auttakaa mua! mikä ihme mun polvessa voi yhtäkkiä olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
se on nyt muutaman päivän ollut kipee. tavallaan niinku polven sisältä jotenki joku "pistää" sinne.. :/ en ole tietääkseni loukannut sitä tms. ettei vaan olis jotain syöpää tai muuta vakavaa. osaako kukaan sanoa mitä se voisi olla? välilläs iihen ei satu ollenkaan, mut varsinkin jos se on vähän kummassa asennossa, niin alkaa taas käymään.. :(

Polviin pistää kun ikää tulee lisää. Ole onnellinen että oot noinkin pitkälle päässy ilman polvipistoksia.. Miten edes syöpä tuli mieleesi, olet nyt turhasta huolestunut. Mene lääkäriin otattaan kuvat polvelsta, niin selviää ettei oo mitään isompaa kulumaa tms

Alkuperäinen kirjoittaja Halaus:
Polviin pistää kun ikää tulee lisää. Ole onnellinen että oot noinkin pitkälle päässy ilman polvipistoksia.. Miten edes syöpä tuli mieleesi, olet nyt turhasta huolestunut. Mene lääkäriin otattaan kuvat polvelsta, niin selviää ettei oo mitään isompaa kulumaa tms

kiitos sulle! :) oon varmaan turhaan huolestunut. tääl luin kerran jonkun miehen polvisyövästä ja se mokoma tuli heti mieleen.. oon vähän höppänä kyllä! jos nuo ei lopu pian, niin käyn otattamassa kyllä kuvat, niin saan mielenrauhan.. :)

Mulla oli kesällä tuollainen vastaava, kipu tuntui ns.polven "alla/sisällä" eli polvilumpiossa. Mulla todettiin ultaäänessä sitten polven rakennevamma,joka parani kuitenkin itsestään muutaman viikon aikana. Tulehdus kuulemma syntyi kun polvea rasitti liikaa..

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö:
Mulla oli kesällä tuollainen vastaava, kipu tuntui ns.polven "alla/sisällä" eli polvilumpiossa. Mulla todettiin ultaäänessä sitten polven rakennevamma,joka parani kuitenkin itsestään muutaman viikon aikana. Tulehdus kuulemma syntyi kun polvea rasitti liikaa..

ahaa! eli oliko sulla jo aiemmin ollut jotain rakennevikaa ja se pitkän ajan kuluessa aiheutti tulehduksen? mullä on itsel vähän "taittuvat" jalat. siis siinä sen huomaa, kun kengät kuluu aika pian niin, että kengän sisäsyrjä painautuu alemmas.. liekkö sitten jotain rakennevikaa mun kintuissa...

Sanoivat vain että ilmeisesti voi olla toinen jalka pidempi ja tekee tuota vammaa pahemmaksi. Ei sitä sen tarkemmin tutkittu mistä johtuu. Yleensä paranevat levossa piankin. Mulla tuli tää kesällä yhtäkkiä,kun eräs kaunis päivä tongin maata kyykkyasennossa ja se oli ilmeisesti liikaa polvelle. Siihen tuli sellasta pistävää kipua ja polven koukistaminen/kävely sattui kauheesti. Sain työterveyden kautta ajan sitten ultraukseen samalle päivälle. Särkylääkettä lopulta määrättiin lääkkeeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö:
Sanoivat vain että ilmeisesti voi olla toinen jalka pidempi ja tekee tuota vammaa pahemmaksi. Ei sitä sen tarkemmin tutkittu mistä johtuu. Yleensä paranevat levossa piankin. Mulla tuli tää kesällä yhtäkkiä,kun eräs kaunis päivä tongin maata kyykkyasennossa ja se oli ilmeisesti liikaa polvelle. Siihen tuli sellasta pistävää kipua ja polven koukistaminen/kävely sattui kauheesti. Sain työterveyden kautta ajan sitten ultraukseen samalle päivälle. Särkylääkettä lopulta määrättiin lääkkeeksi.

niin ja tosiaan polvessa oli joku kierukka tulehtunut eli se määriteltiin polven rakennevammaksi. Aiemmin ei ollut oireillut millään tavalla. Liikuntaa suositeltiin jatkossakin, esimerkiksi mulla pyöräily oli tosi mahtava laji polven parantamiseksi.

Yhteistyössä