Auttakaa TUMPELOA tuossa valokuvien siirtämisessä cdlle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noloa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

noloa

Vieras
Siis ostanko minä kaupasta semmoisen tyhjän cd levyn ja laitan sen tuonne koneeseen sisälle? :ashamed:

Neuvooko kone senjälkeen mitä pitää tehdä? :ashamed:

Mistä tiedän, kuinka monta kuvaa cdlevylle mahtuu? :ashamed:

Miten ne sitten kehitetään? Lyödään cd valokuvaliikkeessä siihen kuvienvalmistuslaitteeseen vai? :ashamed:

Jos haluan enemmän kuin yhden kuvan kutakin kappaletta, miten se onnistuu, jos lähetän cdn esim ifolorille? :ashamed:

osta muistitikku. sen ku lähetät esim just ifolorille, lähettävät sen siulle kuvien mukana sit takaisin ja voit poistaa kuvat seuraavaa kehitystä varten :)

Alkuperäinen kirjoittaja eikös olis hyvä:
osta muistitikku. sen ku lähetät esim just ifolorille, lähettävät sen siulle kuvien mukana sit takaisin ja voit poistaa kuvat seuraavaa kehitystä varten :)

Mutta miten niitä kuvia voi tilata enemmän kuin yhden kappaleen tuolloin? Ja jos joukossa on semmoisiakin kuvia, joita en halua kehittää...Mistä ne siellä valokuvausliikkeessä tietää, mitkä kuvat haluan kehittää? :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja .:
no sitten menet suoraan ifolorin nettisivuille, teet omat tiedot ja näpyttelet kuvat sinne.. sinne sit voi valita monta mitäki kuvaa haluat

Kestää, kestää, kestää ja kestää...:(...Siirtäminen siis. Koitin äsken. Latasi yhtä kuvaa monen monta minuuttia...

Nostan vielä, jos joku osaisi neuvoa minua ekan viestin kysymyksissä.

Tarvitset poltto-ohjelman. Niitä on myös ilmaisia olemassa, joku varmaan kertoo nimiä.

Mikä kamera sulla on käytössä, kuinka isoja kuvia (tiedostoina) kuvasi ovat?

Talleta AINA kaikki kuvat levyille, cd tai dvd-levyille kun kiintolevy hajoaa, menetät muuten kaikki.

Alkuperäinen kirjoittaja noloa:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
no sitten menet suoraan ifolorin nettisivuille, teet omat tiedot ja näpyttelet kuvat sinne.. sinne sit voi valita monta mitäki kuvaa haluat

Kestää, kestää, kestää ja kestää...:(...Siirtäminen siis. Koitin äsken. Latasi yhtä kuvaa monen monta minuuttia...

Nostan vielä, jos joku osaisi neuvoa minua ekan viestin kysymyksissä.

Sulla on niin hidas nettiliittymä, siksi kuvien lataaminen kestää kauan. Malttia.

Itse en koskaan lähettäisi muistitikkuani valokuvaliikkeeseen, vaan lähettäisin kuvat kuvapalvelun kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja autan:
Tarvitset poltto-ohjelman. Niitä on myös ilmaisia olemassa, joku varmaan kertoo nimiä.

Mikä kamera sulla on käytössä, kuinka isoja kuvia (tiedostoina) kuvasi ovat?

Talleta AINA kaikki kuvat levyille, cd tai dvd-levyille kun kiintolevy hajoaa, menetät muuten kaikki.

Kamera on Canon IXUS 100IS

Tallentaisin, jos joku vaivaituisi vastaamaan aloitukseeni :ashamed:

Sulla on niin hidas nettiliittymä, siksi kuvien lataaminen kestää kauan. Malttia.

Itse en koskaan lähettäisi muistitikkuani valokuvaliikkeeseen, vaan lähettäisin kuvat kuvapalvelun kautta.

