Auttakaa! Miten saada raskauskilot pois 3 kuukaudessa.

• Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti
tyttöjen äiti
No hip hei! Olen puolessavälissä raskautta. Painoa on tullut jo tuskalliset 7 kiloa. Pelkään että 20 kilon raja ylittyy. Tarvitsen nyt vähän rohkaisua. Onko joku saanut alkuraskaudessa tulleet liikakilot tasoitettua siten, että loppukilot eivät ole olleet kuitenkaan kovin suuret??? Lisäksi pitäs saada synnytyksen jälkeen 3 kuukaudessa itsensä sellaiseen kuntoon, että entiset vaatteet menis päälle. Serkku järjestää häät ja haluan mahtua entiseen juhla-asuun.

jossu
älä ainakaan tarkoituksellisesti lihota itseäsi loppuraskaudesta... ts. raskaana ollessa saattaa tehdä mieli esim syödä kahden edestä, ainakin herkkuja, keskity siis normaaliin terveelliseen syömiseen. ja huomaa, ettei vanha puku välttämättä ole sopiva sinulle, vaikka kiloja olisi saman verran kuin enne raskauttakin... tuo raskaus voi hieman muuttaa vartalon muotoja, poistaa niitä ja tuoda lisää sellaisiin paikkoihin, joissa niitä ei ennen ole niin ollut.

tyttöjen äiti
No tää on mun kolmas raskaus. Mul ei kahessa ekassa edes tullut painoa paljon. Kolmannessa tuli 20 kiloa ja 2 kuukaudessa lähti 12 kiloo. Loput oli sit tiukilla mut lopulta 9 kuukaudessa lähti viel 14 kiloa eli lähti sit enemmän kun tuli, mut voi hitsit et siinä piti jo sit juostakin. Mut aika hurja lukema, että 20 kiloa on jäänyt synnärille. Siis siin on ollut jo aika paljon turvotustakin varmaan??

tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja zz:
Taitaa olla esikoinen tulossa.. ehkä sinun pitäisi keskittyä vauva-arkeen eikä kiloihin ja häihin tässä vaiheessa.. mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma.
hih hih. Ei kun neljäs!!!! Ei vaan ole ennen stressan näin paljon, kun painoo ei ole tullut tällasta vauhtii.

mämmi
Mulla tuli 8 kg lisää painoa ja kun lähdin sairaalasta, kaksi ylimäärästä oli jäljellä ja viikon kuluttua siitä puntari näytti -5kg lähtöpainoon. Mitä tuota murehtii, lähtee tai ei mutta voin vakuttaa että kun vauva syntyy on paljon muutaki ajateltavaa ku paino:)

tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
No tää on mun kolmas raskaus. Mul ei kahessa ekassa edes tullut painoa paljon. Kolmannessa tuli 20 kiloa ja 2 kuukaudessa lähti 12 kiloo. Loput oli sit tiukilla mut lopulta 9 kuukaudessa lähti viel 14 kiloa eli lähti sit enemmän kun tuli, mut voi hitsit et siinä piti jo sit juostakin. Mut aika hurja lukema, että 20 kiloa on jäänyt synnärille. Siis siin on ollut jo aika paljon turvotustakin varmaan??
Mitä sekoilen. Siis neljäs raskaus. Mul on siis kolme ennestään....Pönttökin jo sekasin.

Mulle tuli 21 kiloa raskaudessa.. 15 kiloa lähti kolmessa viikossa ilman laihdutusta ja ilman liikuntaa.. Imetän ja suuri osa tais olla nestettä mitä lähti. Myös kävelen pitkiä lenkkejä.
Nyt 7 viikossa melkein normaalimitoissa vaikka repsahtelin suureen määrään suklaata..
Tosin oon jättänyt hampurilaiset kokonaan pois,. Sekin auttanut.

tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Mulle tuli 21 kiloa raskaudessa.. 15 kiloa lähti kolmessa viikossa ilman laihdutusta ja ilman liikuntaa.. Imetän ja suuri osa tais olla nestettä mitä lähti. Myös kävelen pitkiä lenkkejä.
Nyt 7 viikossa melkein normaalimitoissa vaikka repsahtelin suureen määrään suklaata..
Tosin oon jättänyt hampurilaiset kokonaan pois,. Sekin auttanut.
Kiva juttu. Pitää vaan vähän kattoo syömisiä.

tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Jos ei lähde niin sulla on loistava syy ostaa uusi mekko. :D
Jep. Voi ottaa semmosen, missä isot maitotankkitissi näyttäs vievän kaiken huomion. Sit kukaan ei tajua pömppömahaa. Se on nääs hurjan näköstä kun norm. b kuppi muuttuu e kuppiin. Ja maidontäyteiset tissit näyttää muutenkin niin huomiotaherättäviltä. Muistan kun menimme kavereiden kanssa ulos syömään, kun kolmas tyttö oli 2 kk. Mul oli aika tiukka pusero päällä ja tissit senkun täytty ja täytty. Vähän katto ukot ihmeissään. Ei niitä mun tissejä normaali tilassa kukaan tuijota...Vähän oli koomista!!!

