Auttakaa uusavutonta ruoanlaittajaa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ilona
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ilona

Vieras
En ole ikänä elemässäni tajunnut, että lihaa voisi kypsentää keittämällä. Olen ajattellut automaattisesti, että keitoissakin liha paistetaan ensin.

Nyt siis vauva-lehdissä on kivoja keitto-ohjeita. Esim. viimeisessä Vauva-lehdessä lihakeiton reseptissä sanotaan"keittolihaa". Siis mitä ihmettä se on??? Saako kaupasta sillä nimellä lihaa, vai pitääkö minun tietää itse mitä "keittoliha"on...

Ja sitä edellisessä vauva-lehdessä oli kanakeiton ohje. Tein sitä jo kerran, mutta paistoin kanat ensin. Ohjeessa sanotaan, että "keitä kasvikset kypsiksi ja nostele sen jälkeen kanat sekaan". Siis kypsyykö kanat hitaammin kuin kasviset keittämällä??? Vai pitikö ohjeesta itse päätellä että paista kanat ensin ja heitä sitten sekaan... Auttakee!!!

ainakin s-marketissa on ihan valmiina pakattuna keittolihaa. mä teen aina kanakeiton ja viilokin niin et keitän kokonaisen pakaste broilerin, kun se on kypsä otan sen jäähtyy ja teen liemestä keiton tai kastikkeen ja räävin kanasta lihat irti joukkoon. en paistele ja on muuten ihan sika hyvää. todella helppoa ja yksinkertaista. kastikkeeksi suurustan vehnäjauhoilla, keitoksi (siis pikkusen paksummaksi) maizena suurusteella. näin opetettiin ravintolakoulussa tekemään kanaviilokki.

Uusimmat

Yhteistyössä