Auttakaa mua tän meidän makuuhuoneen kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riski on ap jos itsekseen meinaa asekaappia kannella. :) Eikö se mahtuisi vaikka vaatekaappiin? Kylmä ulkovarasto ei välttämättä ole asekaapille se oikea paikka. Mut niitä vinkkejä:
-Haet ne pimennysverhot vaikka sieltä jyskistä. Kapeampaan tuuletusikkunaan sopii vaikka paneelityyppinen ratkaisu?
-Tapetit pois ja maalia tilalle, ei ole kallista eikä niin hirveän työlästäkään (tehty viikonlopussa).
-Taulut piiloon, jos eivät vaan sovi sisustukseen.
-Tietokonepöydän voi tehdä itsekin. Esim bauhauksesta voi ostaa kovapuulevyjä ja valmiita jalkoja. Näin saa isonkin (syvän) pöydän jolle mahtunee se tulostinkin?
-Valkoinen hylly kuulostaa ihan ok:lta, ala nyt vaikka heti säästämään sänkyä varten (esim runkopatjasänky tai valkoinen perussänky), ei ne nyt niin kalliita ole. Ja sängylle sitten kaunis päiväpeitto ja muutama tyyny.
-Turha tavara pois. Roskiin. Sängyn alta lisäsäilytystilaa.

Mä en ymmärrä kyllä miten asekaappi voisi maalaamalla mennä pahemman näköiseksi. Maalaamalla siitä voisi tulla vähemmän asekaapin näköinen. Jos se on niin ruma, niin eikö sitten mahtuisi vaikka jonkun vaatekaapin sisäpuolelle koko kaappi.

Mua monesti häiritsee muuten avohyllyissä se, että kaikki on siinä kovin levottoman näköistä, ja varsinkin makuuhuoneessa ei kiva juttu. Ratkaisu voisi olla myös se, että hyllyjen eteen kiinnittää verhovaijerilla jonkin nätin kankaan verhoksi. Tai sitten ostat koreja, joihin laittaa niitä papereita pois esiltä.

Itse löysin aikoinaan halpaa tapettia Prismasta. Maksoi alekorissa 3e. Sitä löytyi juuri sen verran, että sain tapetoitua yhden seinän, loput maalasin.

Sängylle en tekisi mitään. Ei maksa vaivaa. Ehkä etsisin jonkinlaisen helmalakanan, tai ostaisin ison lakanan ja tekisin siitä helmalakanan. Jonkinlaisia päiväpeittojakin löytää välillä esim. Elloksesta alennuksella. Jos löytyisi sopiva? Ostaisin paneeliverhot ja lisäksi pimentävän rullaverhon. Niitäkin saa halvalla jos vaan jaksaa etsiä.
Asekaappi..hmmm...sen naamioisin mustavalkoisilla kuvilla magneetein. Jotain kivoja juttuja siihen.
Saako sen kirjahyllyn maalattua?. Jos edes vähän loisi yhteneväisyyttä. Nämä ryhmittelisin jotenkin yhteen. Sen arkun laittaisin kunniapaikalle johonkin ihan niikseen. Päälle olisi kiva laittaa vaikka viltti tai jotain muuta vastaavaa.

Tässä nyt jotain pientä ehdotusta.
Sen tulostimen laittaisin pöydän alle jos vaan mahtuisi.

Kirjahylly siis valkoinen. pöytä ja sänky ruskeita mut on niin loppuja et siksi jääny maalaamatta..
Kiitos taidan kehitellä tuohon asekaapin oveen jonkin joko julisteen tai sit sisustustarroja.
Tuo arkku ihan ok ja sen saisin mahtumaan muuallekin mutta tuo tulostin se ongelma. Ei mahdu pöydän alle.

[QUOTE="Poikia3";24770317]Mä en ymmärrä kyllä miten asekaappi voisi maalaamalla mennä pahemman näköiseksi. Maalaamalla siitä voisi tulla vähemmän asekaapin näköinen. Jos se on niin ruma, niin eikö sitten mahtuisi vaikka jonkun vaatekaapin sisäpuolelle koko kaappi.[/QUOTE]

Oletko nähnyt joskus asekaappia? Ei tuo edes paha asekaapiksi on niitä rumempiakin. Mut kun se ei mun mielestä vaan kuulu makuuhuoneen sisustukseen.

