Auttakaa vuokralaisen valinnassa!

• Viestiketjun aloittaja Asiallisista kommenteista kiittäen
  • Ensimmäinen viesti
Asiallisista kommenteista kiittäen
Tänään olen luvannut tehdä päätöksen,kenelle vuokraan kotimme,kun itse olemme vuokralla asumassa maalla.

Ehdokkaita on ollut paljon. Nyt olen karsinut kahteen,mutta en osaa päättää. Hyviä puolia molemmissa. Toinen on nelihenkinen perhe,toinen äiti&lapsi. Mitä ihmettä osaisin vielä kysyä tai millä perusteella osaisin tehdä päätöksen?

Apua!

bud
Valkkaisin äidin ja lapsen, jos äidillä on täysipäiväinen vakityö ja muutenkin asiat ok. Eikös yh-äideillä voi olla vaikeampi saada asuntoa..että jos hänellä kaikki hyvin, niin miksi ei.

vvvpistevi
-säännölliset tulot
-kuinka pitkäksi aikaa vuokralaiset haluat, kummat sopisivat paremmin?
-miettisin myös, kummat sai sun luottamuksen, ketkä pitäisivät talosta huolta.

näin
mä ottaisin äiti+lapsi yhdistelmän. nelihenkinen perhe saa sen sun kämpän remonttiin. alle minuutissa. yh kuitenkin aina taattaan se koti vaikka sossumaksaa vuokran.

Ap
Asunto on tyydyttävässä kunnossa,joten pintojen puolesta en ole huolissani.
Perheessä vanhemmat ovat keskitasoa alemmin palkatuissa hommissa,yh puolestaan saa ihan ok palkkaa. Molemmat sanovat jäävänsä pitkäksi aikaa.Perheellä työpaikat aivan asunnon lähellä ja lasten kouluihin helppo matka.Yh:n sukulaiset asuvat aivan vieressä ja lapselle toivomansa koulu vieressä.

En osaa päättää!

Vieras
Minkä kokoinen on asunto josta kilpailee nelihenkinen perhe, sekä yksinhuoltaja yhden lapsen kanssa?

Tiedätkö perheiden syitä asunnon tarpeeseen, kumpi on suuremmassa tarpeessa?

Perheen lapsien ikä vaikuttaa myös. Yksinhuoltaja teinitytön kanssa, voi olla hankala yhdistelmä.

Vieras
Kyllä mulla jotenkin paremmat vibat tulee siitä yh:sta.

Ja jos hänellä sukulaiset lähellä ym., niin varmasti osaa arvostaa asuntoa sillä paikalla jne. Kouluikäinen lapsi plussaa. Hyvinpalkattu duuni=kertoo ihmisestä sekin jo aika paljon.

Ap
Kolmio,80m2,lapsiystävällinen seutu.
Suurempi/kiireellisempi asunnontarve olisi perheellä. Yh voi majoittua myös sukulaisille,eikä ole muuttamassa vielä viikonloppuna,toisin kuin perhe. Yh vaikuttaa todella luotettavalta ja järkevältä,lapsi alakoulua aloittelemassa. Perheen isä vaikuttaa toimeliaalta ja voisi jotakin rempatakin helposti jos tarvista tms.Perheellä alakoululaiset lapset myös.

Ap
Sekä perhe että yh ovat muuttamassa töiden takia sekä siksi,että sukulaisia asuu lähellä (yh), seudulla (perhe). Yh arvostaa sijaintia ja tilaa,joka heillä asunnossa olisi samoin koulua lapselle. Perhe arvostaa luonnonläheistä seutua,työpaikkojen läheisyyttä ja helppoa matkaa lasten kouluun.

..
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Kolmio,80m2,lapsiystävällinen seutu.
Suurempi/kiireellisempi asunnontarve olisi perheellä. Yh voi majoittua myös sukulaisille,eikä ole muuttamassa vielä viikonloppuna,toisin kuin perhe. Yh vaikuttaa todella luotettavalta ja järkevältä,lapsi alakoulua aloittelemassa. Perheen isä vaikuttaa toimeliaalta ja voisi jotakin rempatakin helposti jos tarvista tms.Perheellä alakoululaiset lapset myös.
Ainakin, kun sen yh:n lapsi aloittaa alakoulun, niin ne varmasti asuu sen 6-vuotta siinä talossa, kun taas se nelihenkinen perhe on luultavastii asuu siinä lyhyemmän aikaa. Mutta toisaalta, jos nelihenkisellä perheellä on työpaikat vieressä ja lasten koulukin, niin ne saattaa viipyä siinä kauemmin. Paha sanoa :eek: Molemmat vaihtoehdot vaikuttaa kunnollisilta.

