Auttakaa nyt tuon työttömyys/kelanrahan kanssa. Kumpaa nyt saan ja kuinka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neuvoa kaipaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neuvoa kaipaa

Vieras
Vanhin laspi täytti kolme ja aijon nyt hakea töitä. Tällä hetkellä vaan ei näytä alallani olevan töitä joten saan rahaa mistä???

Olen käynyt nyt työkkärissä täyttelemässä lappuja, ekalla kerralla sanottiin että nyt seuraavaksi viedä työtodistuksia, eivät siis tarvitse palkkatodistuksiako ollenkaan??

Kuulun myös liittoon ja eikö sieltä saisi hiukan parempaa tukea? Ohjaavatko he tuolta työkkäristä hakemaan sitä liiton päivärahaa vai kuinka??

Auttakaa nyt joku pliis, enkä ole jäämässä elämään pelkillä tuilla niin kun joku varmasti ajattelee! Nyt vain nämä kuukaudet kun ei töitä ole tarjolla, eiköhän sitä jotain jossain vaiheessa tule.....

Ennen lasta olen ollut töissä neljä vuotta.

Eli saan liitosta? Tarviiko siis asioida ollenkaan työkkärin kanssa.
Otanko suoraan liittoon yhtyttä vai kuka hoitaa näitä asioita?

Työkkäriin ilmoittaudutaan aina ensimmäiseksi.
Olethan myös työttömyyskassaan jäsen? Ei riitä että pelkästään maksaa liiton jäsenrahat pitää olla myös työttömyyskassan jäsen jos meinaa ansiosidonnaista saada.

Eikö ne osannut työkkäristä mitään sanoa?

Työkkäri ei tee palkkatodistuksilla yhtään mitään! Työkkärissä ne yleensä kysyy missä työttömyyskassassa olet (jos olet myös kassassa jäsenenä etkä vain liitossa), ja työkkäri tekee sinne lausunnon. Sitten haet ansiosidonnaista päivärahaa suoraan työttömyyskassasta. Ilman työkkärin lausuntoa et saa päivärahaa. Jos laiminlyöt mitään työkkärin juttuja, he pistää sulta rahat poikki.

Jäsenenä kyllä olen pysynyt vaikka nyt kotona olenkin ollut, olen myös liittoon ilmoittanut että olen lomalla :)

Työkkäristä ei ole edes kysytty olenko liiton jäsen.

Eli mitä mä teen nyt? Sori oon niin tyhmä näissä asioissa kun heti koulun jälkeen mennyt töihin eikä oo tarvinnu tälläsiä asioita asioida.

siis kuulutko liiton lisäksi myös työttömyyskassaan? pelkällä liiton jäsenyydellä et tee mitään. viet ens kerralla työkkäriin ne työtodistukset ja samalla kerrot sen sun työttömyyskassa nimen. ne laittaa sähköisesti se tiedon sinne ja voit hakea kassasta rahaa.

No mistä luulet että me tiedettäisiin kuulutko työttömyyskassaan?? Et sinä liitosta sitä päivärahaa hae etkä saa vaan TYÖTTÖMYYSKASSASTA!!! Selvitä nyt jumalauta idiootti mihin työttömyyskassaan sun liitosta kuulutaan! Sitten ilmoitat sen työttömyyskassan nimen työkkärille kun olet työtön työnhakija, ja se laittavat sen lausunnon sinne kassaan. Sitten haet KASSALTA päivärahaa. Meneekö jo jakeluun? Mulla ei ainakaan enempää rautalankaa ole jos ei mennyt.

Otapa yhteyttä sinne liittoon.

Hyvänen aika näitä ihmisiä kun ei tiedä omia asioitaan. Maksetaan vaan jäsenmaksua mutta ei tiedetä mihin kaikkeen.. Ja sitten kun on epäselvää kysytään sieltä mistä saa kymmenen eri vaihtoehtoa ja ollaan sen jälkeen vielä enemmän pihalla asioista.

Yhteistyössä