Auttakaa nyt kestoilijat, tai mä lopetan koko touhun!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja menee hermo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

menee hermo

Vieras
hermo menee, ku kylppäri ruvennu haisemaan vaipoille:(meillä pieni kylppäri ja pesua odottavat vaipat kuivasäilytyksessä kannellisessa ämpärissä.pesen ne 2-3pv:n välein...mikä avuksi?onko muilla samanlaista ongelmaa?

Laita etikkaa ja vettä ämpäriin ja vaipat sinne lillumaan. *muoks* Siis siihen kannelliseen ämpäriin. :xmas:

Meillä huuhdellaan vaipat heti käytön jälkeen ihan vaan kuumalla hanavedellä, kuivatetaan ilmavasti ja säilytetään umpiroskiksessa tyynyliinan sisällä. Harvoin haisee mutta ei ole kovin kaunista kun vaipat levällään.. Mutta eipä meitä se haittaa. Pestään 3 päivän välein.

Maito kuulemma lisää ammoniakin hajua kertoi yksi kestoiluveteraani. Itse säilytän vaippatonkan ulkona lasitetulla partsilla niin kauan kun ei ole miinusasteita. Kestovaippa.infon sivuilta löytyy asiantuntevampaa porukkaa. Tsemppiä sulle!

mitä materiaalia ne vaipat on? jos on pul:ia niin noin öljyt ja etikat ei tee hyvää: ainakaan valmistajat ei suosittele
täytyy sanoa, että meil tällä hetkellä haisee saunassa aika :$ (vaipat kuivasäilytyksessä) mut toivon, että se on taas ohimenevää ja liittyy johki ruokavalion muutoksen tms. kuten aiemmin ku vaipat on alkaneet haista - täytyy taas pestä ne kohta 90 asteessa ni eiköhän se siitä

Hmm... Meillä säilytetään vaipat samoin kuin teillä, eikä haise yhtään. :/ Sankon kansi ei ole edes tiiviisti kiinni. Pesen tosin vaipat joko päivittäin tai joka toinen päivä. Kakat huuhtaisen toki vaipoista, mutta pissavaippoja en huljuttele. Olisiko teillä mahdollista pestä vaippoja useammin?

Meillä kans ämpärissä jossa ei oo kunnolla kansi kiinni, eikä kyllä kovin herkästi haise.. Mä kans kyllä pesen vaippoja lähes päivittäin muun pyykin seassa, kun meillä menee niitä niin vähän enää.

Minulla vaipat kuivasäilytyksessä kannellisessa pohjinroskiksessa. Olen teipannut kannen sisäpuolelle vanulapun, johon tiputtelen toisinaan teatree- tai rosmariiniöljyä. Astian pesen viikottain etikalla, koska muoviin tarttuu pissan haju. Ei se täysin hajutonta hommaa ole muttei käryä mitenkään häiritsevästi.

Hyi olkoon onneksi ei ollut tuota vouhotusta omieni aikaan. Sama kuin kissan hiekka-astia veskissä, meillä ei ole, olisipa kiva mennä aamukahvin jälkeen veskiin, yrjöt tulisi.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Hyi olkoon onneksi ei ollut tuota vouhotusta omieni aikaan. Sama kuin kissan hiekka-astia veskissä, meillä ei ole, olisipa kiva mennä aamukahvin jälkeen veskiin, yrjöt tulisi.

Mun mielestäni kertsivaipparoskis haisee monin verroin pahemmalta kuin kestosankko. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja huh:

Mun mielestäni kertsivaipparoskis haisee monin verroin pahemmalta kuin kestosankko. :)

Mä ihmettelin tänään, miksi vauva haisee niin pahalle. Syynä oli isin laittama Pampers, vaikkei siellä edes ollut kuin pissaa..

Ja aiheeseen: meillä säilytetään likaiset vaipat kannettomassa ämpärissä kylppärissä. Ei haise ainakaan mun nenään mitenkään pahasti.

Onko teillä ap lattialämmitys? Se saattaisi olla syynä hajuun.

Meillä nakataan likavaipat kangaspussiin, joka on sellaisessa perinteisessä Orthexin-likapyykkikorissa. Ei haise kuin joskus pussin pohjalla olevat voimakkaalle amoniakille. Pussi ja vaipat pestän vähintään kolmen päivän välein. Yleensä malttamattomasti kahden, että saan suosikki- ja luottovaipat käyttöön. :)

Hauska lukea tätä ketjua kun yhden jos toisenkin kotona tuntuu haisevan ja sama ongelma on kaikilla. Ja kun viimeksi sanoin, etten kestoile siksi etten halua mitää ylimääräisiä hajuja kotiini, niin kivenkovaan täällä kaikki kestoilijat väitti ettei heillä haise eikä kukaan vieras edes huomaa, että heillä käytetään kestovaippoja... :D

Alkuperäinen kirjoittaja Heh:
Hauska lukea tätä ketjua kun yhden jos toisenkin kotona tuntuu haisevan ja sama ongelma on kaikilla. Ja kun viimeksi sanoin, etten kestoile siksi etten halua mitää ylimääräisiä hajuja kotiini, niin kivenkovaan täällä kaikki kestoilijat väitti ettei heillä haise eikä kukaan vieras edes huomaa, että heillä käytetään kestovaippoja... :D

Kun sitä kertisvaipparoskista tuoksuttelee, niin kyllä se on sen miljoona kertaa pyykkikoria pahemman lemuinen. :x Kokemusta on molemmista.

En mä kyllä ole huomannut hajuongelmaa. Tiiviisti kiinni olevat ämpärit, kuivana siellä vaipat, huuhtelen vaan mahdolliset kakkavaipat jääkylmällä vedellä. Kyllä sieltä ämpäristä tulee hajua, kun sen avaa, ja koneeseen laittaessa joskus silmiä kirvelee alimpien vaippojen kohdalla jos on yli kolmen päivän vaipat :whistle: mutta ei vessassa haise.

Ämpärit mä huuhtelen aina kylmällä vedellä, eikä niihin ole tarttunut hajua. Niihin tai kansiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Heh:

Olisko kyse ollut säilytyksenaikaisista hajuista kuitenkaan? Joskus kun väitetään, että vauvan päälläkin kesto muka haisisi, mutta sehän on tietysti kukkua. Kyllä meillä kylppäri haisee joka kolmas päivä kun vaippasanko täyttyy, mutta enpä ole sen vuoksi yöuniani menettänyt. Aika aikansa kutakin, nyt haisee vessassa ammoniakki, ehkä pian taas kukkanen ja vuosien kuluttua ties mikä tena.

Kyllä meillä huomaa, että käytetään kestoja, ei mitenkään häpeillä tai peitellä, vaan ihan ylpeinä on näytetty vieraillekin, että kattokaa nyt ku meillä on niin söpösiä vaippoja :D

Likaset vaipat ei mun mielestä meillä haise, mutta kylppäri meillä oli tosi tunkkainen jo ennen kestoja. Syyllisenä pidän hetivalmista kiuasta, jonka vuoksi kylppärissä on koko ajan pirun lämmin ja kostea. Eli kylppäri tuuletetaan joka tapauksessa aika usein, samalla häviää kaikki hajut, jotka herkkänenäisempi saattaisi haistaa, mutta minä en.

Yhteistyössä