AUTTAKAA! Miten pääsee eroon narsistisesta miehestä!?

  • Viestiketjun aloittaja "Apua"
  • Ensimmäinen viesti
kokemusta
Mun pointti ei ollu se että saatiin miehen kans sovittua, olivat turvakodissa ihan kauhuissaan kun menin sopimaan asiat ilmiselvän narsistin ja pahoinpitelijän kanssa. Olisivat halunneet auttaa mua elämässä eteenpäin mutta päädyin onneksi vielä katsomaan tilannetta. Meillä kävi hyvin, mutta uskon että sun on aika lähteä lopullisesti ja turvakoti auttaa sun alkuun. Lähde lasten kans puistoon tai mihin ikinä pääset ilman miestä ja soita turvakotiin, sun on pakko päästä pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;30124222:
Millä mä todistan toisen alkoholiongelman?
Joo on kyllä ainakin yksi ihminen,joka tietää kaiken siis ihan kaiken ja on sanonut olevansa valmis todistamaan tarvittaessa miestä vastaan ja Tää ihminen on miehen lähisukua...
Voisikohan joku sosiaalityöntekijä järjestää meille asunnon,johon voitais muuttaa ja alkaa rakentaa elämää? Lastensuojelu? Mitähän ne siellä tekis?
No pyydät sitä ihmistä todistamaan. Jos tulee sellainen tilanne että mies on humalassa ja alkaa väkivaltaiseksi niin soita poliisit paikalle, se ois ehkä paras todiste.

Kuten moni muukin on sanonut, mene turvakotiin, siellä osataan neuvoa ja sitä kautta saa hoidettua kaiken.
 
toimi näin
älä puhu sille mitään erosta. Ole olevinasi normaalisti. Kun mies käy suihkussa niin lähtekää lasten kanssa sillä aikaa. Jos ei kerta muualla käy. Tai jos on syvässä unessa. SUN ON PAKKO LÄHTEÄ LASTEN TAKIA!
 
toimi näin
Kun olette päässeet spivan matkan päähän kotoa, soitat taksin ja katsot lähimmän turvakodin osoitteen netistä puhelimestas. Sulla pitää olla vaan sen verran rahaa että riittää siihen taksiin . tai sitten autolla jos sellainen löytyy. Toinen vaihtoehto on toi poliisien soittaminen, mutta et saa yhtään kaunistella. Sano että pelkäätte lasten kanssa ja mies on väkivaltainen, haluatte turvaan.
 
kokemusta
Jos sä et itte pysty soittaa apua tai et pääse lähtemään, me muut mieluusti soiteltais ja kysyttäis neuvoa kyseiseen tilanteeseen. Tee vaikka tekaistu sähköposti mihin suhun saa yhteyden.
 
"Perunoidinpurija"
Voimia ja vahvaa tahtotilaa lähtemiseen! Lasten täytyy päästä pois! Ahdistavan tutulta kuulostaa. Minä koin oman helvettini 15-vuotiaana ja tuntuu, että vieläkin toivun tietyistä tapahtumista. Siitä on nyt 20 vuotta. En edes osaa tsempata paremmin, sillä tiedän miten vaikeaa se lähteminen on, kuinka paljon voi toista pelätä... :-(
 
alkuperäinen
Kiitos kaikille ihan hirveesti! Ye ootte kyllä ihania! Mä odotin saavani lokaa niskaan tällä aloituksella mutta toisin kävi, kiitos!

Näiden viestien jälkeen mitä olen nyt lukenut, olen,päättänyt että enää en katsele! Odotan tilaisuutta. Todennäköisesti vedän vaan ero paperit esiin ja mitä ikinä siitä seuraakin niin tarvittaessa soitan poliisit. Siinä ainakin tulisi konkreeettinen todiste tilanteen vakavuudesta. Yritän kerätä kaikki loput voimani siihen että jaksan vielä sen eroprosessin,muutot Ym. Ja toivon että tässä käy vielä hyvin!