Lissu
varsinkin jos syö yhtä paljon kuin raskaana ollessa ;)
Mulla tuli kummastakin vajaat 20kg ja vielä, vaikka kuopuksen synnytysksestä on jo yli vuosi mulla on n 4kg. +5kg mitä jäi esikoisesta. Tässä nyt aloittelen hiljaksiin laihduttamista. Täytyis saada nuo 9kg pois. ruoka vaan on niin hyvää :(

Se mitä nyt voisit tehdä on se että alat noudattaa raskausdiabeetikon ruokavaliota. Sillä ei lihomaan ( läskiä) pääse. Saat just kaiken tarvittavan etkä yhtään liikaa.

tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
varsinkin jos syö yhtä paljon kuin raskaana ollessa ;)
Mulla tuli kummastakin vajaat 20kg ja vielä, vaikka kuopuksen synnytysksestä on jo yli vuosi mulla on n 4kg. +5kg mitä jäi esikoisesta. Tässä nyt aloittelen hiljaksiin laihduttamista. Täytyis saada nuo 9kg pois. ruoka vaan on niin hyvää :(

Se mitä nyt voisit tehdä on se että alat noudattaa raskausdiabeetikon ruokavaliota. Sillä ei lihomaan ( läskiä) pääse. Saat just kaiken tarvittavan etkä yhtään liikaa.
Mä olen sitä vähän aatellutkin, mutten tiedä mistä saapi ohjeet. Mul oli paastosokeri aika korkee vaikkakin viel rajojen sisässä. Edellinen tytär oli yli 4 kilonen, muut on olleet pieni ja norm. kokoisia. Pelkään sitäkin, että vauva kasvaa kauheen isoksi vaikka 5 kiloseksi. Mul on ollut yks vähän möhlitty episiotomia ja kaksi repeämää. Toisessa repesin melkein peräaukolle asti. Siksi siis pelkään, jos vauva kasvaa isoksi...

tyttöjen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja tyy:
Jos ei lähde niin sulla on loistava syy ostaa uusi mekko. :D
Jep. Voi ottaa semmosen, missä isot maitotankkitissi näyttäs vievän kaiken huomion. Sit kukaan ei tajua pömppömahaa. Se on nääs hurjan näköstä kun norm. b kuppi muuttuu e kuppiin. Ja maidontäyteiset tissit näyttää muutenkin niin huomiotaherättäviltä. Muistan kun menimme kavereiden kanssa ulos syömään, kun kolmas tyttö oli 2 kk. Mul oli aika tiukka pusero päällä ja tissit senkun täytty ja täytty. Vähän katto ukot ihmeissään. Ei niitä mun tissejä normaali tilassa kukaan tuijota...Vähän oli koomista!!!
:D ja jos tarpeeks kauan vaan täyttyy, alkaa suihkuta paidan läpi... :LOL:
Hahaa. Mä olin hierojalla kylpylässä, kun ihana lihaksikas mieshieroja kävi selän läpi. En tajun, että multa tulee vil niin paljon maitoo. Tyttö oli jo 9kk. Se äijä laukas mun herutusrefleksit, kun olin mahalla ja tankit painu sitä hierontapenkkii vasten. Koko se alusta kastu. Vähänkö hävetti. Ja kaveri viel kiusas et mä muka "herutin sille".

tinni
raskausdiabeetikon ruokavalioon kuuluu mahdollisimman paljon kuituja, (puuroo,ruisleipää sokeritonta, leseitä yms.) kaikki mahdollinen piilorasva pahasta ja näkyvääkin voi vähentää jos mielestään on vähennettävää.

ruokarytmi aamupala, välipala (tyyliin mandariini) , ruoka, välipala (pieni, tai jättää väliin), ruoka ja iltapala.
hedelmiä ja paljon vettä ((unohda viinirypäleet,banaani ja vesimelooni) nämä nostavat sokeria nopeesti ja sisältävät paljon energiaa.
tuo rasvahan on kaikkein pahasta kun pitää aroja kauan ylhäällä ja suola tietenkin kerää nestettä.

t: yhden sokerivauvan (raskaudessa tuli 0kg lisää) ja yhden normivauvan äiti (raskaudessa tuli 5kg lisää) ja rv19+ (nyt tullut 1,5 -2kg lisää)

Yhteistyössä