AUTTAKAA! Miten pääsee eroon narsistisesta miehestä!?

  • Viestiketjun aloittaja "Apua"
  • Ensimmäinen viesti
alkuperäinen
Läheskään aina ei fyysistä väkivaltaa ole.. Sanallista kyllä sitäkin enemmän. Ja yleensä noista ei jää jälkiä sillä Se on lähinnä läpsimistä, repimistä,uhkailua...
 
no joo
Olet vahva kun nyt teet sen, mikä on oikein lapsillesi ja sinulle. Tsemppiä tulevaan, rohkeutta, kaikkea hyvää sinulle ja lapsillesi. Muista aina, että sun puolella meitä on paljon, älä koskaan epäröi pyytää apua tai olkapäätä meiltä!
 
alkuperäinen
Eilen aamulla lähdettiin. Nyt ollaan päästy pois, ollaan turvassa ja miehellekin se totuus vihdoin iskeytyi! Mies haki apua alkoholiongelmaan ja nyt mietitään rauhassa miten tästä eteenpäin :)

Lähtö pelotti mutta kun sen sai tehtyä niin olo "helpottui". Jos ei oltais tehty sitä nyt,niin oltais todennäköisesti samassa tilanteessa edelleen. Vaikeita asioita pyöritän mielessä ja matka eteenpäin ei tule olemaan helppo mutta VIHDOIN sain tehtyä jotain,joka olisi pitänyt tehdä jo ajat sitten!

Kiitos kaikille kaikesta! Ei voi sanoa kun että olette ihania!
 
toimi näin
Mitä tun väliä oliko mies narsisti vai ei.mies on väkivaltainen alkoholisti. Ei Ap voi muutenkaan diagnosoida narsistia ellei ole psykiatrian erikoislääkäri. Voi vaan kuvailla käytöstä. Hyvä juttu Ap. Älä vaan palaa takaisin kotiin. Miehellä on pitkä tie edessä jos sen tosiaan kulkee. Menee vuosia ja alkoholisti hän tulee olemaan aina.
 
"hohhoijaa"
Narsismia ei ole olemassa, on vain kusipäisiä ihmisiä. Kusipäisyydelle on tänä päivänä keksitty hienoja termejä ja tehty siitä ikäänkuin virusperäinen sairaus joka yllättäen iskee puun takaa.

On sataprosenttisesti naisen (tai miehen) oma vika jos on valinnut elämänkumppanikseen kusipään ja mennyt vielä lisääntymään tämän kanssa. Vastuu on itsellä. Ihan sama kuin napsauttaisi kaikki hellan liedet kuutoselle ja painuisi makuuhuoneeseen odottamaan onnea ja parempaa huomista. Sitten kiljutaan makuuhuoneen ikkunasta palokuntaa apuun kun ollaan yhtäkkiä täysin ymmällä ja yllättyneitä siitä mitä tapahtuu eikä kyetä auttamaan itseään.

Se on merkillinen asia kuinka etenkin nuorempiin ja usein myös vanhempiin naisiin vetoaa kusipäinen, "sopivasti paha" mies. Kunhan nainen saa riittävästi huomiota ja munaa niin se mitä kyseisen miehen pääkopassa liikkuu ei ole mitään merkitystä eikä se kiinnosta ennenkuin sitten kun se hormonihuuruissa rakennettu pesä on rakennettu ja sinne poikaset munittu.
 
hohhoijaa itsellesi
[QUOTE="hohhoijaa";30132859]Narsismia ei ole olemassa, on vain kusipäisiä ihmisiä. Kusipäisyydelle on tänä päivänä keksitty hienoja termejä ja tehty siitä ikäänkuin virusperäinen sairaus joka yllättäen iskee puun takaa.

On sataprosenttisesti naisen (tai miehen) oma vika jos on valinnut elämänkumppanikseen kusipään ja mennyt vielä lisääntymään tämän kanssa. Vastuu on itsellä. Ihan sama kuin napsauttaisi kaikki hellan liedet kuutoselle ja painuisi makuuhuoneeseen odottamaan onnea ja parempaa huomista. Sitten kiljutaan makuuhuoneen ikkunasta palokuntaa apuun kun ollaan yhtäkkiä täysin ymmällä ja yllättyneitä siitä mitä tapahtuu eikä kyetä auttamaan itseään.

Se on merkillinen asia kuinka etenkin nuorempiin ja usein myös vanhempiin naisiin vetoaa kusipäinen, "sopivasti paha" mies. Kunhan nainen saa riittävästi huomiota ja munaa niin se mitä kyseisen miehen pääkopassa liikkuu ei ole mitään merkitystä eikä se kiinnosta ennenkuin sitten kun se hormonihuuruissa rakennettu pesä on rakennettu ja sinne poikaset munittu.[/QUOTE]

Tässä kirjoittaa taas joku, joka ei tiedä narsismista mitään. Eikä ole koskaan joutunut kohtaamaan narsistia. Mutta turha jankata tällaisen kanssa, kun jos ei ymmärrä niin ei vaan ymmärrä.... Narsismi on todella vakava häiriö, ja narsistin kanssa suhteessa tai työsuhteessa oleminen voi helposti pilata koko elämän. Vain sen kokeneet ymmärtävät asian vakavuuden.
 
