auttakaa,voinko pitää pvän tauon imetyksestä?

• Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
surullinen
vauva 2 vkoa, rinnanpäät niin hellät että ahdistun ajatuksesta imettää :( . vauva on ihana, rakkain ja suloisin ja harmittaa kun imettäessä kiemurtelen tuskasta, muutaman kerran olen ihan ulvahtanut kivusta kun vauva on napannut väärällä otteella nännistä. imuotteen korjaaminen on käynnissä mutta tuntuu vaikealta. nyt rinnat on niin kipeät etten kärsi imettää. ajattelin pumpata tänään maidon ja antaa mahdollisesti korviketta jos oma maito ei riitä. ajattelin että annan rinnanpäiden levätä kun tosiaan se tekee niin kipeää. eli meneekö imetys ihan pilalle jos pidän päivän tauon imetyksestä? harmittaa kun tämä tuntuu menevän ihan pilalle vaikka halusin imettää pitkään :( tähän asti imetys sujui jotenkin mutta ilmeisesti imuote oli väärä, kun nyt on niin kipeät rinnat ettei tosikaan :(

Tiuku
Mä pumppasin yhden päivän joskun aikanaan samassa tilanteessa. Ainakin se auttoi mulla. Seuravana päivänä pystyi taas imettämään ihan ilman kipua ja kuitenkin sai tissit tyhjäksi.. :)

Ei mene pilalle. Parempi on kun saat tissit kuntoon :D

vieras
Älä stressaa! :) Minä pidin kanssa päivän tauon ihan alussa, ja samasta syystä kuin sinä. Kannattaa pumppailla välillä, niin ei vaikuta maidontuotantoonkaan. Kannattaa myös voidella rinnanpäät Bepanthenilla aina imetyksen jälkeen, se auttaa oikeasti. Synnärillä sanoivat, ettei tuota voidetta tarvitse pestä pois ennen imetystä edes. Muutamassa viikossa rinnat tottuvat tositoimiin, jos vain saatte imuotteen oikeaksi :)

Ihan hyvin voit päivän tauon pitää. Pumppailet vaan lapsentahtisesti, myös yöllä, niin ei maidontuotanto siitä hiivu. Tärkeintähän kuitenkin on saada rinnanpäät nyt kuntoon, tai muuten imetys saattaa lopahtaa kokonaan. Ota ilmakylpyjä ja laita vaikka bebanthea nänneihin, se auttoi mulla. Niin ja onnea vauvasta =)

vieras
rintakumi saattaa auttaa ja oletko rasvannut. bebanthenia paksu kerros ja annat ilmakylpyjä niin helpottaa.
En suosittele päivän taukoa imetyksessä. Itsellä oli päivän tauko kun vauva oli 3 kuukautta ja seuraavan viikon aikana ei meinannut sitten maito enää riittää. Tuli kyllä ihan yllätyksenä että se voi heti vaikuttaa.

pp
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
rintakumi saattaa auttaa ja oletko rasvannut. bebanthenia paksu kerros ja annat ilmakylpyjä niin helpottaa.
En suosittele päivän taukoa imetyksessä. Itsellä oli päivän tauko kun vauva oli 3 kuukautta ja seuraavan viikon aikana ei meinannut sitten maito enää riittää. Tuli kyllä ihan yllätyksenä että se voi heti vaikuttaa.
Mutta pumppasitko säännöllisesti tuon tauon aikana. Kyllähän tuo varmasti on yksilöllistä, mutta tosi kamalaa jos rinnat niin kipeät että itku tulee joka kerta...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pp:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mutta pumppasitko säännöllisesti tuon tauon aikana. Kyllähän tuo varmasti on yksilöllistä, mutta tosi kamalaa jos rinnat niin kipeät että itku tulee joka kerta...
pari kertaa koitin sellasella käsipumpulla mutta se oli niin tuskasen hidasta ja vielä yleisissä vessoissa. toki kannattaa koittaa olla imettämättä jos pumppaa sitten ahkerasti. Ja noin alussa maidon tulo on muutenkin runsaampaa, joten ei varmaan niin paljon vaikuta mitä minulla.

äityli
bebanthenia, rintakumi ja neuvolaan käynti josta saat ohjeet kuinka saat vauvan syömään oikein!Selkeästi väärä imuote , mun esikosella oli kanssa ja tuska oli kamalaa. Kysy neuvolasta. Ja helpotti otteen oikeuteen että imetin kainalon alta jossa vaavi oli siis selkäni takana ja pää vain tuli kainalon alta (lapsi siis väärinpäin suhteessa sinuun voit laittaa vaikka tyynyn alle). Jos lapsellasi on pieni suu ongelmia voi tulla jo siitä. Ja pumppaa pulloon ja ilmakylpyjä rinnoille

rintakumi ehdottomasti käyttöön! mulla ollut jokaisesta sama ongelma myös ja käytin kumeja alkuun ainakin 1-2kk, jolloin sitten pikkuhiljaa pystyi imettämään jo ilman kumeja, eikä nännit rikkoutuneet enää.

AP
en pääse kauppaan nyt millään ostamaan rintakumeja mutta ajattelin pumppailla tämän päivän. Äsken sain molemmista rinnoista yht. 100 milliä ja se odottaa tuossa vauvan heräämistä, onko tuo 100 milliä vähän vai ok määrä pumpulla? Ajattelin pumpata taas parin tunnin päästä. Rintakumit saan todnäk. huomenna käyttöön. Toivottavasti tämä imetys ei mene nyt pilalle tämän takia!!

100ml on mun mielestä tosi hyvin. Itse en koskaan saanut kuin max.60-70ml herumaan pumpulle. Kuinka usein vauva yleensä syö? Mä pumppasin 3-4h välein silloin kun en pystynyt imettämään ja hyvin piti maidontuotannon yllä. Mulla olis tuolla käyttämättömät rintakumit, mut ei varmaan hyvälläkään tsägällä asuta samalla paikkakunnalla.

Ihmemaan Liisa
100 ml on ihan hyvä määrä ja riittäkin varmaan yhdeksi syöttökerraksi. Muista laittaa kaikki pumppaamasi maito heti jääkaappiin, äläkä kippaa uusia maitoja entisten sekaan vaan jäähdytä kaikkia omissa erissään. Jäähtyneinä ne voi sit sekoitella keskenään. TSEMPPIÄ, eiköhän se siitä suttaanu :) Jos mahdollista, niin kuljeskele kotona ilman paitaa ja liivejä, että rinnat saa kunnolla ilmakylpyä.

.
Ritakumit ovat todella hyvä apu kipeisiin rintoihin. Imetin niillä melkein koko 9kk esikoista. Muuten olisi varmaan loppunut koko touhu, kun oli rintatulehdusta sun muuta kiusaa, nännit ihan rikki. Kokeile ihmeessä.

Yhteistyössä