Haluaisin juuri tuosta syystä kuvat cdlle, että ovat edes jossain tallessa, jos tämä masiina hajoaa, mutta edelleen kaipaan neuvoja noihin aloituksessani olleisiin kysymyksiin :ashamed:

Siis ostanko minä kaupasta semmoisen tyhjän cd levyn ja laitan sen tuonne koneeseen sisälle?

Neuvooko kone senjälkeen mitä pitää tehdä?

Mistä tiedän, kuinka monta kuvaa cdlevylle mahtuu?

Miten ne sitten kehitetään? Lyödään cd valokuvaliikkeessä siihen kuvienvalmistuslaitteeseen vai?

Jos haluan enemmän kuin yhden kuvan kutakin kappaletta, miten se onnistuu, jos lähetän cdn esim ifolorille?

Siis ostanko minä kaupasta semmoisen tyhjän cd levyn ja laitan sen tuonne koneeseen sisälle? :ashamed:

Neuvooko kone senjälkeen mitä pitää tehdä? :ashamed:

Mistä tiedän, kuinka monta kuvaa cdlevylle mahtuu? :ashamed:

Miten ne sitten kehitetään? Lyödään cd valokuvaliikkeessä siihen kuvienvalmistuslaitteeseen vai? :ashamed:

Jos haluan enemmän kuin yhden kuvan kutakin kappaletta, miten se onnistuu, jos lähetän cdn esim ifolorille? :ashamed:

Ostat kaupasta tyhjiä cd- tai dvd-levyjä.

Laitat koneen sisälle, sen jälkeen kone ehkä automaattisesti kysyy mitä sä haluat tehdä sille levylle. Riippuen mikä käyttöjärjestelmäkin sulla on.

Poltto-ohjelmalla kun laitat kuvia tai kansioita sinne poltettavaksi, se kyllä kertoo kuinka paljon mahtuu.

Tee valokuvatilaus online-palvelun kautta niin saat valittua just ne kuvat jotka haluat paperikuviksi ja määrän laitettua.

Haluaisin juuri tuosta syystä kuvat cdlle, että ovat edes jossain tallessa, jos tämä masiina hajoaa, mutta edelleen kaipaan neuvoja noihin aloituksessani olleisiin kysymyksiin :ashamed:

Siis ostanko minä kaupasta semmoisen tyhjän cd levyn ja laitan sen tuonne koneeseen sisälle?

Neuvooko kone senjälkeen mitä pitää tehdä?

Mistä tiedän, kuinka monta kuvaa cdlevylle mahtuu?

Miten ne sitten kehitetään? Lyödään cd valokuvaliikkeessä siihen kuvienvalmistuslaitteeseen vai?

Jos haluan enemmän kuin yhden kuvan kutakin kappaletta, miten se onnistuu, jos lähetän cdn esim ifolorille?

En itse koskaan tee asioita noin hankalasti, joten en ole koskaan lähettänyt ainuttakaan cdtä tai dvdtä valokuvaliikkeeseen, ainoastaan ne kuvat jotka olen halunnut kehittää.

Tulostan itse omat kuvani yleensä.

Itse otan kahdella kameralla kuvia, toisella myös dvd-laatuisia videoita, joten tiedostomäärät on isoja, mulla tulee helposti dvd täyteen kuvia ja videomateriaalia, niitä onkin sadoittain. ;)

Jos laitat Googleen hakusanat free burn software, saat linkkejä ilmaisiin poltto-ohjelmasivustoihin, en tiedä mikä niistä olisi paras, itselläni maksullinen nero.

Olepa hyvä, en tiiä oliko musta paljoakaan apua, kun haluaisin tulla sinne sua neuvomaan näyttämällä... ;)

Kuvia ei muuten enää kehitetä, koska ovat digitaalisia, ne tulostetaan. Kotitulostimet on tietysti hieman erilaisia kun ammattitulostuslaitteet, mutta kotitulostimillakin saa ihan hienoa jälkeä nykyään.

Yhteistyössä