[QUOTE="poikia3";24770339]Mua monesti häiritsee muuten avohyllyissä se, että kaikki on siinä kovin levottoman näköistä, ja varsinkin makuuhuoneessa ei kiva juttu. Ratkaisu voisi olla myös se, että hyllyjen eteen kiinnittää verhovaijerilla jonkin nätin kankaan verhoksi. Tai sitten ostat koreja, joihin laittaa niitä papereita pois esiltä.[/QUOTE]

Tämä just se ongelma. Nyt meinasinkin et ostan puisia lehtikoteloita mihin saa noita papereita helposti lajiteltua ja samalla kuitenkin siistimmän näköistä. Jos en saa sit tähän tietokoneelle uutta pöytää mihin sais laatikot noille papereille.
Kaikki vaan maksaa..

[QUOTE="a p";24770478]Oletko nähnyt joskus asekaappia? Ei tuo edes paha asekaapiksi on niitä rumempiakin. Mut kun se ei mun mielestä vaan kuulu makuuhuoneen sisustukseen.[/QUOTE]

Olen minä nähnyt asekaapin. Minusta se nyt ei ole kaamean ruma, enkä ymmärrä miksei sitä voisi vaikka maalata valkoiseksi.

Ja no, moni asia ei kuuluisi makuuhuoneeseen tai johonkin muualle, mutta muuta vaihtoehtoa ei vaan ole. Silloin voi tehdä vain sen mikä on tehtävissä vaikka maalilla. Tai vaikka tarranauhalla verhokiinni yläreunaan.

Kuinka syvä kaappi on, jos sen saisi vaikka maate sängyn alle. Ex-appiukolla oli nimenomaan asekaappi sängyn alla.

[QUOTE="a p";24770499]Tämä just se ongelma. Nyt meinasinkin et ostan puisia lehtikoteloita mihin saa noita papereita helposti lajiteltua ja samalla kuitenkin siistimmän näköistä. Jos en saa sit tähän tietokoneelle uutta pöytää mihin sais laatikot noille papereille.
Kaikki vaan maksaa..[/QUOTE]

Lehtikoteloita voi tehdä vaikka pahvisista ruokapakkauksista. Esim. muropaketeista. Päällystät ne vaikka sitten jollain jämätapetilla tai kankaalla. Kaikkea ei aina tarvits ostaa.

[QUOTE="poikia3";24770525]Olen minä nähnyt asekaapin. Minusta se nyt ei ole kaamean ruma, enkä ymmärrä miksei sitä voisi vaikka maalata valkoiseksi.

Ja no, moni asia ei kuuluisi makuuhuoneeseen tai johonkin muualle, mutta muuta vaihtoehtoa ei vaan ole. Silloin voi tehdä vain sen mikä on tehtävissä vaikka maalilla. Tai vaikka tarranauhalla verhokiinni yläreunaan.

Kuinka syvä kaappi on, jos sen saisi vaikka maate sängyn alle. Ex-appiukolla oli nimenomaan asekaappi sängyn alla.[/QUOTE]

Tuon on vaaleanharmaa eli en näe mitään järkeä alkaa maalaamaan valkoiseksi. Pinta ei tuu olemaan ikinä niin hyvä mitä tuo alkuperäinen. Ja on sen verran syvä et ei mahdu sängyn alle. Harmi ois ollu hyvä idea.

[QUOTE="poikia3";24770538]Lehtikoteloita voi tehdä vaikka pahvisista ruokapakkauksista. Esim. muropaketeista. Päällystät ne vaikka sitten jollain jämätapetilla tai kankaalla. Kaikkea ei aina tarvits ostaa.[/QUOTE]

KIITOS! Miten en tajunnu ite. Tässä joku vuosi sitte päällystin serveteillä melkein kaiken minkä pystyi :D . Eli siis nyt vaan muropaketteja keräämään ja tuunaamaan.

[QUOTE="vieras";24770658]:laugh::laugh::laugh:

Samaan kiinnitin huomiota :D.