Jopa mieheni vanhemmat tietää kaiken tämän mutta ei vaan tee asialle mitään auttaakseen minua... Luojan kiitos ainut ja paras ystäväni on tämä miehen puolelta oleva läheinen! Ja hän on valmis auttamaan kunhan osaisin kertoa miten... Ja hän tietää myös kaiken.
Olen kuullut nyt sellaisia tarinoita teiltä että tajuan ettei näin voi elää. Nyt kun kirjoitin näitä omia kokemuksia ja puin ajatukset sanoiksi kauhistun kun luen että OIKEESTIKO elän tällaista elämää!?
Jopa omat kirjoitukseni on avannut silmäni...
 
jnmmkillmnhh
:hug:

Älä IHAN OIKEASTI jää mitään eropapereita esittelemään! Liikaa on tapauksia joissa vainoharhainen hullu on tappanut koko perheen = jos en minä sinua saa, ei saa kukaan muukaan.
Usko ihan oikeasti näitä ketjussa kirjoittaneita, saman kokeneita äitejä.
Kaikista paras on, että teet sen päätöksen etkä enää koskaan edes ajattele anteeksiantoa tai takaisinpaluuta.
Leiki normaalia, kyttää tilaisuutta.

Jos mahdollista, pakkaa piiloon vain kaiken välttämättömin. Kun mies on autuaan tietämätön, lähtee johonkin, sammuu tmv, LÄHDE! Äläkä koskaan enää palaa asuntoon yksin! Linkkaa vaikka tämä keskustelu lähtösi jälkeen omille vanhemmillesi/miehesi vanhemmille. Ei tarvitse selittää niin paljon, saat alkaa järjestelemään omaa elämääsi lasten kanssa keskenään.

Turvakotiin. Mies ei pääse sinne! Älä anna pikkurilliä mielipuolelle, kuuntele yhtään ruikutusta, lupailua paremmasta tai rakastamisesta. Tee se itsesi ja lastesi takia. Ole vahva!

Toivon sydämestäni että todellakin otat itseäsi niskasta kiinni lähdet!
Olen ihan liian kausn seurannut sivusta vastaavaa tapausta oman läheiseni näkökulmasta. Jää pelon ja väkivallalla uhkailun takia. Minä en jaksa enkä voi enää häntä pelastaa. Olen yrittänyt monta kertaa ehdottaa lähtöä mutta pelko on liian suuri. Se on äärimmäisen surullista. Jännästi nämä hullut saavat kerta toisensa jälkeen naisen vakuuttuneeksi että oikeastaan tämä lyönti olikin jo viimeinen ja juopottelu loppuu huomenna. Niin ei kuitenkaan koskaan tule tapahtumaan!
 
Hei, mahtavaa ett olet lytnyt rphkeutta itsestsi! mutta l rakas ihminen vetele niit eropapereita esiin. miss pin suomea s asut? onko pitk matka lhimpn turvikseen. jos oot pkaupunkiseudulla voin tulla kuskaamaan teidt sinne. jumalille kiitos mun suhde narsistiin oli lyhyt, mutta sitki. vrikkmpi. jouduin latsomaan kuolemaa silmiin/ valmistuin etten hengiss pse pois. paska viel sitten raiskas ple. seuraavana aamuna hn ehdotti keskustelua. eip ollu sanottavaa. soittelin kriisikeskukseen. sinne saa yhteyden htkeskuksen kautta, turviksiin jne. ja lhdin. tyhmn viel oman asunnon saatuani hetkeksi palasin yhteen. kunnes tajusin ett ei niin elet. joten suosittelen suuresto ett lhdetrysi jrjest elmsi niin ettet joudu sekunniksikaan ex:n kanssa kaksin.sori mahdolliset virhee knnykll kirjoittaessa ei jostain syyst nyt mit kirjoitan.VOIMSA sulle. s oot kuule oikeen hieno ihminen!
 
toimi näin
Älä tosiaan vedä eropapereita esiin. Et tarvitse hanen nimeään niihin. Haet sitten kun olet turvassa eroa. Yksin jos on tarpeen. Miehen allekirjoitusta et tarvitse.
 
