K
katja
Vieras
Eli tilanne lyhyesti: tyttö 6v (syksyllä menossa eskariin) mukavalla pph:lla jossa hoidossa samanikäinen tyttö. Tähän saakka on mennyt hyvin ja tytöt olleet kavereita keskenään. Viime aikoina meidän vähän arka tyttömme on ollut kovin pahoilla mielin hoitopäivän jälkeen: hoitokaveri kuulemma kiusaa. Kun kysyn millaista kiusaaminen on, hän kertoo että toinen mm. haukkuu hänen piirustuksiaan, varaa kaikki lelut itselleen (jättää ehkä rumimman hänelle jos sitäkään ) jne. Sinänsä ihan normaalia lasten välillä, tiedä. Ongelma on se, että minun tyttöni ei uskalla pitää puoliaan, sanoa vastaan ja vaatia leluja itselleen, esim. Ei kuulemma halua että toiselle tulee paha mieli ja toisaalta, pelkää ettei toinen enää halua leikkiä hänen kanssaan jos puolustautuu.
Pelkään tulevaa syksyä ja eskaria; jos ei nyt opi pitämään puoliaan niin miten käy isossa ryhmässä?
Olen jutellut tytön kanssa ja yrittänyt rohkaista. Samoin hoitajan, ja pyytänyt tätä tukemaan tyttöäni pitämään puoliaan. Onko muita neuvoja?
Pelkään tulevaa syksyä ja eskaria; jos ei nyt opi pitämään puoliaan niin miten käy isossa ryhmässä?
Olen jutellut tytön kanssa ja yrittänyt rohkaista. Samoin hoitajan, ja pyytänyt tätä tukemaan tyttöäni pitämään puoliaan. Onko muita neuvoja?