Auttakaa! Veroprosentti asiaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyhymä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyhymä

Vieras
Heippa!
Auttakaas nyt tyhmää :D

Jos 12%:lla saa tienata esim. 20 000€ vuodessa niin katsotaanko se netto vai brutto tuloista? Minulla menee ihan juuri veroprosentin mukainen tuloraja yli kun katson mitä olen vuoden alusta tienannut bruttona. Mutta jos katson nettona eli mitä käteen on tullut niin ei olis vielä hätää :D eli pitääkö kiireesti nostaa veroprosenttia?? Jos soitan palkanlaskentaan niin nostavatko he samalla tulorajaa kun nostavat veroprosenttia :D?

Eli siis en saisi tienata enää kuin pari sataa niin menee yli... eli eikös ole melko kiire nostaa se prosentti? Jos kerta palkanlaskentaan voidaan soittaa ja nostaa veroprosenttia niin määritteleekö ne uuden tulorajan :o

Tulorajaa voit muuttaa vaan tekemällä uuden verokortin. Se onnistuu pankkitunnuksilla vero.fi palveluss ja voit sieltä itse tulostaa sen tai laittaa sähköpostinnliitetiedostona palkanlaskijalle.
Eikä sulla mitään kiirettä oo laskea uutta veroprosenttia, ylimenoprosentillehan se menee jos et tee, ei sen kummempaa

[QUOTE="vieras";29054032]soitat verotoimistoon ja pyydät uuden verokortin[/QUOTE]

Ei kun pitää itse mennä verotoimistoon. Mukana pitää olla kaikki palkkakuitit tältä vuodelta. Lisäksi kuitit vuokrista, sähkölaskuista ja kauppakuiteista.

[QUOTE="Vieras";29054031]Tulorajaa voit muuttaa vaan tekemällä uuden verokortin. Se onnistuu pankkitunnuksilla vero.fi palveluss ja voit sieltä itse tulostaa sen tai laittaa sähköpostinnliitetiedostona palkanlaskijalle.
Eikä sulla mitään kiirettä oo laskea uutta veroprosenttia, ylimenoprosentillehan se menee jos et tee, ei sen kummempaa[/QUOTE]

Veroprosenttia voi kyllä aina nostaa ihan vaan ilmoittamalla siitä palkanlaskentaan. Sen laskemiseen taasen sitten vaaditaan uusi verokortti.

Yhteistyössä