"heivaan"
Minäkään en suosittele että kerrot mitään aikeistasi miehellesi, älä ota eropapereita esiin! Oikeasti, narsisti voi seota tuollaisesta. Joskus mietin oliko äitini ehdottanut eroa ja olisiko hän vielä elossa jos olisi lähtenyt salaa...
 
alkuperäinen
Mies on monet kerrat itsekin sanonut että erotaan,mutta toisaalta viimeksi käänsi asian niin että "erotako haluat? Haluatko tosiaan heittää nää vuodet tuosta noin vaan pois?" Sano myös että jos tosiaan erota haluan,hän kyllä sen nimen siihen paperiin laittaa...MUTTA sitten aletaankin keskustella lapsista! Ja keskustelu on aina "lapsethan jää mulle,eikö niin? Ei kyllä ne jää,vai mitä ajattelit?"
 
alkuperäinen
DuskyLeDoux: Kiitos sinulle tuhannesti! Ei sinun tarvitse kuskiksi lähteä. Olen itse ajanut itseni tähän pisteeseen ja itse minun täytyy tästä myös selviytyä. Mulla on profiili täällä mutta en tiedä haluanko vielä sitä kautta jutella...
 
"mmmm"
Lähdet ensin, eropaperit sitten!

Ystäväni äiti teki toisin päin. Vaati eroa, ja mies kaivoi aseen esiin. Tästä on jo vuosia, ja ikuisesti lapset miettivät, olisiko jotain voinut tehdä toisin, jotta äiti olisi elossa. Yksi lapsista löysi äidin ja miehen kuolleena. Onneksi lapset eivät olleet kotona.

Älä hommaa lapsillesi tuota traumaa, lähde nyt ja eroa vasta sitten! :(
 
dddd
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;30123502:
Voi kunpa tuokin olisi välinpitämätön lapsia kohtaan niin kaikki olisi helpompaa. Tuo käyttää lapsia pelinappuloina. Todellisuudessa häntä ei kiinnosta tehdä lasten kanssa mitään! Ei siis mitään. Ei hoida, ei vaihda vaippoja, ei syötä, ei mitään. Teen kaikki yksin. Minä herään aamuisin lasten kanssa, olen päivät, hoidan iltatoimet ja nukutukset. Olen käytännössä yksin jatkuvasti. Jos yksi pitää viedä lääkäriin,joudun ottamaan kaikki tai ainakin osan lapsista mukaan koska hän ei jaksa vahtia kaikkia. Lapsia on neljä.

En tiedä normaalista pari suhteesta mitään sillä en ole sellaista kokenut. Luottamus miehiin on mennyt yhden paskan takia. Tiedän ettei tämä voi olla normaalia ihan vaan oman olotilan vuoksi.
Siinä sulla hyvä tilaisuus/tekosyy päästä pois. Sano, että lapsi pitää viedä lääkäriin ja lähdet sillä reissulla turvakotiin lasten kanssa.
 
dddd
Alkuperäinen kirjoittaja toimi näin;30124775:
Älä tosiaan vedä eropapereita esiin. Et tarvitse hanen nimeään niihin. Haet sitten kun olet turvassa eroa. Yksin jos on tarpeen. Miehen allekirjoitusta et tarvitse.
Juuri näin. Kaikkein riskialttein tilanne on silloin, kun mies tajuaa, että olet tosissasi eroamassa. Älä missään nimessä tapata itseäsi, lapsesi tarvitsevat äitiä, kun kerran isästä ei ole heidän huoltajakseen.
 
judig
Jep, ei kannata väkivaltaiselle miehelle kertoa naamatusten eroaikeista, ellei siinä ole joku turvaamassa! Yleensä nainen, jonka miehensä tappaa, ei kuole suhteessa ollessaan vaan erotilanteessa! Tää on ihan fakta, ei mutua. Joten pidä itsesi ja lapsesi turvassa!!
 
