Auttakaa,minne voin soittaa`???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suuri huoli!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suuri huoli!

Vieras
mulla on kauhea huoli ja paniikki mun kaverini takia! hällä on ollut vuosia mt-ongelmia ja nyt on sitten mennyt pahemmaksi. on alkanut taas viiltelemään itseään (mattoveitsellä!). viimeksi tänään jalkaan ja verta tuli kuulemma paljon ja olo tosi paha.

sanoin että soittaisi 112, mutta ei halua kun pelkään joutuvansa psykiariseen sairaalaan. ongelma on se ettei olla tunnettu hyvin kuin muutama kuukausi vaikka tiedänkin ihmisen pitkältä ajalta. hän on muuttanut enkä tiedä osoitetta.

Minne voin soittaa,mitä tehdä auttaakseni???

jos on uhka että tappaa itsensä niin pitää soittaa hätänumeroon. yritä puhua kaverillesi tai kerro jollekin hänen perheenjäsenelle jos tunnet. saattaa olla huomionhakua tai oikeasti hätä. voit ehdottaa että menee päivystykseen tai sitten soitat vaan sinne ambulanssin. osoitteen ne löytää nimen perusteella ja kaunpungin.

Soita häkeen. Jos on tarvetta psykalle niin sinne hänet toimitetaan ja hyvä niin. ystäväsi mielestä ei tietenkään hyvä homma.
Sosiaalipäivystys auttaa myös, netistä löydät kuntanne nron. Joillain alueilla soitot ohjataan häken kautta.

mulla on kauhea huoli ja paniikki mun kaverini takia! hällä on ollut vuosia mt-ongelmia ja nyt on sitten mennyt pahemmaksi. on alkanut taas viiltelemään itseään (mattoveitsellä!). viimeksi tänään jalkaan ja verta tuli kuulemma paljon ja olo tosi paha.

sanoin että soittaisi 112, mutta ei halua kun pelkään joutuvansa psykiariseen sairaalaan. ongelma on se ettei olla tunnettu hyvin kuin muutama kuukausi vaikka tiedänkin ihmisen pitkältä ajalta. hän on muuttanut enkä tiedä osoitetta.

Minne voin soittaa,mitä tehdä auttaakseni???

itse kokeilin lasin sirulla, mitä muut teki?en tykkää haavoista? se sattu kun viilti?

Noniin,soitin 112 ja kaverini saa apua. huojentunut olo! vaikkakin pelkään että tuntee että petin hänen luottamuksensa,mutta tärkeempää on mulle nyt se että hän saa apua!

• Tykkää
Reactions: Uudi

Yhteistyössä