Kirpparilta saa puoli ilmaiseksi verhoja. Aplla on ASENNE ongelma, ei raha taikka muukaan ongelma.[/QUOTE]

Siis nuo oli mitä kaapista löyty. Ja siis isossa ikkunassa on paripeiton pussilakana ja tuolla toisella seinällä olevassa tuuletusikkunassa yhden hengen pussilakana.
Ja asutaan maalla, ei täällä löydy kirppareilta samanlai kuin isommissa paikoissa.

Ja monesko kerta et ollaan tehty remonttia muualle ja tätä kamaria ei oo laitettu ajateltu viel yhtään.

Jätä sänky maalaamatta ja panosta seiniin. Eivät mäntyiset kalusteet rumia ole varsinkaan kun vertaa huonosti maalattuihin kalusteisiin. Rauhoittaa tilaa paljon, kun on yksiväriset seinät. Sitten vaan jotkut kivat verhot. Itse ostaisin ihan vaan valkoisen pimennysrullaverhon, mutta en jyskistä, vaan kaihdinliikkeestä (jyskin ovat liian huonoja ainoaksi verhoksi). Muuten sävymaailma onkin ihan yhtenäinen, niin sille ei tarvitse tehdä mitään.

Me ratkaistiin tietokoneen, tulostimen ym. tarvikkeiden sijoitus makuuhuoneeseen siten, että "tuunattiin" Ikean alla olevasta linkistä löytyvä vaatekaappi niitä varten. (vaihtoehtoja on tietysti muitakin)

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/90121762/

Siellä oli ennestään yksi hyllylevy, joka laitettiin omalle paikalleen kaapin yläosaan. Liimapuulevystä teimme hyllyn näyttöä ja kaiuttimia varten. Sen alapuolelle kiinnitettiin toinen levy kiskoon, eli siitä tuli ulos vedettävä taso näppäimistölle. Kaapin lattialle jäi hyvin tilaa tietokoneelle ja luulisi teidän tulostimenkin sinne mahtuvan.

Tätä ennen kyseinen kaappi toimi meidän kenkäkaappina (astiankuivausritilät hyllyinä) ja kohta pöytäkoneen lähtiessä viimeiselle matkalleen se taitaa päätyä alkuperäiseen tarkoitukseensa vaatteiden säilytykseen.

Lisään vielä edelliseen, että ergonomia ei ole tuon ratkaisun vahvin puoli. Eli en tekisi tuota ratkaisua, jos käyttäisin konetta monta tuntia päivässä.

Mukavaa tuossa on ollut se, että ovet sulkemalla koko toimistohässäkän on saanut piiloon.

Alelaareista tapettia tai maalia, ei maksa paljon, eikä ole iso homma tehdä. Meillä on viimeiden vuoden aikana maalattu ja tapetoitu niin paljon, että uskallan sen väittää olevan pikkuhomma, kun vaan ryhtyy toimeen.

Kirpparilta tai alennuksesta uudet verhot tai kangasta josta ompelet uudet. Tai värjää vaikka vanhat lakanat jollain kivalla värillä, jos ei mitään löydy.

Siirrä taulut muualle tai myy ne jos et halua säilyttää, ja hanki kauniita tauluja. Esim. sängyn yläpuolella joku leveä taulu, jonka värit sopii huoneeseen, voi rauhoittaa tosi paljon huonetta. Tauluja saa
-kirpparilta
-itse maalaamalla (ei tarvitse olla mikään superlahjakas, että saa jonkun yksinkertaisen sisustustaulun maalattua)
-pingottamalla kivaa kangasta (hanki vaikka alennusmyynnistä tai kirpparilta)
-itse tekemällä muuten kuin maalaten

Jos tietokonejuttuja ei voi siirtää minnekään muualle, piilottaa kaappiin tai hankkia uutta säilytysjärjestelmää, laittaisin kirjahyllyyn sisustukseen sopivia kotelosysteemeitä papereille. Jos ei halua ostaa, niitä voi tehdä itse vaikkapa leikkelemällä ja päällystämällä jotain pahvi/kartonkipakkauksia (muropaketit ym.).

Aika paljon saa aikaan ihan vain itse tekemällä, yleisilme muuttuu tosi paljon jo pelkästään maalilla/tapetilla ja sillä että paperit ja muut tarvikkeet saa kauniisti piiloon.

Yhteistyössä