertaa lähdettiin keskellä yötä siskon ja äidin kanssa evakkoon isän väkivaltaa.

Ei tarvii olla provo. Itse elin lapsuuden samanlaisissa oloissa ja kertaakaan ei poliiseja meillä käynyt paitsi kerran kun isä hajotti asunnon ulko-oven siihen potkaisemalla että tuli oveen reikä. Naapurit oli vuosien aikana tottuneet huutoon ja meteliin. Monta kertaa lähdettiin keskellä yötä siskon ja äidin kanssa evakkoon isän väkivaltaa.

Tätä juuri tarkoitan, että ihmiset tottuu kaikenlaisiin ääniin ja tuntuu, että kukaan ei välitä.
Itsekin olen elänyt väkivaltaisessa liitossa aiemmin ja kun nyt ne äänet tuli niin voimakkaina ja pelkäsin
sen lapsen puolesta, niin sain oikein tärinä-kohtauksen.
Ja kyllä luulen, että ainakin hälytyskeskus jotakin huutoa ja kolinaa kuuli samalla kun oli mun kans
puhelimessa, mutta poliisit eivät vaan sisälle menneet. Käskivät soittaa uudestaan jos meteli jatkuu.
Nyt siis on lastensuojelu ilmoitus tehty, ja ainakin viime yö meni rauhallisesti..

Se vain on surkeaa, että kuulin ettei heidän äitinsä asu siellä, ehkä isä humalassa/tai ei purkaa
vihaansa pieneen lapseen.

Lisäksi mua ihmetyttää, kun päivisin on hiiren hiljaista ja huuto ja itku alkaa öisin..

Ensin kuulen miehen askeleet, jotka ilmeisesti menevät lasten huoneeseen, sitten alkaa itku ja sitten
miehen raivoaminen.. Olen tässä miettinyt mitä isä menee herättämään tytön keskellä yötä,
mutta toivottavasti epäilykseni osoittautuu vääräksi.

Hyvä että ls ilmo on tehty!! Toivottavasti siellä ei todellakaan ole mitään lapsen seksuaalista hyväksikäyttöä. Vähättelemättä tuota kaikkea muuta, mutta menee kuitenkin kaiken kauheuden edelle mitä lapsi voi joutua kokemaan.

Yhteistyössä