AUTTAKAA, LAPSI MAHATAUDISSA JA NYT PITÄS KUULLA TEIDÄN MIELIPIDE.. voiko näin tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voihan vattupuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voihan vattupuska

Vieras
Eli lapsi on mahataudissa, mies työmatkalla ja kissa pitäsi toimittaa lääkäriin (sterilisaatio).
Aika on jo varattu, mutta meneeköhän maksua jos sen peruu?

Toinen vaihtoehto on, että laittaisin tuon meidän 14 vuotiaan tytön bussiin kissan kanssa ja hän veisi kissan. Tyttö itse suostui aamulla asiaan kun kysyin ennen kouluunlähtöä. Mutta voiko niin tehdä? Jos soitan sinne eläinlääkäriin ja selitän ja sanon että pärjännee, mutta auttakaa jos tarvii. Ei pitäs olla ongelmaa, on tottunut kissan kanssa olemaan, ja meilä on aikasemmin kastroitu yks kissa, joten tietää mitä se on sen jälkeen ku kissa on nukutettu yms. Sehän varmaan se kissa nukkus koko kotimatkan siinä kopassa kuitenkin? Matka ei olis kovin pitkä.

Kertokaa mitä teen? Perunko, vai laitanko tytön matkaan?

No tää on mun mieleipide sitten...eli mä voisin laittaa 14-veen kanssa matkaan kissan. Peruutusjutuista en osaa sanoo ku mul riittää ihan soitto viime tipassakin ja ei mee mitään.

14-vuotias voi mun mielestäni hyvinkin pärjätä sen kissan kanssa, etenkin kun kissa kulkee kopassa. Minkä ikäinen lapsi sulla on siellä mahataudissa? Pärjäisikö se 14-vuotias sen kanssa? Mä olen joutunut perumaan hierojaa ja hammaslääkäriä sen vuoksi, että lapsi on sairastunut, eikä multa ole koskaan veloitettu mitään. Sun kannattaa varmaan soittaa sinne eläinlääkärille ja kysyä, mikä olisi paras ratkaisu.

14-vuotiaan mukaan kissa vain, mustat vaan laittaa viltin tms. mukaan, koska leikkauksen jälkeen pitää kissa peitellä hyvin ettei palele. Varsinkin jos joutuu bussia odottelemaan

14-vuotias voi mun mielestäni hyvinkin pärjätä sen kissan kanssa, etenkin kun kissa kulkee kopassa. Minkä ikäinen lapsi sulla on siellä mahataudissa? Pärjäisikö se 14-vuotias sen kanssa? Mä olen joutunut perumaan hierojaa ja hammaslääkäriä sen vuoksi, että lapsi on sairastunut, eikä multa ole koskaan veloitettu mitään. Sun kannattaa varmaan soittaa sinne eläinlääkärille ja kysyä, mikä olisi paras ratkaisu.

No, tää potilas on vasta 3, että en ihan ehkä sen kanssa uskaltas jättää kaksin. Muuten kyllä, mutta kun mahataudissa, niin aina vähän hankalampaa jotenkin. Ei vielä sano jos on oksentamassa, ja mitä sit jos oksentaa lattialle tai jotain.. Täällä kun on muitakin kissoja jotka sitten teljettävä äkkiä huoneeseen, ettei kävele oksennukseen yms. Äh, taidan laittaa tytön sinne sen kissan kanssa.

Itse hän oli sitä mieltä että voi sitten auttaa kissan hoitamisessakin sen operaation jälkeen jos toi mahatauti pienellä jatkuu. Mut mitäs sit jos me muut sairastutaan ni kuka kissaa sitten hoitaa.. Aargh.
Emmää tiiä..

No, tää potilas on vasta 3, että en ihan ehkä sen kanssa uskaltas jättää kaksin. Muuten kyllä, mutta kun mahataudissa, niin aina vähän hankalampaa jotenkin. Ei vielä sano jos on oksentamassa, ja mitä sit jos oksentaa lattialle tai jotain.. Täällä kun on muitakin kissoja jotka sitten teljettävä äkkiä huoneeseen, ettei kävele oksennukseen yms. Äh, taidan laittaa tytön sinne sen kissan kanssa.

Itse hän oli sitä mieltä että voi sitten auttaa kissan hoitamisessakin sen operaation jälkeen jos toi mahatauti pienellä jatkuu. Mut mitäs sit jos me muut sairastutaan ni kuka kissaa sitten hoitaa.. Aargh.
Emmää tiiä..

Jos vaan leikkaus sujuu hyvin ja tikit eivät repeile niin, ei sitä kissaa sen ihmeemmin enää huomenna tarvii hoitaa. Joku rauhallinen paikka jossa saa nukkua. Mutta muista tosiaan se viltti sinne mukaan laittaa.

Voi vitsi, onko vaarana että tyttösi sairastuu matkalla..se olis aika kurja :( Uskon että 14v pärjää myös vatsatautisen kanssa..ottakaa matot pois lattialta ja kissat sun lähtiessä jo huoneeseen? tai ulkokissat ulos? Kyllä ne lapsen sen ajan pärjäävät..sotkut ehtii siivota kun tulet...Ei varmaan kauheena edes oksenna enään jos aamulla jo alkanut..tai varmaan okensaa muttei "isoja" määriä?

[QUOTE="Utelias";23571324]Mihin päädyitte? Menikö kaikki hyvin?[/QUOTE]

No ei kai noi vielä ole voinut päättääkään asiaa. Eikös se teinikin ole koulussa vielä?

No kyllä kai 14-vuotias pystyy kissan eläinlääkäriin viemään. Kyllä minä ainakin tuonikäisenä olen omat lemmikkini eläinlääkärillä käyttänyt busseilla. Onko matka pitkä. Voisithan vaikka antaa tulla leikakuksen jälkeen taksilla kotiin.

Yhteistyössä