Auttakaa nyt espoolaiset... saan äänestää ekaa kertaa ja tarviin apua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Siis asun Espoossa ja tiedän jo että haluan äänestää Persuja mutta en halua kuulla tästä nyt nega kommenttia. Katsoin vaalit.fi sivua ja sieltä ne ehdokkaat. Ja sieltä Uudenmaan vaalipiiri (olenko nyt oikeassa?)
Siellä on pitkä lista nimiä, persu-ihmisiä. Mistä mä nyt tiedän ketä heistä "kannattaa" äänestää? Kuka saa muutenkin paljon ääniä vai mitä mun nyt kannattais tehdä? Kuka voisi auttaa ystävällisesti?
Ps. En halua kommenttia siitä miten p$#ka mun valinta on! Mun mielestä se on hyvä!

Sillä ei ole mitään merkitystä vaalin lopputuloksen kannalta mitä ehdokasta äänestät, koska Suomessa on suhteellinen vaalitapa ja ääni menee ensi sijassa puolueelle. Tämä siis koskee kaikkia puolueita, ei vain persuja

Ensinnäkin onnittelut siitä, että et aio ajaa kalifaatin asiaa äänestämällä suvakkipuolueita. Se on se tärkein päätös!

Se, mitä henkilöä tarkalleen ottaen äänestät persujen listalta vaikuttaa vain siihen, mikä henkilöiden keskinäiseksi sijoitukseksi tulee listalla, eli mikä heidän vertausluvukseen tulee.

Ainahan ehdokkaat erottuvat jollain tavalla. Sinun pitää luoda tai löytää itsellesi äänestäjäprofiili. Puolueen olet löytänyt ja se on se oleellisin perusta sille ketä äänestät, mutta sen lisäksi on niin paljon muuta.

Pitääkö ehdokkaan olla Espoosta vai kelpaako myös lohjalainen? Oletko uskonnollinen tai peräti vierastatko uskontoa? Onko ehdokkaan sukupuoli tärkeää sinulle vai ajatteletko modernisti, että vain ehdokkaan mielipiteillä on väliä? Koetko että nuoruus on ehdokkaalle etu vai etsitkö mieluummin jonkun äitisi tai isäsi oloisen edustajan asiaasi ajamaan? Yrittäjyys vs palkkatyöläisyys. Enemmän koulutettu vai kovia kokenut. Jne.

Kun tiedät mitä haet, niin sitten vain selaat ehdokkaiden esittelyjä läpi. Kyllä sieltä löytyy varmasti jokaiselle jonkinlainen ahaa-elämys. Tietenkin sitä toivoisi, että juuri se oma ehdokas menee läpi, mutta ei kannata pelkästään sillä perusteella äänestää. Äänet puolueelle eivät koskaan mene hukkaan koska ne tukevat kuitenkin sen yleislinjan nousua, jota omakin ehdokkaasi edustaa. Sitten sen lisäksi ääni tietylle ehdokkaalle ohjaa ehkä sen puolueen linjaa jatkossa, vaikka tietty ehdokas ei pääsisikään läpi.

Aina kannattaa äänestää ja yrittää vaikuttaa. Jos ei mitään muuta, niin sillä tavalla lunastaa itselleen oikeuden valittaa huonosta politiikasta jatkossa.

https://vaalit.perussuomalaiset.fi/eduskuntavaalit/alue/uudenmaan-vaalipiiri

Yhteistyössä