Auttakaa ruokaremontin tekijää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plm

Vieras
Eli aika hyvällä mallilla on syömiset mutta täytyisi vielä hioa hiukan.
Tarkoitus syödä niin että paino putoaa mutta mahdollisimman vatsaystävällisesti eli ei kauheasti keinoaineita.

Olen ajatellut siirtyä leipä- ja Actimel-aamiaisesta tällaiseen:

- maustamatonta jogurttia (200g) siihen cashew-pähkinöitä ja Linomix-pellavansiemenrouhetta
- pala kuitupitoista leipää, päälle voita ja leikkeleviipale sekä kurkkua tai tomaattia
-vihreää teetä

Käyn välillä aamuisin salilla ja sinne menisin omenan voimalla kuten ennenkin ja tuhdimpi aamiainen salin jälkeen.

Muut ruuat on aika hyvin hallinnassa.
Tosin iltaisin olen syönyt kaurapuuroa ja nyt mietin saisinko tarpeeksi kuitua ilmankin vai jatkanko sillä linjalla.

Minkä verran pähkinää, rouhetta, mitä leipää ja paljon? Paljonko kurkkua ja tomaattia, minkäkokoinen omena?

Oisko annoskoot suunnilleen nämä?cashew 50gr, rouhe 20gr, puolikas ruispala, hedelmä ja kasvikset, jokainen 100 gr?

Jos suunnilleen noin, niin tuossa on noin 14 gr kuitua jo aamupalalle, joten ihan hyvin.

Millaiset ovat muut ateriat?

Luulisin, että kuituannos tulee täyteen ilman sitä puuroa...

Alkuperäinen kirjoittaja rouva:
jätä noi pähkinät pois. liikaa kaloreita. ja tota liikuntaa mukaan. saat syödä vähän enemmän niinä päivinä kun oot liikkunu. tyyliin käyt uimassa...

Pähkinät sisältää paljon hyviä rasvoja joita tarvitaan kun pudotetaan painoa. Hyviä rasvoja pitäisi syödä laihduttaessa paljon. Itse syön joka päivä Cocovi- neitsyt kookosöljyä ja pähkinöitä välipalaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Vernalis:
jätä noi pähkinät pois. liikaa kaloreita. ja tota liikuntaa mukaan. saat syödä vähän enemmän niinä päivinä kun oot liikkunu. tyyliin käyt uimassa...

Pähkinät sisältää paljon hyviä rasvoja joita tarvitaan kun pudotetaan painoa. Hyviä rasvoja pitäisi syödä laihduttaessa paljon. Itse syön joka päivä Cocovi- neitsyt kookosöljyä ja pähkinöitä välipalaksi.

Täysi peesi tähän. Syömme näköjään jopa samanmerkkistä kookosöljyä :D

Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Minkä verran pähkinää, rouhetta, mitä leipää ja paljon? Paljonko kurkkua ja tomaattia, minkäkokoinen omena?

Oisko annoskoot suunnilleen nämä?cashew 50gr, rouhe 20gr, puolikas ruispala, hedelmä ja kasvikset, jokainen 100 gr?

Jos suunnilleen noin, niin tuossa on noin 14 gr kuitua jo aamupalalle, joten ihan hyvin.

Millaiset ovat muut ateriat?

Luulisin, että kuituannos tulee täyteen ilman sitä puuroa...

Sitä rouhetta suositellaan juurikin noin 20 g eli se olisi määrä aamulla. Leipäpala olisi varmasti ruispalatyylinen. Kuitua vähintään 10%.
Nyt mulla oli lounaana kasvissosekeittoa jossa parsakaalia, porkkanaa ja sipulia sekä marinoimattomia broilerinsuikaleita. Siis lisukkeena, ei soseutettuna :D Ja pari ruisleipäpalaa rasvalla, kinkulla ja kurkulla.
Iltapäiväksi banaani ja mandariini ja päivälliseksi sama kuin lounas mutta ilman leipää.
Iltapala mietinnässä. Onko liikaa jos syö maustamatonta jogurttia myös iltapalaksi?

En jätä koska niistä saa hyviä rasvoja.
Ja harrastan kyllä liikuntaa.

Kiloklubi ei suosittele kookosöljyjä, koska niissä on liikaa tyydyttyneitä ja epäterveellisiä rasvoja, joten kannattaa valita niitä pehmeitä ja terveellisiä.

Cocovi on ihan asia erikseen. Se kylmäpuristettua öljyä, eikä mitään olematonta rasvaa. Kannattaa ottaa asioista selvää.

Kiloklubi ei suosittele kookosöljyjä, koska niissä on liikaa tyydyttyneitä ja epäterveellisiä rasvoja, joten kannattaa valita niitä pehmeitä ja terveellisiä.

Tää on jonkunlainen ongelma koska vatsavaivaiselle suositellaan mahdollisimman "puhdasta" ravintoa eli ei keinotekoisia rasvoja.
Tosin en ole kookosöljyä käyttänytkään mutta ajattelin vaihtaa rasvat kylmäpuristettuihin. Ja leivän päälle ihan aitoa voita. Saapi nähdä miten se vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Metso harmaana:

Täysi peesi tähän. Syömme näköjään jopa samanmerkkistä kookosöljyä :D

:D :D Käytän sitä cocovia myös yövoiteena kasvoilla, ja iho on nykyään ihan huippu hyvä :D

Alkuperäinen kirjoittaja plm:

Tää on jonkunlainen ongelma koska vatsavaivaiselle suositellaan mahdollisimman "puhdasta" ravintoa eli ei keinotekoisia rasvoja.
Tosin en ole kookosöljyä käyttänytkään mutta ajattelin vaihtaa rasvat kylmäpuristettuihin. Ja leivän päälle ihan aitoa voita. Saapi nähdä miten se vaikuttaa.

Meilläkin käytetään ihan voita leivän päällä, paitsi itse olen jättänyt viljat ruokavaliosta kokonaan enkä siis syö leipää. Kyllä alkoi kilot tippumaan hyvää tahtia kun tämän ratkaisun tein. Vihreitä kuitupitoisia kasviksia syön reilusti päivässä.

Cocovi on ihan asia erikseen. Se kylmäpuristettua öljyä, eikä mitään olematonta rasvaa. Kannattaa ottaa asioista selvää.

Minä puhuin kookosöljystä, en sinun käyttämästäsi.

Yhteistyössä