"heivaan"
Kunhan nyt et vaan palaa miehen luo. Alkoholi ei ole se hänen suurin ongelma. Vaikka hän lopettaisi juomisen jatkuisi henkinen ja fyysinen väkivalta silti. Paras on kun et ole ollenkaan yhteydessä mieheen. Hän tulee yrittämään kaikkensa jotta saisi huijattua sinut takaisin. Älä vaan mene lankaan. Miehesi ei tule KOSKAAN muuttumaan.
 
Eheytynyt
Miten teillä nyt menee, mitä kuuluu ja millaisia ajatuksia päässä liikkuu? Onko mies ottanut yhteyttä?

Olen itse samasta tilanteesta taistellut tieni pois, elämäni hirveimpiä aikoja. Pelkäsin niin paljon lähtöä ja kun lähdin sain aivan käsittämättömän paljon apua poliisilta, turvakodista yms. Lähdön jälkeen alkoi uhkaaminen itsemurhalla yms syyttelyllä. Mies kävi monta kertaa oveni takana huutamassa postiluukusta että ottaa oven takana viinaa ja lääkkeitä, tappaa itsensä oveni taakse. Soittelin noiden uhkausten takia tyynenä ainakin 3 kertaa häkeen että hakisivat sen pois. Tätä jatkui ja jatkui enkä enää soittanut hälle apuja, en antanut mitään huomiota hänelle enää. Meni noin vuosi, ennenkuin pääsin eroon tästä ruljanssista uhkailuineen ja hän löysi uuden kohteen. Tsemppiä, koko sydämestäni toivon että pääset irti. Tiedän, että se on vaikeaa ja tulet itkemään vielä monet itkut, tunteet menevät vuoristorataa mutta usko pois, eheydyt vielä joku kaunis päivä ja olet loistava äiti lapsillesi ja mieletön esimerkki vahvasta, itsenäisestä naisesta!!
 
vierailija
Moi! Oletko jo päässyt eroon miehestä ja miten voit nyt? Voisiko 112 soittaa tai lähettää viestiä jos ei uskalla/pääse lähtemään tilanteesta pois jos vaikka sitä kautta saisi poliisit kuvioihin auttamaan? Tai jokin muu salakieli jos on ongelmia,uhkaavia tilanteita jne. ja käytännön tukiverkosto jossa oikeasti tullaan apuun! Noissa tilanteissa käy voi käydä huonosti tai ainakin vaikuttavat koko loppuelämän raskaina taakkoina. Ihmiset välittäkää ja puuttukaa tilanteisiin jotenkin käytännössä ! Hoitoa tarvitsee tuollatavalla kohtelevat! Revi irti itsesi sairaasta suhteesta, vaikka pelottaisi,oot vahvempi kuin ikinä voit kuvitellakkaan!Enkä ymmärrä ihmisiä, jotka eivät auta mitenkään! Keksitään yhdessä ratkaisu vaihtoehtoja miten voidaan auttaa kun se on vielä mahdollista!
 
vierailija
Itse sain itsetuntoni takaisin kun menin kirkkoon. On monia hyviä kirkkoja joissa Jumala tukee aidosti ja korjaa ns. särkynyttä.

Eroon pääsemiseksi on ehkä joskus hyvä juonia. Sanoa vaikka, että muutetaan erilleen kun on liikaa melua ja voi joutua sosiaalihuollon tai muun takia siksi hankaluuksiin, ja sanoa miehelle, että tavataan kuitenkin silti. Sitten pikkuhiljaa hankkia etäisyyttä ja omaa elämää uudesta asunnosta käsin. Suora ero tai uusi mies nopeasti voi olla vaarallinen asia. Ja on hyvä antaa miehen tavata lapsia jos hän on vain selvin päin.

Kehoittaisin varovaisuuteen. Minulla on kokemusta miehestä, joka on vaarallinen.

Jos sen tyyppisestä eroaa niin kadottava turvakotiin tai muualle tai taktitoitava. Normiero on suuri väkivaltariski.
 
vierailija
Ihanaa kuulla kokemuksia saman kokeneelta!
Mä en edes voi ajatella mitään uutta parisuhdetta... En vaan pysty. Uskon etten tule koskaan pystymään. Pelkään niin paljon muita ihmisiä etenkin miehiä etten voi luottaa kehenkään. Suurin toiveeni olisi että tämä helvetti loppuisi joskus!

Uskon tarvitsevani myös itse jotain ammattiapua ja meinaan sitä hakeakin,sitten joskus kunhan Se vaan ei olisi sitten jo liian myöhäistä.

Tuntuu että helpompaa olisi vaan lopettaa elämä tähän. Iltaisin nukkumaan mennessä kun suljen silmät toivon usein ettei ne aamulla enää aukeaisi... Mieheni on saanut mut uskomaan ettei mussa ole mitään hyvää ja että se sairas olen minä!? Olenko? Entä jos olenkin? Ja kuvittelen vain kaiken olevan huonosti... Joka päivä mietin mitä pitäisi tehdä toisin,jotta en olisi jälleen tehnyt asioita väärin... Miten mun pitää olla ja käyttäytyä,jotta en kuulisi jatkuvasti jotain vittuilua...

huoh,mä oon oikeesti ihan loppu!
No toivottavasti olet päässyt siitä paskiaisesta ja saanut elämäsi kuntoon!
 

Yhteistyössä