...
Mutta mä en voi sanoa noiden perusteella. Kumpi vaikutti sun mielestä luotettavammalta? Kumpi maksaa vuokran takuulla? Perhe, jossa kaksi käy töissä vai yh-äiti? Varmaan molemmat. Eikö toi ole aika iso äidille ja lapselle se kolmio? Onko niille tulossa perheenlisäystä.. eikö kaksio niille olisi iha riittävä, kolmio nelihenkiselle olis aika hyvä.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mutta mä en voi sanoa noiden perusteella. Kumpi vaikutti sun mielestä luotettavammalta? Kumpi maksaa vuokran takuulla? Perhe, jossa kaksi käy töissä vai yh-äiti? Varmaan molemmat. Eikö toi ole aika iso äidille ja lapselle se kolmio? Onko niille tulossa perheenlisäystä.. eikö kaksio niille olisi iha riittävä, kolmio nelihenkiselle olis aika hyvä.
Kyllä kouluikäinen lapsi jo tarvitsee oman huoneen. Ja jos olisin itse hyvätuloinen yhden lapsen yh, kivaa kolmiota hyvältä alueelta+paikalta etsisin itsekin. Jos ap vuokraisi kaksiota, sanoisin en ikinä ottaisi siihen yh:ta yhden lapsen kanssa koska se etsisi kuitenkin kohta suurempaa.

4hlö on tuo itse asiassa aika pieni asunto.

Ap
Yh:lla on suhteessa paremmat tulot ja toisella paikkakunnalla asunto.Siellä ei kuitenkaan ole vakityötä,kuten tällä paikkakunnalla nyt on.Tuntuisi,että yh:lla olisi näkymiä omistusasuntoon,vaikka pitkäaikaisesta vuokrauksesta puhuikin.Perheen isä sosiaalialalla,äiti kaupassa,joten tulot eivät hulppeat ja näkymät oman ostamiseen varaukselliset.Halusivat myös jäädä pitkäksi aikaa.
Luotettavilta vaikuttivat molemmat.Pitäisi jo päättää!

...
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Yh:lla on suhteessa paremmat tulot ja toisella paikkakunnalla asunto.Siellä ei kuitenkaan ole vakityötä,kuten tällä paikkakunnalla nyt on.Tuntuisi,että yh:lla olisi näkymiä omistusasuntoon,vaikka pitkäaikaisesta vuokrauksesta puhuikin.Perheen isä sosiaalialalla,äiti kaupassa,joten tulot eivät hulppeat ja näkymät oman ostamiseen varaukselliset.Halusivat myös jäädä pitkäksi aikaa.
Luotettavilta vaikuttivat molemmat.Pitäisi jo päättää!
Eiköhän molemmat jossain vaiheessa muuta omistusasuntoon. Millainen vuokra siinä sitte on? Missä Yh töissä?

...
Onhan se aika pieni nelihenkiselle perheelle. Lapset ei saa omia huoneita, mutta varmaan sen takia he muuttavat joskus isompaan asuntoon. Jos yh:lla on toinen asunto toisella paikkakunnalla, tuntuisi että tämä on vain väliaikainen ratkaisu. Kyllä ne varmaan siinä vuoden tai pari voikin asua.

Neljän ihmisen perheelle tuo on pieni asunto, yh:lle ja lapselle varmasti ihan passeli. Eihän sitä tietenkään ikinä voi tietää miten elämä menee ja vielä vähemmän vieraiden ihmisten kohdalla, mutta jos pitkäaikaista vuokralaista etsisin, valitsisin kolmioon mieluummin yh:n ja lapsen, olettaen siis että molemmat vaihtoehdot vaikuttavat luotettavilta ja molemmilla on puhtaat luottotiedot.

no mä ottaisin yh:n perustelut miks en perhettä ottais: 2lasta eivät välttämättä halua pitkään nukkua samassa huonees joten 2-3v päästä ainakin joutuvat muuttamaan!

No tietty yh voi löytää miehen ja saada lapsen ja sama edessä..

Yhteistyössä