Auttakaa mua ymmärtämään lastani..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja whistler
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

whistler

Vieras
Meillä on 3v poika, ja on oikeasti todella mukava ja kohtelias veikko yleensä. Mutta AINA kun meille tulee vieraita (mikä on aika harvoin, koska työpäivät on pitkät) niin muksu heittäytyy oikeaksi riiviöksi. ÄITI ANNA KEKSEJÄ, äiti minä haluan pelata muumipeliä, äiti EN HALUA TEHDÄ TUOTA JA SITÄ JA TÄTÄ ENKÄ ALA OLLENKAAN, eikä anna mielellään muiden lapsien leikkiä tavaroillaan. Pöydässä käyttäytyy kyllä kiltisti, uskoo kun kielletään, kiittää ja sanoo ole kiltti ja saisinko. Mitään älyttömiä kurivaatimuksia meillä ei ole, eikä mielestäni komento ole myöskään liian lepsu, mutta kyllä mun mielestä hyviä tapoja on hyvä treenailla jo nyt.

En ole mikään kyläluuta, enkä halua että meillä on koko ajan joku kylässä, vieraita käy ehkä kerran viikossa-parissa. Lapsi on päiväkodissa ja siellä osaa kyllä jakaa leluja ja leikkii kiltisti. Oon miettinyt aika paljon, mikä mättää ja mitä voisin tehdä asialle. Ehkä muksu on mustasukkainen minusta, kun juttelen omille ystävilleni tai osoitan huomiota myös tuttavaperheiden lapsille? Ongelmaa ei ole, kun käymme jossain kylässä, vain silloin kun meille tulee vieraita, eikä myöskään silloin kun vieraisilla on ketä tahansa sukulaisia.

Mitähän keksisin.. Mieluummin tapaan ystäviäni jossain muualla kuin meillä, koska juttelusta ei meinaa välillä tulla mitään kun lapsonen päättää pistää shown pystyyn :( . Kellään ehdotuksia?

Yhteistyössä