Auttakaa raskaustestien tulkitsemisessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
En osaa laittaa kuvia. Mutta aamulla tein Tallinnasta ostetun Benu early testin, johon tuli viivanpaikka tai todella hailea haamu , herkkyys 10. Iltapäivällä pidättelin vähän kauemmin ja tein apteekin oman testin (herkkyys 25) ja siihen tuli roskishaamu. Koskaan en oo saanu kahta haamua, ja vielä eri testeillä. Ongelma tässä on, että kuukautiset on päällä ja ennen kuukautisia tehdyt testit oli puhtaita negoja. Kuukautiset on todella runsaat ja alkoivat päivän myöhässä. Lisäksi mulla on lääkekuuri, jota en saa jatkaa jos olenkin raskaana (siksi siis testailin vielä kuukautisten alettua). Seuraava annos on onneksi vasta aamulla, että ehdin vielä aamuvirtsasta testailla. Mutta onko noi testit ja niiden haamut ja roskishaamut kenellekään tuttuja ja kuinka todennäköisiä oikeita positiivisia???????

En osaa laittaa kuvia. Mutta aamulla tein Tallinnasta ostetun Benu early testin, johon tuli viivanpaikka tai todella hailea haamu , herkkyys 10. Iltapäivällä pidättelin vähän kauemmin ja tein apteekin oman testin (herkkyys 25) ja siihen tuli roskishaamu. Koskaan en oo saanu kahta haamua, ja vielä eri testeillä. Ongelma tässä on, että kuukautiset on päällä ja ennen kuukautisia tehdyt testit oli puhtaita negoja. Kuukautiset on todella runsaat ja alkoivat päivän myöhässä. Lisäksi mulla on lääkekuuri, jota en saa jatkaa jos olenkin raskaana (siksi siis testailin vielä kuukautisten alettua). Seuraava annos on onneksi vasta aamulla, että ehdin vielä aamuvirtsasta testailla. Mutta onko noi testit ja niiden haamut ja roskishaamut kenellekään tuttuja ja kuinka todennäköisiä oikeita positiivisia???????

Eikö Benu early test tai Apteekin oma ole kenellekään tuttu? Entä runsaat kuukautiset vaikka testi olisi positiivinen?

Itse en ole saanut Apteekin omaan koskaan edes viivanpaikkaa, ellei ole ollut "tosi kyseessä". Tuo toinen raskaustesti on mulle tuntematon. Itse juuri raskaana ja raju vuoto kesti 4 vrk, toki kyse ivf-alkuisesta raskaudesta. Niissä ilmeisesti vuotelee aika useinkin.

Se raju vuoto voi olla kuukautiset, valekuukautiset tai aikainen keskenmeno. Odota viikko ja tee raskaustesti uudestaan. Vaikka olisitkin raskaana, ei tässä vaiheessa ultrassakaan näy vielä yhtään mitään, joten asiaa ei voi nyt varmistaa suuntaan eikä toiseen. Raskaustesti voi näyttää plussaa keskenmenon aikanakin, joten lisätestien tekeminen juuri nyt on turhaa.

Itse suhtautuisin asiaan siten, että todennäköisesti et ole raskaana (ainakaan enää), mutta viikon päästä uusi testi varmuuden vuoksi.

Yhteistyössä