Auttakaa mua ymmärtämään miestä!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kuiskaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kuiskaus

Vieras
Meillä on muuten mennyt hyvin, rakastan miestäni ja hän minua. Meillä on ollut yksi asia, mistyä olen hänelle huomautellut pitkin vuotta ja hän on aina ottanut opikseen... hetkeksi.

Nyt su -iltana taas tilanne repesi, mä suutuin tosi pahasti, sain lapset nukkuu, itkin, itkin ja itkin.

Sanoin miehelle että hänellä on nyt vaihtoehdot, uskoa vihdoin, muuttua ja ottaa opikseen TAI asumusero. Mies oli ihan hiljaa, kuunteli ja oli kyllä surullisen oloinen.

Mies ei sanonut mulle silloin yhtään mitään, lähdin itse nukkumaan. Eilen oli koko päivän töissä (ihan suunniteltua oli), mutta esim. viestin kun laitoin, ei vastannut. Aamulla tässä törmättiin ei puhunut mitään. Soitin ja kysyin yhtä asiaa ja vastasi siihen ihan normisti, mutta kun laitoin viestin perään ei vastaa.

Ukko on tätä aikaisemminkin tehnyt eli kun olen vihainen ja ns.mökötän niin itsekkin on hiljaa ja ihankuin mököttäis... mua raivostuttaa suuresti!! Minähän se olen vihainen. Mua pitäis lepytellä ja hänen tehdä aloite sopimiseen.

Nyt siis en tiedä yhtään mitä miehen päässä liikkuu, enkä tiedä mitä mä nyt teen??

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijjaa:
naiset...

mikä se ongelma oli?

'Nyt siis en tiedä yhtään mitä miehen päässä liikkuu, enkä tiedä mitä mä nyt teen??'

Odotat rauhassa, että mies saa sulateltu sun kertomasi asiat? Jos toinen uhkasi minua asumus-erolla, niin kyllä vetäsi itse kukin muutamaksi päiväksi hiljaseksi...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
naiset...

mikä se ongelma oli?

'Nyt siis en tiedä yhtään mitä miehen päässä liikkuu, enkä tiedä mitä mä nyt teen??'

Odotat rauhassa, että mies saa sulateltu sun kertomasi asiat? Jos toinen uhkasi minua asumus-erolla, niin kyllä vetäsi itse kukin muutamaksi päiväksi hiljaseksi...

Huh... totta. Ehkä mä olen vähän malttamaton.
Raivostuttaa vaan kun musta tuntuu että kohtelee mua niinkuin kaikki olis mun syytäni. ..

Raivostuttaa vaan kun musta tuntuu että kohtelee mua niinkuin kaikki olis mun syytäni. ..

Luultavasti hänestä tuntuu just samalta, eikä taida olla kiva tunne... On tosiaan hyvä antaa toisellekin tilaa olla vihainen tai hämmentynyt, on oikeastaan epäreiluakin odottaa, että toinen olisi kuin ei mitään tai pitäisi jotenkin anella sopua.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
naiset...

Meillä kans mies alkaa minun suuttuessa mököttämään kuin asia olisi minun syytäni.
Odottele nyt ja sitten toteutat uhkauksesi jos mitään ei tapahdu.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

Luultavasti hänestä tuntuu just samalta, eikä taida olla kiva tunne... On tosiaan hyvä antaa toisellekin tilaa olla vihainen tai hämmentynyt, on oikeastaan epäreiluakin odottaa, että toinen olisi kuin ei mitään tai pitäisi jotenkin anella sopua.

Näin. Ja kyl sen sopualotteen voi tehä kumpikin, vihoissan olevankin on hyvä osata antaa myöden eikä vaan ootella ja olettaa että toinen toimii ensin.

Niin.. ymmärrän tuon... mutta kun mies on tehnyt väärin, ihan keneltä vaan kysyttäessä. tietää sen myös itse. en toivo että anelisi sopua, mutta olisi mukava että reilusti sitten sanoisi että hänen täytyy sulatella tms. eikä sulkeutuisi kokonaan. Vielä kuitenkin yhteistaloutta elätellään 2 lapsen kanssa ja olisi arkisia asioita hoidettavana yms.

Niin.. ymmärrän tuon... mutta kun mies on tehnyt väärin, ihan keneltä vaan kysyttäessä. tietää sen myös itse. en toivo että anelisi sopua, mutta olisi mukava että reilusti sitten sanoisi että hänen täytyy sulatella tms. eikä sulkeutuisi kokonaan. Vielä kuitenkin yhteistaloutta elätellään 2 lapsen kanssa ja olisi arkisia asioita hoidettavana yms.

Ymmärrän mitä tarkoitat, mutta siltikään minusta ei voi toisen puolesta päättää, miten tämä riitaa tai epäsopua, kenties kriisiäkin käsittelee.

Mutta etkös kertoinut, että mies peruskyselyihin jne vastaa ihan normaalisti? Eli hän hoitaa arkea, mutta selvästi on hämmentynyt puheistasi.
Minun puolisoni käsittelee asioita juuri tällä tavalla: muuttuu etäiseksi ja vaisuksi, sen näkee, että toinen oikein pohtimalla pohtii asioita. Ja saatta vastaa viikon päästä tulla kertomaan, miltä hänestä tuntuu tai pyytelee anteeksi ja tarjoa kompromissia. Mutta eihän hän kuitenkaan viikkoa mykkäkoulua pidä, lapsista/kodista/arjesta puhutaan suht normaalisti

naiset...

mikä se ongelma oli?

Jospa mies itsekin alkoi miettiä eroa ja sen hyviä ja huonoja puolia. Ultimatumien esityksessä on aina se riski, että se toteutuukin. "Be careful what you wish for..."
Ja miksi miehesi pitäisi sinua lepytellä? Tuollaiset valtapelit ovat typeriä. Ja toista et voi muuttaa... Voit muuttaa omaa suhtautumistasi asioihin.

Yhteistyössä