Auttakaa pienen lapsen vaateasiassa! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Esikoiseni täyttää kohta 1v, nyt olisi mahdollisuus saada käytettynä ulkovaatteita ensi talvelle. Nyt pohdinkin, että mikä olisi paras lämpökerrasto koville pakkasille toppapuvun alle?? Tarjolla olisi fleecehaalari tai ihan villahaalari tai -housut/paita. Minkä te olette kokeneet parhaaksi?? Itseäni miellyttäisi tuo reiman fleecehaalari, ei vaikuta niin tönköltä kuin paksut villapuvut.

Mutta mitä mieltä te kokeneet olette?

Tähän ei varmaan oo tasan yhtä oikeeta vastausta. Makuja on niin monia. Riippuu jo paljon toppapuvunkin paksuudesta ym. Meillä on ollu sekä fleece että villapuku käytössä, molemmista tykkään.

Meillä on ollut villahaalari käytössä. Eikä ne ole tönkköjä eikä karheita, jos oikein pesee. Olen saanut pilalle pestynkin toimivaksi, kun pesin sen kunnollisella villanpesuaineella

Meilä on ollut moemmat. Villa pakkasilla, fleece muutoin, koska on mm. helpompi pestä jos tuonikäiselle tulee vahinkoja. Jos on kunnon pakkastalvi ei ilman villahaalaria tarkene noin pienen kanssa. Tosin mä en ole kokenut villahaalaria tönköksi. Meillä on ollut ruskovillan haalari. Ruskovillaa on meillä aikuisillakin, eikä ole mun mielestä tönkkö.

vieras: Joo, laitoinkin tuossa aiemmin, että onhan niitä villapukuja tosiaan kivan ohuina! Just ruskovilla yms. Kun tuo tarjolla oleva oli sellainen itseneulottu, niin se oli vaan tönkkö. Taidan ostaa ihan uutena kunnon ohuen villahaalarin...:)

Meillä on molempia, itse neulottuina ohuesta villalangasta. Nehän ovat kuin toinen iho, jos on jousto- tai "aina oikein"- neuleena. Pinta tosin saattaa kulua ihan puhkikin, jos lapsi kovasti konttaa.

[QUOTE="aapee";24256201]vieras: Joo, laitoinkin tuossa aiemmin, että onhan niitä villapukuja tosiaan kivan ohuina! Just ruskovilla yms. Kun tuo tarjolla oleva oli sellainen itseneulottu, niin se oli vaan tönkkö. Taidan ostaa ihan uutena kunnon ohuen villahaalarin...:)[/QUOTE]

Joo, varmaan hyvä idea. Ota alkuun fleece käyttöön. Oli ainakin meillä tuossa iässä tarpeen heti, kun alkoi olla vähänkin kylmät ilman , varsinkin jos lapsi istuu vaunuissa tms. Samoin keväällä fleece oli tarpeen, kun maa on vielä kylmä. Keskitalven pakkasiin taas villa.

meillä oli viime talvena käytössä sekä villahaalari että villahousu ja takki. villahousut on kyllä ihanat semmosilla keleillä kun maa on kylmä ja kostea mutta muuten vielä aurinko lämmittää, niin niilla villahousuilla pysyy pylly maassa istuskellessa, keinussa, liukumäessä yms lämpimänä ja yläosaan voi pukea sitten tarpeen mukaan sen verran kuin haluaa.

Yhteistyössä