AUTTAKAA! mitä mun pitäis tehdä???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivoinen

Vieras
Eli tilanne siis tämä, en halua nyt kirjoittaa mustana, koska moni tunnistaa minut siitä.

Mutta itse asiaan: tein eilen positiivisen raskaustestin joka oli järkytys, koska ehkäisy on ollut koko ajan. Olin kk takaperin sairaalassa aivoverenvuodon vuoksi ja silloin tehtiin raskaustesti mutta oli negatiivinen. Sain silloin kovia särkylääkkeitä, mm. tramadolia ja muita siihen lisäksi. Ja silloin kuvattiin pääkin. Lääkitys jatkui vielä kotonakin. Nyt olin la. jauhlimassa ystäväni synttäreitä ja siis join. Sen jälkeen alkoi pahoinvointi joka on edelleenkin. Ja tosiaan eilen tein positiivisen testin. Mietinkin että olenkohan ollut jo viime kuussa raskaana, mutta niin alussa ettei testi näyttänyt positiivista? Ja miten kaikki nämä hoidot ja lääkkeet on vaikuttaneet vauvaan? Mulla on ens kuun alussa taas päänkuvauksiin meno jossa tarkastellaan että onko hyytymät lähteneet pois(ei siis olleet verisuonissa ja ne lähtevät itsestään pois). Mitä mun pitäis nyt oikeen tehdä? Hirveä huoli että onko "vauvalla" kaikki ok, vai täytyykö miettiä jopa aborttia, jota en millään haluais edes ajatella. Minulla siis ennestäänkin jo kaksi pientä lasta, enkä itse jaksis jos tämä masuasukki oiskin sairas. AUTTAKAA, nyt kaikki neuvot on tarpeen

raskaus ollut niin alussa että en usko että on mitään mahdollisuutta että olisi vaikuttanut kovat lääkkeet vauvaan, jos raskaustesti näyttänyt vielä miinusta niin siinä vaiheessa toinen on varmasti ollut vasta siittiönä matkalla tms.!! en usko että tuo yksi juominenkaan mitään on tehnyt! :flower:

kannattaa varmaan mennä neuvolaan ultraan jossa tarkistavatten kui pitkällä olet. ja sit kerrot kaikki lääkkeet mitkä oot syönyt niin eiköhän ne osaa keroa mitä tehdä.

älä huoli. siinähän menee se 2 viikkoa hedelmöityksestä noin enneku alkaa aineet kulkeutua sikiöön äidistä.

Ensiksi rauhoitut, sitten selvität kuinka pitkällä raskaus on ja sen jälkeen yhteyttä tuonne, missä pitäisi nuo päänkuvaukset tehdä. Siitä se lähtee selviämään.

Kiitos jo kaikille vastanneille. Oon vaan niin sekaisin etten oikeasti tiedä mitä tehdä. Tämä raskaus oli muutoinkin kova yllätys ja nyt sitten tulee tähän sairastelun aikana. Miten se seuraava kuvaus vaikuttaa??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos jo kaikille vastanneille. Oon vaan niin sekaisin etten oikeasti tiedä mitä tehdä. Tämä raskaus oli muutoinkin kova yllätys ja nyt sitten tulee tähän sairastelun aikana. Miten se seuraava kuvaus vaikuttaa??

Luultavasti päänkuvaus voidaan tehdä, mutta muuten rtg-kuvia vältetään raskauden aikana.

En usko, että on vaikuttanut mitenkään. Raskaus on ollu niin alussa, ettei verenkierron välityksellä oo mitkään aineet siirtyneet äidistä sikiöön/alkioon.

Alkuperäinen kirjoittaja ktl:
Mulle ainakin sanottiin ettei ct:tä oteta raskauden aikana kuin pakon edessä.

No mulle on pakko tuo kuvaus tehdä että lääkärit näkee onko ne hyytymät lähteneet pois aivoista. Kyse oli kuitenkin aika vakavasta asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Mama the Strange:
En usko, että on vaikuttanut mitenkään. Raskaus on ollu niin alussa, ettei verenkierron välityksellä oo mitkään aineet siirtyneet äidistä sikiöön/alkioon.

No näin tosiaankin toivon, mutta silti pelottaa hirveästi. Sekin mietityttää että kuinka pitkällä raskaus on kun on tuo pahoinvointikin tullut.

mullakin alkoi pahoinvointi heti, kun menkat olis pitänyt alkaa, joten hyvinkin voi olla vielä ihan alussa. nyt suosittelen tosiaan vaan että menet selvittämään ultralla miten pitkällä raskaus on ja sen jälkeen lääkäri voi arvioida onko lääkkeistä yms. ollut haittaa alkiolle.
nyt vaan otat rauhallisesti ja katsot mitä ultra näyttää.

Yhteistyössä