auttakaa valitsemaan kantoliina/kantoreppu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä

Vieras
HEI!

Olen ostamassa ensimmäistä kantoliinaani tai kantoreppua.Esikoisen kanssa minulla oli lainassa ystäväni hug a bub-kantoliina, joka oli hyvä, mutta on kallis.Nyt olen yrittänyt tutustua erilaisiin kantamisvaihtoehtoihin ja tuntuu, että pää on vain pyörällä vaihtoehdoista, koska niitä on niin paljon.

Kertokaa kokemuksia sekä hyviä että jos on huonoja esim. seuraavista tuotteista:
manduca-kantoreppu tai yamo-kantoreppu
Tricot Slen, Mam Earth, Mam Eco, Mam Wrap, Me&Mama, Moby Wrap etc. kantoliinat
tiedosta kiitollinen äippä

Mä tykkäsin eniten trikooliinasta. Ihan itse tein tukevasta trikoosta ommellen. Lapsi oli hieman yli vuoden, kun ostettiin Patapumin isompi reppu. Olen tykännyt, tosin en talvella juuri uskalla lasta repussa kantaa, pelkään liukastuvani. Ergoa testasin, mutta en onnistunut siinä saamaan lapsen jalkaa siihen jalka-aukkoon. Vissiin niin isot hinkit :) Kävin lapsen kanssa noita testaamassa kaupoissa.

Mä ostin Manducan. Oon käyttänyt nyt pari päivää. Tykkään!!! Mulla on myös kolme liinaa, yks trikoo ja pari kudottua, nekin hyviä, mutta ei niin heppoja kuin kantoreppu jonka saa päälleen nopeasti. Mä en jaksanut kantaa poikaani (reilu 8kg) Baby Björn repussa... niskat väsyi 10minuutissa. Manducassa ei ainakaan vielä väsy tunnissa tai parissa! Poikani nyt 6kk, kannoin alussa liinassa, mutta Manduca olisi ollut hyvä vaihtoehto jo ihan pienenä, en vaan raaskinnut hankkia, nyt muuti mieleni ja harmittaa että hommasin vasta nyt. Ite oon aika pieni ja Manduca käy hyvin, sukulaismies (tosi iso) sanoi ettei mikään reppu käy heille... kokeili Manducaa ja ainakin säädöt riitti.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
trikooliinaa olen ajatellut ensisijaisesti, mutta sitten luin noista kantorepuista.Kuulostavat helpommilta.
Oliko sulla kaavat siihen liinaan vai miten teit?

Ostin tarpeeksi pitkän pätkän sopivaa trikoota (ei saa jousta liikaa, pitää olla napakka sidos), leikkasin sen kahtia ja ompelin keskelle sellaisen taskusauman, reunat päärämäsin. Joissain nettikeskusteluissa kamalasti varoiteltiin että sauma painaa pienen selkää. No ei kyllä siinä sidonnassa, jota minä käytin (kaksoisristi?). Siinähän tulee pari kerrosta liinakangasta väliin ennen sitä "pussiosaa". Oman kropan mukaan voi ton trikoon ostaa, vähän taisin liinan päitä kaventaa, että sai solmun helpommin. Mulla ei ole edes saumuria, mutta ihan siistin sain liinasta ompelukoneen joustinompeleella. Käytin monta tuntia päivässä varmaan 8 kuukautta. Tuttavalta sain kangasliinan lainaan,mutta en osannut sitä oikein käyttää. Liina oli minusta aivan pienellä helpompi kuin kantoreppu.

Ergo on hyvä, ollut jo pitkään suositeltu reppu, mutta Manduca vastaava, kuulemma jopa parempi... Osa myyjistä poisto myy Ergon ja tilalle tulee Manduca. (Valitsin itselle tuon Manducan, koska ajattelin sen olevan kohta se suosituin ja Ergot alkaa suomessa poistua... tiedä häntä sitten.)

Manduca on hyvä kantoreppu. kantoliinalla meillä silti enemmän kannetaan, kudotulla koska selkä ei kestä kantaa varsinkaan vähän isompaa vauvaa trikoisella. mulla on Ellaroon liina kesäkäyttöön ja Didymos talvikäyttöön.

trikooliina on myös helppo ite ommella jos vaan on koneelle pääsyä :attn:

Meillä ollut käytössä Manduca. Tykätty siitä kovasti. Ainoo vaan, että jostain syystä saan sen kanssa selän kipeäksi, jos kannan ns. perusasennossa. Mutta manducaahan pystyy käyttämään monella eri tavalla, joten löysin itsellenikin sopivan vöiden asennon. :)

Suosittelen manducaa. Mä ostin manducan kun meidän poika oli 1 v. Harmittaa kun en sitä aiemmin ostanut. Ainoa on että yksin on vaikea laittaa tuota poikaa selkäpuolelle, mutta ehkä tässä pikku hiljaa löytyy siihenkin hyvä tekniikka. Vaikka harmittelet uusien liinojen ja kantoreppujen hintoja, niin huomaa niissä olevan huutiksessa varsin hyvä jälleenmyyntiarvo eli kun et enää kantoreppua tarvitse niin laita sinne se myyntiin, saat sitten rahasi aika hyvin takaisin.

Yhteistyössä