Auttakaa, muisti pätkii.. (pronaxen ja muut kuumelääkkeet )

Jätkä sai tänään pronaxen reseptin ja on saanut sitä nyt kerran päivällä. Voiks sen kanssa antaa panadolia, tai pamol f:ää?? Mietitään vaan kun kuume on taas nousussa, ja seuraavan pronaxenin saa antaa vasta periaatteessa yöllä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mutzilla:
2 kertaa päivässä pronaxenia ja 3 kertaa päivässä panadol-valmistetta esim.pamol f
Mä joskus teen niin että katon maksimiannoksen ja jaan sen neljällä ja annan vähän useammin mutta vähemmän kerralla, jos tuntuu ettei vaikutus oikeen riitä. Tämä toiminu itelläki joskus kun ollu tosi kipeänä.
 
Mä joskus teen niin että katon maksimiannoksen ja jaan sen neljällä ja annan vähän useammin mutta vähemmän kerralla, jos tuntuu ettei vaikutus oikeen riitä. Tämä toiminu itelläki joskus kun ollu tosi kipeänä.
On nyt pakko tohon kommentoida, että parempi ratkaisu on antaa se Panadol, (Pamol F, Paraceon,..) 3 kertaa päivässä. Neljään annokseen jaettuna kerta-annos on usein liian pieni, eikä riitä laskemaan kuumetta.
Ja Pronaxenin voi antaa 2 kertaa vuorkaudessa, 12 tunnin välein..
Olen itse lasten poliklinikalla sairaanhoitajana, ja näin me ainakin aina ohjeistetaan...
 

Yhteistyössä