hei halloo
Eropapereilla ei ole mitään merkitystä tuossa tilanteessa, tai sillä milloin saat eron, vaan sun pitää VAAN LÄHTEE! Ymmärrätkö? Älä kuvittele että pystyt jotenkin kostamaan, narsistin kanssa et koskaan voi olla voittaja, ellet osaa vaan laittaa välejä kokonaan poikki.Eli paras olisi että häivyt kokonaan. Jos olet niin kiltti, että ajattelet että lapsesi tarvitsevat isää, sitten hoidat kaikki tapaamiset viranomaisten kautta. Itse et vastaa hänen puheluihin, tai siis laitat tietosi salaisiksi, ja lopetat kaiken yhteydenpidon. Se on ainoa tapa säilyä järjissäsi narsistin kanssa. Noin monen lapsen kanssa hän ei KOSKAAN tulisi vaatimaan huoltajuutta, kukaan narsisti ei kykene hoitamaan lapsia, kuin korkeintaan viikonlopun, eikä häntä todennäköisesti edes kiinnosta. Puheet lapsista on vaan uhkailua, jolla saa sinut jäämään. Lue nyt narsisteista niin paljon kuin löydät tietoa, ja usko, että et pysty kostamaan hänelle, narsisti on täysin tunteeton, ja hän haluaa ainoastaan hallita sinua. Narsistin kanssa väittelyssä tai riidassa et voi koskaan voittaa, he ovat niin älykkäitä manipuloimaan ja kieroilemaan.

LÄHDE nyt vaan. Ja päivätä tänne miten voit. Toivon että olet jo lähtenyt. Etkä katso taaksesi.
 
alkuperäinen
Kiitos jälleen teille neuvoista ja kanssa elämisestä tän kaiken helvetin keskellä!

Otin ensimmäisen askeleen viime yönä ja soitin turvakotiin. Juttelin pitkän puhelun,kerroin pääpiirteittäin kaiken,kysyin neuvoa. Puhelimessa oli ihana ja ymmärtäväinen ihminen. Kuunteli,kyseli,neuvoi miten tästä eteenpäin.
Ehdotti samaa mitä te jokainen. Eli turvakotiin menemistä.

Tänään otin toisen askeleen. Pakkasin kassin. Vaatteita lähtöä varten.

Nyt enää täytyy Se viimeinen askel eli toteuttaa kaikki konkreettisesti. Olen tehnyt jo suunnitelmia kuinka pääsen sinne, kenelle ilmoitan olinpaikkani Ym... Edessä on hyppy tuntemattomaan ja Se pelottaa! Se pelottaa niin valtavasti. Tällä hetkellä edessäni näkyy vain mustaa mutta toivon että löydän sen valon vielä jonain päivänä.

Nyt odotan tilaisuutta päästä lähtemään.

Kai jossain sisimmissäni toivoisin että saataisiin hoidettua tämä mahdollisimman kivuttomasti, yhteisymmärryksessä, asioista sopien. Mutta todellisuudessa edessä on vielä Se pahin helvetti.
 
viaras
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;30122150:
Miten mä todistan viranomaisille miehellä olevan ongelman?? Se osaa oikeesti esittää tarpeen tullen kunnollista "perheen isiä". Se on jopa sanonu että eron tullessa pakottaa mut allekirjoittamaan paperin,jossa on tehty yhteinen sopimus siitä että lapset jäävät isälle. Ja mä tiedän sen että se pystyy pakottamaan mut tekemään mitä tahansa! Jos ei hyvällä niin pahalla...
Siitähän onki sitte helppo lastenvalvojalle selittää etten oikeesti tollaseen suostu vaan että mut pakotettiin vetämään se nimi....
Jos mies lyö sinua, niin äkkiä lääkäriin ja todistus pahoinpitelystä. Poliisille rikosilmoitus. Ja turvakotiin vauhdilla.
 
"heivaan"
Ihanaa kuulla että otit yhteyttä turvakotiin! Toivottavasti löydät pian tilaisuuden lähteä niin ettei miehesi huomaa. Tsemppiä, lapsillesi on tiedossa parempi tulevaisuus!
 

Yhteistyössä