Auttakaa pöljää neulojaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Kokeilin tässä ekaa kertaa elämässäni tehdä lapaseen kuviota.. Mitähän minä teen väärin kun tuntuu että se kutistuu.. miten saan löysyyttä siihen kuviokohtaan?

Joo, kirjo- tai intarsianeule helposti alkaa "vetää". Ei siinä auta muu kuin yrittää pitää langat löysemmällä. Harjoittelukysymys. Mutta kyllä siis lapasesta tulee varmaan silti pikkuisen pienempi jos siihen kuvion neuloo eikä halua jättää lankoja ihan löysälle (koska sormet takertuvat niihin helposti).

[QUOTE="mie";22390667]Onko muuta mahdollisuutta tehdä sitä kuviota siihen? Kuten vaikka ristipistotyyliin?[/QUOTE]
Joo ilman muuta! Tai sitten sellaisilla silmukoita jäljittelevillä pistoilla. Ohjeita ja neuvoja varmasti löytyy netistä ja kirjoista.

Tuo ristipisto on ehkä tutumpi kun olen niitä tehnyt enemmänkin niin ehkä helpompi niillä kokeilla :)
Oisko muuten kellään tietoa mistään sivusta missä ois "kaavoja" neulekuvioihin? Novitan sivuilla oli ainakin tommoiseen pääkallo kuvioon, minkä aiemmin olen bongannut, mutta oisko muita? Saa olla englanninkielinenkin sivusto..