Auttakaa tyhmää..jos meet raskauksien välissä töihin, ja lapsi on kotona isän kanssa, ja sitten

Kotona Kirves Kädessä

Aktiivinen jäsen
08.04.2007
30 102
1
36
jäät itse äitiyslomalle, niin miten se menee...loppuuko lapsesta kh-tuki, ja saat sitä ä-pvä-rahaa, vai ootko sitten itse kh-tuella siihen asti, että uusi vaauva syntyy? Rupesin eilen miettimään..kun mähän jäisin heti pois töistä, kun raskaus varmistuu, sille erityislomalle.

KELAhan maksaa erityislomalta kans jotain rahaa (en nyt tähän hätään muista miksi sitä rahaa sanottiin) ja jos en väärin muista niin se syö kh-tuen samalla lailla kuin sitten myöhemmin äitiys- ja vanhempainpäivärahat... mutta eikös ne KELAssa vastaa puhelimeen taas vartin päästä? Soita ja kysy :)

[QUOTE="Jep";26242308]KELAhan maksaa erityislomalta kans jotain rahaa (en nyt tähän hätään muista miksi sitä rahaa sanottiin) ja jos en väärin muista niin se syö kh-tuen samalla lailla kuin sitten myöhemmin äitiys- ja vanhempainpäivärahat... mutta eikös ne KELAssa vastaa puhelimeen taas vartin päästä? Soita ja kysy :)[/QUOTE]

Se on erityisäitiyspäiväraha, ja se lasketaan ihan samalla tavalla, kuin normi ä-pvä-raha, oon sillä ollukkin, kun tätä vauvaa odotin. Nyt vaan tuli mieleen, että enhän voi joutua oleen kotona sitä odotusaikaa hikisellä kh-tuella, jos tuun uudelleen raskaaksi. Joo, ja aattelin ihan Kelaan raahautua paikanpäälle kysymään :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;26242674:
Ihan sama :D Kannattaa varmaan Riepun kanssa jutella noista kieli oppi säännöistä :xmas:

Riepu ei puhu mulle enää kun suututin sen kritisoimalla sen blogia. Niin ja mitäs juteltavaa meillä siitä edes olisi, kun molemmat ollaan samaa mieltä siitä totuudesta, että suomessa ei ole sinä-passiivia.

Yhteistyössä